Egy amerikai piackutató cég szerint Hilton szülőhazájában ráuntak a szőke örökösnőre, aki állítólag túl sokat szerepel a sajtóban, akárcsak Britney Spears és Lindsay Lohan. Európában azonban töretlen a celeb népszerűsége, hiszen fotósok és a rajongók is mindenhova követték a hírességek legtökéletesebb példányát, aki Budapestre is elkísérte új barátját, Benji Maddent és zenekarát, a Good Charlotte-ot.

Egy Los Angeles-i piackutató cég felmérése szerint az amerikai lakosság hetven százaléka gondolja úgy, hogy a szőke örökösnő, aki híres és gazdag családján, valamint nyilvánosságra került házi szexvideóján kívül nem sok mindent mutatott fel, túl sokat szerepel a médiában – olvasható msnbc.com oldalán. Vagyis az USA lakóinak kezd elegük lenni Paris Hiltonból, aki Európában ezzel szemben továbbra is töretlen népszerűségnek örvend. Amióta ugyanis a celeb úgy döntött, hogy új barátját, Benji Maddent elkíséri zenekara, a Good Charlotte európai koncertjeire, a külföldi és honi bulvárlapok munkatársai folyamatosan ostromolják vélt, vagy valós tartózkodási helyeit. Tapasztalataink szerint pedig az olvasók is kíváncsiak Paris Hilton minden apró rezdülésére, hiszen tegnap is rengetegen követték figyelemmel tudósításunkat a celeb budapesti látogatásáról. Steiner Kristóf, a VIVA Tv műsorvezetője, pedig egyenesen szuperlatívuszokban beszélt kedvencéről, akivel személyesen is találkozott.

A leginkább túllihegett sztárok listáján szintén előkelő helyezést értek el Hilton egykori kebelbarátnői, mint például a hetente újabb botrányos sztorival előálló Britney Spears, valamint az újból szőke, ám talán még mindig tiszta Lindsay Lohan. Az E-Poll vezérigazgatója, Gerry Philpott szerint a sajtó valóban egekbe emelhet, vagy a sárba taszíthat egy-egy celebet. Hozzátette, az internet révén még egyszerűbb lett ismert emberré válni. A szerző példaképpen a The Hills című valóságshow egyik szereplőjét, Spencer Prattet hozza fel, akit egy éve még szinte senki sem ismert, amióta azonban állandó szereplője lett a celebekkel foglalkozó blogoknak és újságoknak, ráadásul még a Radar magazinban is sikerült egy rovatot megkaparintania, a 11. helyre lépett előre.

Egyszer hopp, máskor kopp

Jake Halpern, a Fame Junkies: The Hidden Truth Behind America's Favorite Addiction (A hírnév megszállottjai: A titok Amerika kedvenc szenvedélybetegsége mögött) című könyv szerzője szerint valaki csak addig számít híres embernek, amíg beszélnek róla. Ha munkája – akár filmjei, akár lemezei – révén nem tud újabb és újabb témát szolgáltatni, akkor bizony csak a különböző, igaz vagy hamis sztorik révén tud a köztudatban maradni. „Egyes celebek számára ez elengedhetetlen, és ők ezt ösztönösen érzik. Ha egy ideig nem szerepelnek a sajtóban, akkor mindent megtesznek annak érdekében, hogy ismét írjanak róluk” – tette hozzá Janice Min, a US Weekly főszerkesztője. A bennfentesek véleménye megoszlik arról, hogy milyen könnyű ismét visszakerülni az emberek kegyeibe. Gerry Philpott úgy véli, az amerikaiak szívesen magasztalnak az egekbe olyan celebeket, akiket pár héttel korábban még mélységesen megvetettek. A Celebrity Culture szerzője, Ellis Cashmore szerint viszont csak azok számára könnyű a visszatérés, akik rendelkeznek némi tehetséggel.