A mobilszolgáltatót hibáztatja a TV2 a szombat óta csillapíthatatlan megabotrány miatt. Bár a csatorna állítása szerint ők is csak a nézőktől szereztek tudomást a technikai hibáról, felmerül a kérdés, hogy a szolgáltató ilyen esetben miért nem értesíti azonnal a megbízót. A szavazók már Szecsődi Károly és Nguyen Thanh Hien esetében is tapasztalták a hálózati problémát. Olvasóink szerint kezd ez az egész Sohaországra hasonlítani, ahol mindenki egymásra mutogat.

A mobilszolgáltató a felelős, amiért szombat éjjel több emeltdíjas SMS sem ért célba a Megasztár szavazás időtartalma alatt. Mint azt már megírtuk, több olvasó is felháborodva jelezte, hogy nem sikerült kedvencére voksolnia az utolsó percekben. A nézők csalást kiáltottak, információink szerint pedig a TV2 is a honlap olvasóitól értesült a kialakult helyzetről. Magyar Rita, a csatorna szóvivője hétfőn elmondta, hogy tudomása szerint nem a TV2 hibázott , de az ügyben vizsgálatot indítottak, melynek eredményéről mai napon telefonon keresztül tájékoztatott minket:

"A műsoridő alatt sajnos kapacitásbeli problémák adódtak a mobilszolgáltatónál, a rendszer ugyanis nem volt képes feldolgozni a töménytelen mennyiségű szavazatot. Ezeket az üzeneteket a szolgáltató az adatvédelmi törvény miatt nem tárolhatja, és jelen esetben nem is továbbította az Aggregátornak (M Factory Kommunikációs Szolgáltató ZRt.). A Tv2 ezáltal az érvénytelen szavazatok számáról mindmáig nem értesült, a szavazást pedig lezártnak tekinti".

A mobilszolgáltató egyébként ígéretet tett a csatornának, hogy a következő hétvégi adás alatt nem fognak felmerülni hasonló problémák, és bővített tárhellyel várja az SMS-áradatot. Arról persze nem szól a fáma, hogy technikai problémák felléptekor a szolgáltató miért nem értesíti a csatornát azonnal. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a TV2-nek miért a kommentelőktől és a sajtótól kell azt is megtudnia, hogy már Szecsődi Károly és Nguyen Thanh Hien esetében is több voksot visszadobott a rendszer.

A Velvet egyik olvasója közben még egy apró bökkenőre hívta fel a figyelmünket:

"A TV2 képviselőjének azért az Önök helyében azt a kérdést is feltenném, hogy: A szavazók között kisorsolásra került értéktárgyak miatt nem sértették-e meg a szerencsejátékokról szóló törvényt amikor szavazók kizárták őket a szavazásból? A tisztességes piaci magatartás rájuk nem vonatkozik? Ha nekik ebből problémájuk van, akkor az nem elfogadható válasz, hogy a mobilszolgáltatók hibáztak. NEM, NEM, NEM! Ők hirdették meg, ők szólították fel az embereket és csaltak. Aztán majd perelje be a TV2 a szolgáltatókat és még azokat akik miatt ebbe a helyzetbe került. Ez megint kezd Sohaországra hasonlítani, ahol mindig valaki másra mutatunk arrogánsan és aztán részünkről teszünk rá."

Megkerestük a Szerencsejáték Felügyeletet is, ahol azzal hárították el a kérdésünket, hogy a televíziós szavazás nem minősül szerencsejátéknak, ezért a játék tisztaságának felügyelete felett nekik semmilyen hatáskörük nincsen.

Miután az ORTT is kivonta magát a ügyből, az M Factory Kommunikációs Szolgáltató Zrt. pedig többszöri megkeresésünkre sem jelzett vissza, a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivőjét kérdeztük. Márton György azt a tájékoztatást adta, hogy tudomásuk van a botrányról, de hozzájuk feljelentés még nem érkezett, és egyébként is csak a hírközlés területén tudnak bármit is ellenőrizni, illetve azt, hogy valóban térítésmentesek voltak-e a feldolgozatlan üzenetek.

Mindeközben több olvasónk is jelezte, hogy gyerekjáték belenyúlni a rendszerbe, oly módon is, hogy csak bizonyos karaktereket tartalmazó SMS-eket blokkoljon vagy késleltessen.

Bár ezen információk már lassan az egész ország birtokában lesznek, úgy tűnik, a kör bezárult, és valóban nincsen olyan szerv, ami illetékesnek érezné magát az ügyben, és lépne is.