Egy héten keresztül buzdította a Megasztár nézőit a TV2, hogy szavazzanak az általuk legjobb énekesnek vélt versenyzőre. A szombat esti adásban viszont kiderült, hogy az eddigi játékszabályokkal szemben a zsűrire hárult a feladat, hogy kiválassza a három jelölt közül azt az egyet, akit biztosan látni szeretnének a végső küzdelemben. Mint azt már megírtuk , olvasóink körében hatalmas felháborodást keltett az újabb malőr. Magyar Ritának, a TV2 szóvivőjének nyilatkozata pedig csak olaj volt a tűzre.
„Felháborító a TV2 szóvivőjének nyilatkozata, miszerint "szó nincsen hirtelen megváltoztatott stratégiáról, hiszen a műsor kezdete óta az volt a terv, hogy ebben az adásban az ítészek kezébe adják mindhárom versenyző sorsát". Így egyértelműen becsapták a nézőket, mert az előző adásban ezt el kellett volna ezt mondani: "kedves rajongók, most nem kell szavazatokat küldeni egész héten" - és a mostani adás alatt sem kellett volna 5 percenként biztatni a nézőket a szavazásra, - mondván "Önök döntenek". Ebből nem lehet kimosakodni. Büntetőjogi kategória. Szándékos félrevezetés, csalás haszonszerzés céljából!" – fakadt ki egyik olvasónk a csatorna egyszerű és tömör válaszára.
Magyar Rita többek között azt is kifejtette korábbi nyilatkozatában, hogy számukra a botrány nem jelent presztizsveszteséget, hiszen a műsort nézik. Egyik felháborodott olvasónk ezt a magatartást sem hagyta szó nélkül:
„Alig várom, hogy mit fognak még kitalálni!!!!! Szerintem mindenképpen mi leszünk a hibásak, mert vagy nem olvastuk el a szerződéseket, a forgatókönyveket. Vagy esetleg: nem figyeltünk oda, pedig a "megaviki" szép angol kiejtéssel elénekelte az egyik számban a feltételeket! Tehát magunkra vessünk!! Ó, hát annyiféle verzió lehet! Lényeg az, hogy ők tiszták. És ami lényeg, csinálgatjuk itt nekik az ingyenreklámot is. Eddig az sms-eket nyomogatták a magyarok, most meg dühödten püföljük a klaviatúrát. Pedig jól tudjuk, vagy jó ha tudjuk, hogy ebben az iparban működik az az elmélet, hogy "mindegy, hogy mit beszélnek, csak beszéljenek" és az nekünk már jó! Na akkor most hozzászólok, amúgy divatosan: Szerintem a TV2 mondjon le!”
A Bencsik Tamara kiszavazásál felmerült technikai problémáknál ugyan már utánajártunk - és annak ellenére, hogy akkor falakba ütköztünk -, most újra lefutottuk a köröket. Kíváncsiak voltunk arra, mekkora botrány kell ahhoz, hogy valamelyik hivatalos szerv lépéseket is tegyen az ügyben.
Dr. Beleznay Zsolt ügyvéd a Velvet megkeresésére elmondta, hogy olyan dologgal állunk szemben, amire pillanatnyilag nincs is jogszabály. Ennek ellenére jogosnak véli a nézők háborgását:
„Magyar Rita válasza nagyon karcsú. Nehéz ügy ez. Az a baj, hogy tartozhatna a Szerencsejáték Felügyelethez, de leginkább fogyasztóvédelmi kategória. Pillanatnyilag sem a versenyzők szerződését, sem az új szabályzatokat nem ismerem. Helytelennek tartom azt, hogy a műsorszolgáltató nem kommunikálta rendesen a nézőkkel, hogy pontosan milyen szabályok szerint fogja az SMS-eket kezelni és hogyan dönt a továbbjutásról. Ez alkalmas arra, hogy a nézőket megtévessze. Mondjon bármit is a TV2, nem helyénvaló ez a fajta eljárás.”
„Szavaztatták az embereket orrba-szájba, ezt kommunikálták egy héten keresztül, sőt, magában a műsorban is többször mutatták, ki hogy áll. Ezt követően egy furcsa csavarral nem a szavazatok állása, hanem a zsűri döntött a továbbjutásról. Hogy mennyire voltak hasznosak vagy haszontalanok ezek az SMS-ek, ez egy érdekes kérdés, hiszen a szimpatizánsok ugyanúgy szavaztak rájuk, hiszen végül az összes SMS döntött, ami az egy hét alatt jött Lakatos Krisztiánra és Fekete Dávidra. Tehát ezek nem vesztek el. Őszinte leszek: szerintem jogi értelemben nincsen fogás ebben a helyzetben. Ha a TV2 bebizonyítja, hogy valamennyi SMS-t számításba vett az utolsó két versenyző közötti döntésnél, akkor meg fogja magát védeni. Ez tipikusan az a helyzet, amikor az emberek felháborodása jogos, de az adott helyzetben a verseny végkimenetelét nem befolyásolta döntően a csavar. Úgy vélem, az ORTT-nek lenne teendője. Az ORTT-nek viszont még álláspontja sincsen, nem hogy törvénye egy ilyen kivételes helyzetre. Még egyszer mondom, hibás a TV2, hogy nem tájékoztatta megfelelően a nézőket, de ha a televíziót kellene képviselnem, tudnék kézzelfogható magyarázatot adni, hiszen nem ért senkit joghátrány” - folytatta az ügyvéd.
Magyar Rita ezzel kapcsolatban hozzátette, a nézők a szabályokról a Tv2 honlapjáról és a teletextről is tájékozódhattak.
Ezek után első dolgunk volt az ORTT-t elérni, ahol is Berényi Diána, a testület szóvivője elmondta, hogy minden híresztelés ellenére a panaszirodához eddig csak egy bejelentés érkezett, de az előző SMS botrányhoz hasonlóan ebben az ügyben sem illetékesek. A Fogyasztóvédelmi Hatósághoz irányítottak minket, ahol viszont közölték, hogy a problémával szerintük a Gazdasági Versenyhivatalhoz forduljunk. Már-már úgy véltük, hogy megint felesleges köröket futottunk, amikor Mihálovits András, a GVH szóvivője azt a tájékoztatást adta, hogy természetesen náluk is felfigyeltek a kialakult botrányra, és valóban felmerülhet a fogyasztók megtévesztésének a gyanúja. „Egyeztettünk a Fogyasztóvédelmi Hatósággal, és ugyan magánszemélytől panasz hozzánk még nem érkezett, fontolgatjuk a fellépést. Ez nem jelent elmarasztalást, de kivizsgálják az ügyet.”
Magyar Rita - mint, ahogy már korábban - elmondta, amennyiben vizsgálat lesz, a csatorna segíti a hatóságok munkáját.