A légiutas-kísérőknek szigorú vizsgákon kell bizonyítaniuk alkalmasságukat, munkakörüknek pedig jelentős részét az emberekkel való kommunikáció teszi ki. Az utasok azonban nem mindig beszélnek a legtisztelettudóbban a repülőgép személyzetével, azonban a légiutas-kísérőknek ilyenkor is a lehető legnagyobb tisztelettel kell válaszolniuk az utasoknak.
Egy brit légiutas-kísérő most elárulta az Expressnek, milyen szót használnak azokra az utasokra, akik amellett, hogy megnehezítik a kabinszemélyzet munkáját még csúnyán, követelőzve is beszélnek velük.

Elárulta, hogy ők a „precious”, azaz „drága” jelzővel illetik a nehezen kezelhető utasokat. A forrás kiemelte, hogy ezt tényleg csak azokra az utasokra használják, akik különösen bunkók.
A Drive magazin szerint a másik légitársaság alkalmazottja arról vallott, hogy náluk a legproblémásabb utasokat „Philipnek” hívják a járatokon. Ez a kifejezés a PILP akronímából származik, ami annyit jelent:
„Passenger I’d Like to Punch” („Utas, akit szeretnék megütni”).
Ezeken túl az utasokat legtöbbször az ülésszámuk alapján nevezik meg, így, ha azt halljuk, hogy „kávét kért a 37A”, akkor semmi rosszra nem kell gondolnunk, egyszerűen ez a leghatékonyabban megnevezés a munkához.

Természetesen nem csak problémás utasokra van titkos jelzésük a légiutas-kísérőknek. Egy alkalmazott elárulta, hogy ők, hogyan hivatkoznak azokra az utasokra, akik tetszenek nekik.
(Drive)
(Borítókép: Légiutas-kísérő. Fotó: GettyImages)