Essena O'Neil egy ausztrál tinilány, aki mint a tinilányok legtöbbje, ilyen fotókat oszt meg magáról Instagramon:

Illetve csak osztott meg, mivel a 18 éves O'Neil otthagyta a francba az egészet. Miután összeszedett 600 ezer követőt, kitörölte kétezer fotóját, blogját pedig átnevezte arra, hogy:

Social Media is Not Real Life (A közösségi média nem a való élet)

Ezután a megmaradt pár fotója alatt szépen átírta a szövegeket, hogy így magyarázza el a többi tininek, képei csak egy hazug képet festettek róla, és hogy az Instagram, meg a többi közösségi média mind erről a hamis képről szól. Egyik bikinis fotójához például odaírta, hogy aznap semmit nem evett, hogy vagy száz fotó készült, mire a hasa szépen nézett ki, és hogy már a testvérével üvöltött, mert nem készült egy rendes fotó sem a lapos hasáról.

A fenti fotóhoz meg utólag a következőket írta:

Kérlek lájkoljátok a fotót, mert kisminkeltem magam, besütöttem a hajam, felvettem egy szűk ruhát, meg egy nagy és kényelmetlen ékszert, majd csináltam több mint 50 képet, amíg el nem készült ez, amiről úgy gondoltam, hogy majd tetszik nektek. Végül a végtelenségig módosítottam ezt az egy szelfit egy csomó appban, hogy aztán elismerést kaphassak tőletek.

A fenti képhez pedig eredetileg azt írta:

kicsit elvadultak a dolgok otthon

Ezt végül erre módosította:

Has behúzva, mellek kitolva, kidolgozott póz. Csak azt szeretném, hogy a fiatal lányok tudják, ebben semmi cool vagy inspiráló sincs. Ez csak egy mesterkélt tökéletesség, és azért készült, hogy felkeltse a figyelmet.

Erről a képről pedig azt írta utólag, hogy az edzőcuccot csak a kép kedvéért vette fel, a fotót pedig azért készítette, hogy egy barnítót reklámozzon vele:

A legelső posztját is fenthagyta, és azt írta, miután azt kiposztolta, egy hétig kétségbeesve frissítgette az instáját, azt figyelve, hogy kap-e új lájkokat a képre.

Essena O'Neil feltöltött egy videót is YouTube-ra, amit a 12 éves, egykori önmagának ajánlott, és amiben smink nélkül magyarázza el, hogy mennyire hamis az a kép, amit az emberek a közösségi médiában mutatnak magukról.

Beszélt még arról is, hogy sokan azért kapnak pénzt cégektől, hogy a termékeiket hordják/igyák/egyék az Instagramra posztolt képeken, arról viszont nem szólnak követőiknek, hogy a fotóikkal gyakorlatilag agyba főbe reklámoznak mindent.

És Essena O'Neil is pont ezt csinálta. A Guardian szerint simán összeszedett egy-egy posztért 2000 ausztrál dollárt, vagyis majdnem 400 ezer forintot, videójában pedig azt is elmondta, hogy mostani elhatározásától még ő maga is megijedt, mert fogalma sincs, mi lesz vele ezután, mivel fog pénzt keresni. De úgy érzi, muszáj volt otthagynia a közösségi médiát, legalábbis az Instagramot, a Tumblrt és a YouTube-ot, mert ezek egyszerűen felemésztették őt. Viszont létrehozott egy új oldalt, a letsbegamechangers.com-ot, ahol nincsenek lájkok, és nincsenek számok, hogy háynan nézik, vagy követik az adott oldalt.