Végrehajtotta a tökéletes trollkodást egy kanadai művész egy fesztiválon. A férfi ugyanis fogta magát, kivonult egy bódéval a rendezvényre és nagyon dizájnos palackokban virslivizet árult. Igen, azt a löttyöt, amiben a hotdog töltelékeként is használatos húsrudacskák főnek. Az ötletnél pedig csak az a meglepőbb, hogy milyen sokan meg is vették az üvegenként 10 ezer (!) forintos folyadékot. 

De az ötletgazda, Douglas Bevans, nem a gyors meggazdagodás reményében dobta piacra vizét, hanem azért, hogy bizonyítsa, mennyire könnyen át lehet verni az embereket akkor, ha az egészségükről van szó. A szűretlen virslivizet ugyanis azzal az ígérettel árulta, hogy segít a fogyásban, fiatalít, energetizál és serkenti az agyműködést (pont mint például a Kapócs Zsóka-féle fogyicsoki).  A művész egy szórólapot is készített a termék népszerűsítésére, amin  olyan szakértői véleményeket lehetett olvasni, mint például Dr. Cynthia Dringus Nobel-díjas táplálkozási tanácsadó gondolatait, aki szerint: a virslivíz az új kókuszvíz.

A jól irányzott marketing pedig megtette a hatását. Sokakat annyira meggyőzött, hogy nagyjából 60 liter virslivíz el is fogyott a fesztiválon, bár Bevans elmondása szerint, azért voltak olyanok is, akik hamar kiszúrták, hogy átverésről van szó. 

A férfi egyébként nagyjából 330 ezer forintnak megfelelő összeget költött a palackok legyártására és a szórólapokra. Mindezt annak a reményében, hogy - miként ő fogalmaz- :

ezután talán az emberek valamivel kritikusabban fognak az olyan vizekre tekinteni, amiket 'nyers' vagy 'okos' címkével árulnak, de valójában semmilyen tudományos bizonyíték nincs arra, hogy egészségesek. Csak jó a marketingjük.

És akkor most felkészülhetnek az olyan főzővizek, amikben kukorica, zacskós rizs vagy tojás főtt!

Forrás: Independent