Nagy lépést tett a fenntarthatóság és az élelmiszerpazarlás megszüntetése felé az Austrian Airlines: az osztrák légitársaság a hosszabb útjainak vége felé kedvezményesen kínálja eladásra a megmaradt ételt.
A vezetők a Swiss International Air Lines-tól vették az ötletet.
Céljuk, hogy a hosszabb európai repülések után minél kevesebb élelmiszer-hulladék maradjon, aminek érdekében a gépeken dolgozó légiutas-kísérők olcsóbban kínálják fel utasaik számára az el nem adott termékeket a célállomáshoz közeledve.
Bár a fenntarthatóság a légi közlekedési ágazatban leginkább a károsanyag-kibocsátásról és az üzemanyag-felhasználásról szól,
egy olyan légitársaság sem mondható 'zöldnek' amely sok élelmiszer-hulladékot termel.
Éppen ezért az alkalmazottak a gyakorlatban minden hosszabb utazás végén összeszámolják, hogy pontosan mennyi étel maradt a gépen. Ezeket becsomagolják, majd felkérik az utasokat, hogy némi hozzájárulás ellenében mentsék meg az ételt a szemétbe jutástól.
A zacskókat fából készült evőeszközkészlettel együtt osztják ki.
A légitársaságok egyébként különböző szoftverek segítségével próbálják kiszámítani, hogy mennyi élelmiszerre lesz szükség egy-egy járaton, ám így is előfordul, hogy végül vagy túl sok, vagy túl kevés étel áll rendelkezésre.
Előbbi problémára ez egy igazán baráti és fenntartható kezdeményezés, ha pedig még így sem fogyna a megmaradt étel, ez is egy megoldás:
(Roadster)