GettyImages-1388111460

Íme Kendall Jenner tippjei a szorongás leküzdéséhez

2022.04.09. 14:45

Élete során minden ember megtapasztalja a stressz valamely formáját, azonban van, hogy a feszült érzés túlmegy az egészséges határon. Ezt gyakran tapasztalja Kendall Jenner is, akinek élete bár fényűzőnek, gondtalannak tűnhet, neki is megvannak a maga démonai, melyekkel szinte minden nap felveszi a küzdelmet.

A szorongás egyre gyakoribb betegség – a pandémia időszakában ráadásul számottevően megnőtt a szorongásos megbetegedések száma – de nem mindenki tudja pontosan, ez mit is jelent. A negatív, sokszor fojtogató érzést nem szabad figyelmen kívül hagyni, vagy tudatosan megfeledkezni róla, ugyanis bizonyítottan hosszútávú következményekkel járhat. Mind mentálisan, mind fizikailag. 

A Keeping Up With The Kardashians című realityműsor sztárja, Kendall Jenner már nem szégyelli, hogy gyerekkora óta, pontosabban 8-10 éves kora óta szorongással küzd, mely a hírnév miatt csak rosszabbodott. A 26 éves modell azt is bevallotta, hogy jelenleg is nehéz időszakot él meg, de mindent megtesz annak érdekében, hogy szorongását enyhítse, írja a Female First.

A szorongásom (különösen a szociális szorongásom) a maxon pörög mostanság. Eljutottam arra a pontra, amikor már nem érzem magam rosszul emiatt. Szeretem, hogy megvan a saját kis terem, és hogy egyedül lehetek. Megtalálom a módját annak, hogy nyugodtabb, pozitívabb gondolkodásmóddal kezdjem a napomat. Ha már itt tartunk, szeretném, ha másokat is jobb kedvre deríthetnék

– írta bejegyzésében Jenner. 

A bennünk tomboló feszültség oldására az alábbi tippeket ajánlja: 

  • Mély be- és kilégzés, mielőtt a telefonunkhoz nyúlnánk. Az egyenletes levegővételt ismételjük meg tízszer.
  • Jenner a naplóírást is ajánlja. Bejegyzéséből kiderült, hogy ő a szabad levegőn szokta papírra vetni érzéseit, gondolatait.
  • Vezessünk hálanaplót. A modell gyakran leírja, miért hálás az életében, és hgoy mit vár izgatottan az adott napon vagy hónapban. 
  • Jenner igyekszik magába szívni a napsugarakat is.
  • Igyunk nyugtató teát.
  • Gyakoroljuk tudatosan a be- és kilégzést.

Mint írta, ptimistán tekint előre, s reméli, soraival másoknak is sikerült segítenie.

Tudta?

A szorongás ellen vitaminok, gyógynövények, gyógyszerek is segíthetnek, de a rendszeres testmozgás, sőt, a gondolkodás megváltoztatása is hatékony lehet a szorongás oldására. A szorongás leküzdéséhez nem mindig van szükség külső segítségre. Az interneten ma már számos öngyógyító-önsegítő praktikáról lehet olvasni, s ha betartjuk ezeket a tippeket, akár egyedül is leszámolhatunk a betegséggel, de ne féljünk segítséget kérni szakembertől!