Hatalmas, több mint egymilliárd jüanos, mai árfolyamon valamivel több mint 50 milliárd forintos befektetéssel egy vadonatúj vegyesvállalatot alapít a Toyota a Pony.ai robotautó-specialista vállalattal. A céljuk, hogy még az év vége előtt elstartoljon a közösen fejlesztett robottaxik sorozatgyártása.
A Toyota már négy éve keményen pumpálja a pénzt a vállalatba: 2019 óta több százmillió dollárt fektetett bele. Úgy tűnik, mindez megérte, ugyanis a Pony.ai piaci értéke 2020 őszén már 5,3 milliárd dollár volt, azaz közel 1850 milliárd forint.
Míg Európa és Amerika csak bámészkodva figyeli a robotautókat, addig Kína már régóta hajtja az üzletet. Köszönhetően az ottani rugalmasabb szabályozásoknak, már vezető nélküli taxik járják az olyan nagy városok utcáit, mint Sanghaj, Peking, Sencsen és Kanton. Szóval ha valaki Kínában jár, ne csodálkozzon rajta, ha a taxi sofőr nélkül érkezik érte!
A Toyota nem áll meg a robottaxiknál: teljesen átszervezi és felgyorsítja a helyi tevékenységét azzal a céllal, hogy olyan ultramodern technológiákat fejlesszen, mint az autonóm mobilitási rendszerek és az intelligens vezetői környezetek, amelyek mesterséges intelligenciával teszik még kényelmesebbé az utazást.
Ha mindez nem lenne elég, a Toyota a villanyautók terén sem pihen. Idén bejelentették, hogy két új, akkumulátoros elektromos modell bevezetését tervezik a kínai piacon 2024-ben, nevezetesen a bZ Sport Crossover Concept és a bZ FlexSpace Concept elnevezésű modelleket.
(Borítókép: Robot taxisofőr ül egy sárga taxi volánjánál. Illusztráció: Getty Ima ges)