A TikTok szeretné felvenni a versenyt a YouTube-al, ezért arra ösztönzik az influenszereket, hogy vízszintes, hosszabb videókat készítsenek. Teszik ezt annak ellenére, hogy a platform pont amiatt lett sikeres, hogy új korszakot hozott el a tartalomgyártás terén azzal, hogy azokat a specifikusan a mobilképernyőkhöz illeszkedő, álló formátumú videókat támogatta, amik rövidebbek voltak 3 percnél.
A közösségi oldal új irányelvéről több tartalomgyártó is beszámolt, ugyanis ők kaptak értesítést a TikToktól, amiben arra kérik őket, hogy az új irányelv alapján töltsenek fel videókat, mivel mostantól az egy percnél hosszabb és vízszintesen formázott videók nagyobb nézettséget fognak elérni, ami több bevételt jelenthet az alkotóknak.
As of today, TikTok is incentivizing users to post horizontal videos that are over one minute in length
— Jules Terpak (@julesterpak) January 24, 2024
Sorry bout the shitty screenshot quality. The notification was only shared with a subset of users pic.twitter.com/7dKkXtOPAB
A The Verge szerint nem ez a TikTok első próbálkozása, hogy rávegye tartalomgyártóit, hogy YouTube-szerű tartalmat publikáljanak a platformon. A korábban bevezetett Series fizetőfalprogram már eddig is lehetővé tette a felhasználóknak, hogy akár 20 perces videógyűjteményeket készítsenek fizető előfizetőknek. Az alkotók 1 dollártól egészen 190 dollárig állíthatják be a díjazásukat.
A mostani változtatás komoly visszhangot okozott. Sok tartalomgyártó úgy gondolja, hogy Youtube való arra, amit most a TikTok akar és szerintük idegesítő lesz a felhasználóknak, ha folyamatosan álló majd fekvő helyzetbe kellene döntögetniük a telefonjaikat.
(Borítókép: TikTok logó. Fotó: GettyImages)