Több millió ügyfél nem tudja elérni bankszámláját a NatWest és a Royal Bank of Scotland alkalmazásain keresztül, miután mindkét bank online szolgáltatása leállt. Az ügyfelek frusztráltak, a bankok pedig a problémák megoldásán dolgoznak.

Több millió ügyfél maradt hozzáférés nélkül bankszámláihoz, miután a NatWest és a Royal Bank of Scotland (RBS) mobilalkalmazásai és online banki szolgáltatásai egyaránt leálltak. Az érintett ügyfelek panaszáradata elárasztotta a közösségi médiát, miközben a bankok műszaki csapatai a hiba elhárításán dolgoznak – írja a Dailymail.

A Downdetector oldalon több mint 4500 felhasználó jelezte, hogy problémáik vannak a NatWest és a Royal Bank of Scotland alkalmazásaival. Mivel mindkét bank a NatWest csoport része, az ügyfelek mindkét esetben ugyanazt a hibaüzenetet kapják: „Sajnáljuk, valamilyen hiba történt, amikor megpróbáltunk kapcsolatot létesíteni az Ön készüléke és a rendszerünk között.”

A leállás miatt az ügyfelek nem tudnak bejelentkezni a mobilalkalmazásokba és nem férnek hozzá a számláikhoz. A NatWest és az RBS hivatalos közleménye szerint „a mobilalkalmazás és a digitális banki szolgáltatások jelenleg nem érhetők el. Elnézést kérünk az okozott kellemetlenségekért, és keményen dolgozunk a probléma elhárításán.”

A bankok közösségi média csapatai a „kapcsolati problémákat” nevezték meg a leállás okaként, és arra kérik az ügyfeleket, hogy próbálkozzanak később újra. Az RBS ügyfélszolgálata is megerősítette a problémát, és hozzátette:

Műszaki csapataink már dolgoznak a hiba kijavításán, és igyekszünk minél hamarabb megoldani a helyzetet.

Az érintett ügyfelek természetesen nem rejtették véka alá a frusztrációjukat.

Sürgősen hozzá kell férnem a számlámhoz, de semmi sem működik! Mi történik?

– írta egy kétségbeesett ügyfél a Twitteren, míg egy másik dühös ügyfél így fogalmazott:  „Egész nap semmi sem működik! Az RBS alkalmazás és az online bankolás teljesen használhatatlan.”

A bankok tájékoztatása szerint a weboldalaik továbbra is zavartalanul működnek, és az ügyfelek ott elérhetik a szolgáltatásokat. Az online ügyfélszolgálat viszont túlterhelt, ezért a várakozási idő hosszabb lehet a szokásosnál.

Az ügyfelek számára a legnagyobb gond a hozzáférés hiánya, különösen, ha sürgős pénzügyeket, átutalásokat kellene intézniük. Egy aggódó felhasználó így panaszkodott:

Ez már nevetséges!

Nem érem el a pénzemet, senki sem válaszol, és csak várakozom. Remélem, gyorsan megoldják, mert ez már elviselhetetlen.”

A NatWest és az RBS műszaki csapatai folyamatosan dolgoznak a probléma elhárításán, de egyelőre nem lehet tudni, mikor áll helyre a szolgáltatás. A bankok arra kérik az ügyfeleket, hogy legyenek türelemmel, és kövessék a közösségi média oldalaikat a legfrissebb információkért.

(Borítókép: telefonon lévő alkalmazások. Illusztráció: Getty Images)