Több millió ügyfél maradt hozzáférés nélkül bankszámláihoz, miután a NatWest és a Royal Bank of Scotland (RBS) mobilalkalmazásai és online banki szolgáltatásai egyaránt leálltak. Az érintett ügyfelek panaszáradata elárasztotta a közösségi médiát, miközben a bankok műszaki csapatai a hiba elhárításán dolgoznak – írja a Dailymail.
A Downdetector oldalon több mint 4500 felhasználó jelezte, hogy problémáik vannak a NatWest és a Royal Bank of Scotland alkalmazásaival. Mivel mindkét bank a NatWest csoport része, az ügyfelek mindkét esetben ugyanazt a hibaüzenetet kapják: „Sajnáljuk, valamilyen hiba történt, amikor megpróbáltunk kapcsolatot létesíteni az Ön készüléke és a rendszerünk között.”
A leállás miatt az ügyfelek nem tudnak bejelentkezni a mobilalkalmazásokba és nem férnek hozzá a számláikhoz. A NatWest és az RBS hivatalos közleménye szerint „a mobilalkalmazás és a digitális banki szolgáltatások jelenleg nem érhetők el. Elnézést kérünk az okozott kellemetlenségekért, és keményen dolgozunk a probléma elhárításán.” 636 milliárd forint összeg jelent meg az állam egyik bankszámláján, de senkinek sincs fogalma arról, honnan származik. Jelenleg vizsgálják az ügyet.
636 milliárd forintot találtak egy állami bankszámlán, de senki sem tudja, honnan származik a pénz
A bankok közösségi média csapatai a „kapcsolati problémákat” nevezték meg a leállás okaként, és arra kérik az ügyfeleket, hogy próbálkozzanak később újra. Az RBS ügyfélszolgálata is megerősítette a problémát, és hozzátette:
Műszaki csapataink már dolgoznak a hiba kijavításán, és igyekszünk minél hamarabb megoldani a helyzetet.

Az érintett ügyfelek természetesen nem rejtették véka alá a frusztrációjukat.
Sürgősen hozzá kell férnem a számlámhoz, de semmi sem működik! Mi történik?
– írta egy kétségbeesett ügyfél a Twitteren, míg egy másik dühös ügyfél így fogalmazott: „Egész nap semmi sem működik! Az RBS alkalmazás és az online bankolás teljesen használhatatlan.”
A bankok tájékoztatása szerint a weboldalaik továbbra is zavartalanul működnek, és az ügyfelek ott elérhetik a szolgáltatásokat. Az online ügyfélszolgálat viszont túlterhelt, ezért a várakozási idő hosszabb lehet a szokásosnál.

Az ügyfelek számára a legnagyobb gond a hozzáférés hiánya, különösen, ha sürgős pénzügyeket, átutalásokat kellene intézniük. Egy aggódó felhasználó így panaszkodott:
Ez már nevetséges!
Nem érem el a pénzemet, senki sem válaszol, és csak várakozom. Remélem, gyorsan megoldják, mert ez már elviselhetetlen.” Bíró Ica ügyében új bizonyítékok merültek fel, amelyek szerint a végrehajtási eljárás jogellenes volt, és a bank is megtévesztette az énekesnőt.
Óriási botrány Bíró Ica kilakoltatási ügyében: jogellenes végrehajtás és banki csalás gyanúja merült fel
A NatWest és az RBS műszaki csapatai folyamatosan dolgoznak a probléma elhárításán, de egyelőre nem lehet tudni, mikor áll helyre a szolgáltatás. A bankok arra kérik az ügyfeleket, hogy legyenek türelemmel, és kövessék a közösségi média oldalaikat a legfrissebb információkért.
(Borítókép: telefonon lévő alkalmazások. Illusztráció: Getty Images)