Akinek vannak külföldi rokonai vagy barátai, jól tudja, milyen nehéz összehozni egy találkozót. Jó esetben ünnepekkor, kevésbé szerencsés esetben évi egyszer azért csak jó személyesen is örülni egymásnak.

Éppen ezért megkíséreltük a lehetetlent, és megpróbáltunk összeszervezni egy négy különböző országból érkező baráti társaságot, egy mindenki számára viszonylag könnyen és olcsón megközelíthető helyre. Így lett az úti cél Prága, ami ideális Magyarországról, Németországból, Lengyelországból és még nagyjából Spanyolországból is.

Először a közlekedést gondoltuk át. Két főnek kocsival (benzinköltséggel és az autópályák díjaival) nagyjából ugyanannyiba kerül az út Magyarországról, mint vonattal, viszont ebbe még nem számoltuk bele a parkolást, és a folyamatos rizikót, hogy biztos helyen hagytuk-e a kocsit. Vonatok átszállás nélkül napi hatszor indulnak Budapestről, hat és félórás menetidővel, plusz két éjszakai járat. Mi a legkorábban (5.25-kor) indulót választottuk, ezzel délre már ott is voltunk. Minden járaton van néhány igen kedvező árú jegy, amik értelemszerűen hamar elfogynak, ezért érdemes minél előbb érdeklődni a nemzetközi pénztáraknál.

Akkor sem kell csüggedni, ha ezek mind elkeltek, ugyanis kirándulójegyet oda-vissza 1 főre 49 euróért (plusz helyjegy 3euró/út/fő) akkor is válthatunk, vagy 59 euróért, ami viszont tartalmazza az első 3 napra a prágai tömegközlekedést is. Kicsit kételkedtünk, hogyan fogjuk elhitetni a cseh ellenőrökkel, hogy a mi magyar vonatjegyünk igenis jó az ő villamosaikon, végül azonban eggyel sem találkoztunk. Hasonló árban lenne egyébként ott helyben megvenni a 72 órás közlekedésre jogosító jegyet is. (A prágai tömegközlekedés titkait ezen a honlapon tudja böngészni.)

Szálláskeresésnél figyelembe vettük az összes lehetőséget, végül egy elméletileg 6 fős kis apartmant béreltünk ötünkre, ami akkora volt, hogy tízen is elfértünk volna. Az árak minden téren meglehetősen hasonlóak, mint Budapesten. Egész jó szállást 4-5000 forintért éjszakánként már találhat Prága központibb kerületeiben. Tapasztalataink szerint az éttermek nagyjából 2500 forintnak megfeleltethető cseh koronáért adják a főfogást, a sört pedig 500 forint körüli összegért. Persze egyszer mi is beleestünk egy turista csapdába, mikor egy folyóparti étteremben 90 koronát kértek egy presszókávéért. (Ha átlagos árfolyamon számolunk, ami nagyjából annyit jelent, hogy 1 korona=11,5 forint, akkor ez a kávé 1035Ft!)

Elképesztően sok turista nézelődött már most, április első napjaiban a főbb látnivalók körül, például a Károly hídnál, és az óváros környékén.  folyó partján. A város nagyon jól kihasználja a Moldva folyó adta lehetőségeket, a hidak viszonylag közel vannak egymáshoz, amiken átjuthatunk az alattunk elterülő szigetek egyikére. Ha itt járnak, és tehetik, ne hagyják ki a vízibiciklizést! Nagyon jót lehet ringatózni a vízen a kb. 35-40 koronáért bérelhető járgányokon.

A városban hangsúlyos a modern művészet jelenléte, a kedvencünk David Černý óriásbébijei voltak, amik a folyóparton és a žižkovi tévétorony oldalán is másznak. Itt talál néhányat a megosztó szobrász munkái közül.

Zizkov városrészben szálltunk meg, ahol rengeteget sétáltunk. Érdemes fellépcsőzni itt a Vitkov-hegyre, ahonnan ráláthatunk a városra.