Sajnos végleg ki kell jelenteni, hogy az Eurovízió már nem a fesztelen szórakozásról és ripacskodásról szól, hanem arról, hogy az induló országok megpróbálnak a maguk koordinátarendszerében igényesnek gondolt produkciókat delegálni. Próbáltuk összeszedni a valamiért kiemelkedő versenyzőket, és a minket képviselő Boggie számára van egy rossz hírünk: mindenki a mi elődöntőkben indul, úgyhogy nehéz dolga lesz.

Moldávia

Eduard Romayuta Ukrajnában született, és elvileg az ukránokat is képviselte volna, de végül ők visszaléptek, a moldávok pedig úgy döntöttek, hogy akkor az ő színeikben indul. A 22 éves énekesnek ezen túl igazából nincs köze az országhoz, ami joggal bízhat benne, hogy a kicsit langyos R&B-dalt feldobja a műsorvezetőként is dolgozó Romayuta kisfiús tekintete és szépre zselézett tincsei.

Örményország

A Genealogy indulása az egyik legjobb példa arra, mennyire megváltozott az Eurovízió megítélése az elmúlt pár évben: a zenekar nem csak nem csinál viccet az egészből, de még a giccsfaktor is csak annyira van meg bennük, amennyire egy átlagos rádióhallgató igényli azt. Vannak helyette harangok, himnikus refrén, és nagy nemzetköziség, mivel csak az énekesnő, Inga Arshakyan örmény. A többi tag a világ összes kontinenséről érkezett, így végülis van etióp, amerikai, japán, francia és ausztrál is a versenyben.

Finnország

Miért is tagadnánk, hogy a legmenőbbnek Pertti Kurikan Nimipäivätot tartjuk? Nem csak azért, mert öreg down-szindrómásokból áll a zenekar, hanem mert egy tök jó és kellőképpen rövid klasszikus hangzású punk dallal indulnak, ezt pedig rettentő jól hallani az agyonpolírozott Eurovízión.

Görögország

Minden évben többen is úgy érzik, hogy egy zongorás, mélyromantikus dallal érdemes indulni egy ilyen versenyen, pedig Conchita Wurstnak is szakáll kellett a győzelemhez 2014-ben. Maria-Elena Kyriakou dala pontosan olyan, amilyenre 50 év körül azt szokás mondani, hogy igényes és nemzetközi, alatta pedig azt, hogy bárcsak vége lenne már.

Macedónia

Daniel Kajmakoski indításával igazából mindent megtettek a macedónok, hogy behúzzák a dalversenyt: az Autumn Leaves pont annyira jól együtt énekelhető, hogy lehet rá tisztességgel öngyújtókat is lóbálni, ráadásul ezek a furulyákkal és hegedűkkel felturbózott dalok mindig sokáig tudtak jutni.

Oroszország

Oroszország mostanában nem túl népszerű Európában, úgyhogy a nemzeti ügyek helyett a szépérzékre próbálnak hatni. Polina Gagarina dala speciel olyan, hogy Céline Dion is bátran énekelhetné, viszont jó eséllyel ő a legjobb nő az egész versenyen. Szerintünk ez már elég ahhoz, hogy érdekesnek nyilvánítsuk.

Szerbia

A klasszikus Eurovíziós hagyományokhoz a legjobban Szerbiában ragaszkodtak: Bojana Stamenov nem csak a klasszikus nőideáltól eléggé eltérő külsejével lóg ki, hanem azzal is, hogy egyedül neki van mersze egy rendesen táncolható prosztózást elővezetni. Stamenov egyébként még Szerbiában sem számít jelenleg elsőligás énekesnőnek, az eddigi legnagyobb sikere egy helyi tehetségkutatón elért negyedik hely.