horoszkóp
MG 0688

Sebestyén Balázsékat a közmédiáról: nem volt alternatíva, ami ott megy, az szakmai dilettantizmus

2016.12.02. 11:42 Módosítva: 2016.12.02. 15:21

Folytatódik a Sebestyén Balázs, Vadon János és Rákóczi Ferenc nevével fémjelzett reggeli műsor, Reggeli Show néven.

2016. december 5-étől, hétfő reggeltől a Rádió 1-en.

Tegnap délelőtt írták alá a szerződést, a megszokott 8-9 fős Morning Show-s stábbal dolgoznak tovább. Megmarad a szerkesztői szabadságuk, a megszokott szókimondás, sőt. 

Külön kérték is tőlünk, hogy maga a műsor és az ami a műsorra jellemző volt, az ugyanabban a formában folytatódhasson. Ezt a műsort már elkönyvelték, teljesen jogosan olyan műsornak, hogy a műsor szereplői kimondják amit gondolnak.

- mondta Sebestyén Balázs. A név viszont egy jogvita miatt egyelőre lebeg. Andy Vajnával személyesen ment az egyeztetés, szóba jött a TV2 is, de beszéltek a budapesti „garázs rádiók" érdeklődésén túl a közmédiáról is.

MG 0738
Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet

A közmédia is puhatolózott, de

Az MTVA közleménye

"Sziasztok,

tájékoztatunk benneteket, hogy a Petőfi rádió soha nem kereste, és soha nem tárgyalt Balázsékkal a Morning Show kapcsán.

Mindvégig ismertük Sebestyén jellemét és közmédiával összeegyeztethetetlen, nívótlan viccelődéseit, így soha, ötletszinten jutott senkinek sem eszébe, hogy vele kellene erősíteni a Petőfin.

Senkiben sem merült föl a Petőfi döntéshozói közül, hogy leigazoljunk egy olyan figurát, aki egyik reggel a gólyatábori erőszak áldozatain poénkodik, aztán pedig napról napra másoknak szólogat be, a lehető leggyerekesebb, erőltetett moralizálás kíséretében.

A közmédiának nem volt, jelenleg sincs, és soha sem lesz szüksége olyan jellemű alakokra, mint Sebestyén Balázs.

Üdvözlettel,

MTVA Sajtó"

Szakmailag kellett dönteniük. Sebestyén Balázs a Velvet kérdésére fogalmazott meg egy erős kritikát a Petőfi Rádióról:

Nézzük csak meg mi történt a Petőfivel: szörnyű, szakmai dilettantizmus szerintem ahogy legyalulták azt a nagyon értékes 800 ezer embert, mert azt gondolták, hogy a Class megszűnése előtt fél évvel ha behúzogatnak Classos zenéket, akkor a Class FM hallgatói oda mennek. Hát oda nem mentek, viszont a maradék Petőfi Rádió hallgató is elmenekült, a 800 ezres hallgatottságuk lesüllyedt a kimutathatatlan szintre. Ahol az ember ilyesfajta szakmai dilettantizmust lát, és én tudom kik dolgoznak ott, és kik vannak döntéshozó szerepkörben, nem valódi alternatíva, mert a műsorral kapcsolatosan is olyan döntések születnének, amik nem szakmai alapúak.

A voksukat a Rádió 1 mellett tették le, amit nem azért választottak, mert nem volt más, zeneileg és műsorvezetőileg, tartalmilag is őket tartják egy olyan csapatnak, akik szakmai alapokon gondolkodnak a rádiózásról.

A Rádió 1-en eddig a reggelben Balogh-Esperes Ákost hallhatták, akiknek keresik a helyét a cégen belül, ezt már Bakai Mátyás ügyvezető mondta el. Kitért arra is, hogy az eddigi fiataloknak szóló adót, most egy kicsit feljebb kell pozicionálni, mert 40 évesnél idősebb hallgatók is jönnek majd - sőt, vidéki rádiók vezetői folyamatosan hívogatják, hogy csatlakoznának a hálózathoz, átvennének műsorokat, ezzel tovább bővítve elérésüket.

Rádió1

Az Andy Vajna érdekeltségébe tartozó zenés kereskedelmi rádió tavasz óta sugároz a budapesti FM 96.4-es frekvencián. November közepe óta pedig csatlakozott hozzá egy tucat vidéki adó is, mely a műsort hálózatban sugározza: ez azt jelenti, hogy egy pár órás helyi adáson kívül a központi adás szól szinte a fél országban, legalábbis Baja, Dunaföldvár, Paks, Szekszárd, Győr, Tihany, Miskolc, Heves és Nyíregyháza környékén biztosan.

Reggeli Show - jogvita a brand körül

A Morning Show név az abszolút az enyém volt. Az ember rájön, hogy élete végéig tanulni kell. Ha valakiről azt gondolja, hogy a barátja, az ismerőse, az nem biztos, hogy így van. 2010-ben levédettük egyszer [...] aztán az akkori üzlettársam 2014-ben bement a hivatalba, a tudtom nélkül, a hátam mögött, levédette a szóvédjegyet is. [...] Az egykori üzlettársam. [...] Egy kicsit magyar a helyzet.

Ez a védjegyoltalom most Michael McNutt tulajdonában van, aki a Class FM tulajdonosa. Azonban Sebestyén Balázs elmondta, hogy ez a jogvita nem a Class FM és közte, hanem üzletemberek között zajlik. Beadták a megfelelő papírokat, jelenleg ügyvédek hada dolgozik azon, hogy visszaszerezzék, mivel ezt a nevet a saját szellemi terméküknek gondolják.

 RTL Klub, TV2

Jogosan merült fel az egyik újságíróban a kérdés, hogy mit szól ahhoz az RTL Klub, hogy a csatorna arca, Sebestyén Balázs most egy olyan rádióban fog beszélni, melynek tulajdonosa Andy Vajna, övé ügye a TV2 is.

Az RTL ezt jól kezeli, úgy gondolkodik, hogy vagyok egy erős rádiós brand [...] örülnek, és csináljam.

- mondta Sebestyén. Az RTL számára az első számú televízió, ezen nem akar változtatni. 

MG 0714
Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet

Korábban Sebestyén Balázs azt monda, hogy, ami a TV2-nél történik az rémálom. Erről is kérdezték:

Nagyon nem tetszik amit a Tényekben látok, ezt elmondtam Andynek is. [...] A rádió körül kevesebben vannak, mint a TV2 körül. Ott szerintem sokfajta érdek szól bele, sokan mondják meg, hogy milyen legyen a Tények. [...] Én beszéltem az Andyvel erről, valódi, piacokon alapuló kereskedelmi rádiót szeretne, ami a fiataloknak szól.

Ígéret szép szó

Nem kell szembeköpnünk magunkat, azok vagyunk, akik vagyunk

- ezt Vadon János mondta arra a kérdésre, hogy tényleg függetlenek maradnak-e a műsor szerkesztésében, és vélemény nyilvánításban.

Ha tetten érnek minket, hogy mások vagyunk, vagy elkezdünk más szekeret tolni, nyugodtan jelezzék nekünk. Én a magam részéről valószínű abban a percben állnék fel, ha valaki odatolna egy papírt, vagy odasúgna a fülembe valamit, hogy ezt mondjam be, ilyen nem lesz.

MG 0638
Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet

Ez magának a rendszernek a próbája: mi az ami belefér, meg mi az ami nem. Nem a műsoron múlik mi fér bele, hanem a rendszeren.

- így zárta a sajtótájékoztatót Sebestyén Balázs.

December 5-én meghoz minket a "mikulááás"

Van valami abban amit mondtak, Sebestyén Balázs Facebook oldalára feltöltöttek egy videót, melyben Palácsik (most már Vajna) Tímeával és Andy Vajnával viccelődnek.

Érdekes kezdete ez valaminek, az biztos.