Mészáros Máté alakítja Mészáros Béla nőcsábász unokatestvérét, Adoniszt Seveled a című filmben. A színésszel a sajtóbemutató után beszélgettünk a filmforgatásról kulisszatitkairól. Interjú.

Még nem láttad a filmet, mire fogsz koncentrálni, amikor először megnézed?

Izgatott vagyok, hál Isten olyan visszajelzéseket kapok, hogy nem vagyok nézhetetlen a filmben (nevet), de le fogok izzadni, mindig ez van, ha magamat nézem. Arra figyelek ilyenkor, hogy ki tudtuk-e fejezni az adott jelenetben azt, amit akartunk, eszembe jutnak azok a körülmények is, ahogy felvettük. Ugyanakkor megpróbálom picit függetleníteni magam a filmtől, és külsős szemmel nézni, hogy élvezni tudjam.

Hogyan lett tiéd Adonisz szerepe?

Másfél éve forgattuk a filmet, Dénes (Orosz Dénes, a rendező) hívott a munka miatt, akivel korábban már dolgoztam együtt. Először engem talált meg, de a filmbéli partneremet, a doktornőt még nem, ezért néhány színésznővel még próbálnom kellett, hogy megtaláljuk a megfelelő személyt.

A filmet bő egy hónap alatt forgattátok le, de csak most került a moziba. Ilyen sok utómunkát igényelt a film?

Pontosan nem tudom, de valószínűleg igen. A forgatási idő egy viszonylag rövid periódus a film életében, utána még fényelni, vágni kell. Utóbbinál nagyon fontos, hogy milyen ritmusban követik egymást a vágások, ahhoz, hogy a nézők igazán felnevessenek, nemcsak jó színészi játék kell, hanem jó vágás is, amivel azért el lehet szöszölni. Aztán nyilván találni kell egy PR szempontjából alkalmas időpontot, amikor érdemes kijönni a filmmel.

Melyik volt a kedvenc jeleneted a filmben?

Az, amikor egy falbontó gépbe beültünk, amit megtanítottak kezelni is. Ez egy olyan helyzet volt, amibe sosem kerültem volna, ha nem lennék színész. Már ezért megért ezt a szakmát választani (nevet).

Bár a film vígjáték, vannak benne olyan motívumok is, melyeket akár úgy is felfoghatunk, hogy görbe tükröt mutatnak társadalmunknak, gondolok itt a filmbéli újság bezárására, vagy Tenki Réka terhes karakterére, aki egyedülálló nőként nem kap lakáshitelt. Szándékotok volt, hogy kicsit kritikusak legyetek?

Ezt inkább Dénestől kellene kérdezned, az ő fejéből pattant ki az ötlet. Az elsődleges szándékunk az volt, hogy megragadjuk a valóságot, amit csak úgy tudunk, hogy hitelesen ábrázoljuk a kort, amiben élünk. Ahhoz, hogy a néző nevessen, bele tudja élni magát a szereplők helyzetébe, azt a környezetet kell ábrázolni, amiben mindannyian élünk.

Mészáros Béla a film kapcsán azt mondta, a 40 az új 30, mármint ami a férfiak életútját illeti: egyre később köteleződnek el a férfiak. Te is így látod?

Igen, egyre jobban kitolódik a családalapítás, a szüleim már huszonévesen családot alapítottak, volt munkahelyük, lakást is kaptak mellé. Ezt ma egy 25 éves férfi nem nagyon tudja elérni, sokszor még 40 éves korában sem. Ebben élünk, nem nagyon lehet valami mást ábrázolni. A lényeg, hogy a 30-as 40-es férfiak is magukra ismerjenek a filmben. Még ha ódzkodva is jönnének a moziba, biztos, hogy kellemesen csalódva távoznának.