Az Airport, Hungary című kötet után most
Showbusiness, Hungary
címmel jelent meg Kordos Szabolcs új könyve, ami hazai hírességek és a magyar szórakoztatóipar kulisszatitkaiba kínál exkluzív betekintést. A szerzőt a Facebookon itt lehet megtalálni, alább pedig egy részlet olvasható a könyvből, ami azzal foglalkozik, amikor a rajongók extrém viselkedése bűncselekményekig fajul. A témában Pásztor Anna is nyilatkozik a könyvben, természetesen a 2018-ban kicsúcsosodott zaklatói ügy kapcsán.
Részlet a Showbusiness, Hungary című könyvből
– Felhívott egy férfi, elmondta a címemet, az autóm rendszámát és azt, hogy általában mikor érek haza. Úgy fogalmazott, hogy nem él vissza az információkkal, ha fizetek neki. Ijedtemben rácsaptam a telefont. A férfi utána többször hívott, és egyre türelmetlenebbül kérdezte, mikor küldöm a pénzt. Végül a férjem kikapta a kezemből a telefont, nem ismételném el, hogy miket mondott neki, a lényeg az, hogy többé nem jelentkezett – mesélte nekem telefonban egy ismert hölgy a saját zsarolós történetét.
Az ország legkitartóbb sztárzaklatója az ügyvéd irodája helyett a börtönben fejezte be a pályafutását. A fiatal, csinos, kimondottan jó megjelenésű hölgy eleinte ártalmatlan szerelmes műkedvelőnek tűnt, miután hat-nyolc éven (!) át ott ült kedvenc színésze minden előadásán az első sor közepén. Akkor sem hiányozhatott a megszokott ülésről, amikor imádottja éppen Nyíregyházán, Kőszegen vagy Szegeden vendégszerepelt, és valahogy jegyet szerzett az exkluzív premierekre is. Egy hét leforgása alatt négy-öt alkalommal is megnézte ugyanazt a darabot, mindennap más kiskosztümben feszítve. A szenvedélye nyilvánvalóan sokba került, ám a gyakori színházlátogatások révén egy-két éven belül a hölgy beépült a színházi körökbe, ismert alakká vált, akinek mindenki biccentett, amikor belépett a terembe. A szünetekben a nő a körülötte helyet foglaló szakmabeliekkel elhitette, hogy nem rajongója, hanem munkatársa a színművésznek, akivel közös produkciókat terveznek. Az ügyből akkor kerekedett rendőrségi eljárás, amikor kiderült, hogy a hölgy a sztár nevében több embertől is kért pénzt, hogy kitömjék az egy-egy „projektjük” költségvetésén tátongó lyukakat. A hitelezők a mit sem sejtő hírességhez fordultak, hogy visszaszerezzék a kicsalt pénzüket, ám őrizetbe vételekor a hölgy nem tudott elszámolni a több millió forinttal, amelyet a mai napig nem kaptak vissza a károsultak. A történet is jól mutatja, hogy egy-egy híresség nevének említése már-már túlzott bizalmat vált ki az emberekből, és ezzel a bűnözők könnyen visszaélnek. Se szeri, se száma azoknak a netes kamureklámoknak, amelyben sztárok fotójával próbálnak csoda fogyasztószereket és más kamutermékeket eladni a hiszékeny internetezőknek, akikben sokszor fel sem merül a kérdés: valóban egy ilyen névtelen cég furcsa termékéhez adta volna az arcát a kedvenc hírességem?
Az elmúlt években egyetlen olyan eset történt Magyarországon, amikor a „rajongó” valóban imádottja életére tört: a negyvenéves férfi rögeszméjének tárgya Pásztor Anna volt. Az énekesnő régóta van a „frontvonalban”, a netes támadások azonban az ő lelkét nem igazán tudták kikezdeni.
– Nézd, amikor egy rockcsapattal, hajnalban nőként egy vidéki metálfesztiválon lépsz fel több ezer makonya részeg pasi előtt, akkor kapsz ennél durvábbakat is. Beugrottam közéjük, aki nagyon megfogdosott, azt jól orrba vágtam, ha sörrel a kezében rám zuhant, kimásztam alóla. Ilyen tapasztalatok után nem fogok megijedni, mert valaki azt mondja nekem a neten, hogy lófejű vagyok – mesélte telefonon keresztül a vagány énekesnő.
A szlovákiai magyar férfi esete azonban más volt. Komolyabb.
Amikor a férfi az egyik szabadtéri koncerthelyszínen a cipőjébe rejtett késsel jelent meg, az arcát már ismerte a csapat, számítottak a felbukkanására, így a biztonságiak ki tudták emelni a tömegből. Minden bizonnyal egy gyilkosságot akadályoztak meg ezzel. Az ügynek természetesen voltak előzményei: az Anna and the Barbies énekesnője rengeteg rémisztő üzenetet kapott az illetőtől, a legutolsók már az életét fenyegették. A férfi egyértelművé tette, hogy a túlvilágra akarja vinni a „menyasszonyát”.
– Felkészültem rá, hogy ha ez az ember a gyerekeimre támad, akkor megölöm. Aztán történt, ami történt, nekem pedig bűnösként kellett védenem magam a közvélemény előtt – utalt arra Anna, hogy az áldozathibáztatás nagyon is jellemző a társadalomra. Miután előzetes letartóztatásba helyezték, a bíró pedig az ügyét a legfelsőbb bíróságnak adta át, a férfi öngyilkosságot követett el. – Én voltam a szemét, a gyilkos – mondta Anna.
Az énekesnő dalban dolgozta fel a történteket, a korábbi szokásain pedig kénytelen volt változtatni.
– Azt a fajta közvetlenséget, amely régebben jellemző volt rám, el kellett hagynom. Korábban órákon át lógtak a nyakamban a rajongók a koncertek után, mindenki úgy érezhette, hogy hazavihet egy darabot belőlem. Volt, hogy a belém markoltak, máskor megharaptak. Na, ez nincs többé! Ott áll mögöttem egy testőr, szívesen fotózkodom, beszélgetek, osztok autogramot, ám ha úgy érzem, hogy valami furcsa történik körülöttem, nem százas az illető, akkor leállítom a találkozót. Meg kell húzni a határokat, egy bizonyos ismertség után befújja a szemetet a szél – mondta Anna.