325 hozzátartozó zarándokolt már el a Germanwings katasztrófájának helyszínére a francia Alpokba. Az elhunyt kapitány, Patrick Sondheimer családja is a helyszínen van, a többi  hozzátartozóhoz hasonlóan képtelenek elfogadni, ami történt. A rokonok számára pszichológus és lelkész segít feldolgozni a történteket. 

A rendőrség a rokonok segítségét kéri az áldozatok azonosításában. A roncsolódott holttestek, az időjárás, és a nehezen megközelíthető terep miatt azonban a felderítés lassan halad és félő, hogy kifutnak az időből. Április közepe után ugyanis a maradványok már olyan állapotba kerülnek, hogy nem lehet majd kétséget kizáróan azonosítani őket. Most fésűket, fogkeféket és egyéb személyes tárgyat gyűjtenek a hozzátartozóktól, melyeken megtalálható az elhunytak DNS-e. 

Amit eddig tudni lehet

A múlt héten tragikus módon lezuhant  a Germanwings 4U 9525-ös járatának katasztrófájáért a másodpilótát, Andreas Lubitz-ot teszik felelőssé.

Százötvenen, 144 utas és 6 fő személyzet,  halt meg, amikor készakarva vezette a repülőt egy sziklafalnak.

Volt barátnőjének korábban azt mondta, hamarosan olyat fog tenni, amiről az egész világ megjegyzi a nevét.

Úgy tudni a nő napokkal a tragédia előtt szakított vele és terhes volt

A házkutatás során kiderült, hogy a férfit – akinek legnagyobb vágya az volt, hogy egyszer kapitány legyen – egészségügyi okok miatt eltiltották a repüléstől. A helyszínelők megtalálták a lakásán azt az összetépett orvosi papírt, melynek értelmében már a tragédia napján sem repülhetett volna. 

A lezuhant Germanwings-gép másodpilótája megszállottja volt a francia Alpoknak, jól ismerte a katasztrófa helyszínét, amelyet vitorlázórepülővel korábban többször is átrepült.

Ez a hegy maga a pokol

A német Bild magazin megszólaltatta azt a hegyimentőt, aki az elsők között ment fel a katasztrófa helyszínére. A terepmunkában és felderítésben járatos Gregory L. elmondta, hogy soha nem tudja majd feldolgozni, amit odafönn látott. 

Az a hegy, maga a pokol. Erre nem voltam felkészülve" 

– nyilatkozta a férfi a német lapnak. 

A második fekete dobozt még keresik

A hegyimentők és a felderítők feladata a holttestek felkutatása és a gép fekete dobozának megkeresése. Az elsőt már megtalálták, de a szakértők szerint a tragédia körülményeinek pontos tisztázásához még szükség van a másikra is. 

A fekete doboz hangfelvétele

„Az Isten szerelmére, nyisd ki az ajtót! (...) Nyisd ki az istenverte ajtót!" – ezek voltak a pilóta utolsó szavai, miután Lubitz kizárta és hiába dörömbölt és próbálta kinyitni a pilótafülke ajtaját. Az első fekete doboz által tárolt felvételen ez után hallani, ahogy a szárny a szikláknak csapódik.

A föld mélyén is lehetnek holttestek

A tragédia helyszínét csak gyalogosan tudták megközelíteni, a mentésvezetők szerint egyetlen ép holttestet sem találtak az összeroncsolódott gép maradványai között. Ezért a hozzátartozóktól képeket, különös ismertetőjeleket kérnek, fogkefét, és fésűt gyűjtenek, hogy az azokon található DNS mintákat összehasonlítsák a testrészmaradványokkal.

A német Bild szerint eddig 78 áldozat maradványainak DNS-ét azonosították, az összegyűjtött maradványok közül eddig hetven embert különböztettek meg. Ezeket a mintákat vetik össze a kapott DNS-ekkel. Az idő azonban szorítja a szakértőket, a lap szerint április 8-áig be kell fejezzék a vizsgálatokat, mert az után a maradványok már olyan erős bomlási fázisban lesznek, hogy lehetetlen kétséget kizáróan azonosítani a holttesteket. 

Ezt nehezíti az időjárás, nagyobb szélben ugyanis a helikopter nem tud fel- és leszállni, hogy a hegyimentőket és a holttestek maradványait szállítsa. 

Egy rendőrségi szakértő a Le Figaro-nak azt nyilatkozta, hogy akár hónapokig is eltarthat, mire megtalálják az összes holttestet. Időközben pedig földrengés szakértők is a helyszínen jártak, ugyanis a gép becsapódása valószínűleg egy enyhe hegyomlást idézett elő, ami a testeket több méter mélyen a föld alá temethette el. 

Az az idióta megölte az unokámat

Elvesztettem az unokámat egy idióta miatt. Hogy tehette ezt? Képtelen vagyok megérteni.

– mondta feldúltan az első számú pilóta nagymamája, aki szerint a férfi már az óvodás korában tudta, hogy egyszer repülni fog. A férfit a legjobb pilóták közt tartották számon. 2014 májusában azért kérte át magát a Germanwings ezen járatához, hogy kevesebb időt töltsön a levegőben és többet lehessen a családjával. 

149 ember bízta rá az életét, és ő visszaélt ezzel! – tette hozzá. 

A hozzátartozóknak, rendőrségi tisztek, pszichológusok és lelkészek segítenek feldolgozni a borzalmas tragédiát, és a holttestek azonosításának körülményeit.