– összegezte a pénteki tárgyaláson az ügyész, hogy 2014. nyarán miért sodródott át a 2-es főúton egy Audi a szembe jövő sávba és csapódott frontálisan egy Hondába.
A totálkárosra törött autóban a Debreceni Egyetem Angol–Amerikai Intézetének docense és férje azonnal meghalt. A hátsó ülésen utazó 13 éves kislányuk, 12 éves barátnője és annak édesanyja túlélte a balesetet, de a nő máig nem épült fel teljesen. Az Audi szécsényi sofőrje sérülés nélkül úszta meg az ütközést. Az ügyészség halálos közúti baleset gondatlan okozásával vádolja.
defekt miatt volt más a negyedik gumi
Legelőször a Tortalcar szúrta ki, hogy az Audin más mintázatú, bordázatú és típusú gumik voltak, amiről a szécsényi fiatal mit sem tudott. A kocsit ugyanis egyik kollégájától kapta kölcsön egy nappal a baleset előtt.
– mondta az Audi tulajdonosa.
pontosított szakvélemény
A baleset után több szemtanú is azt állította, hogy az Audi fiatal sofőrje versenyzett, ezt viszont Sz. Ákos és utasai is határozottan cáfolták. Az viszont az igazságügyi szakértői véleményből egyértelműen kiderült, hogy a férfi jóval túllépte a megengedett sebességet: 90 helyett legalább 120-szal ment, amikor a szabályosan közlekedő Hondának csapódott.
S bár az Audijobb hátsó abroncsának geometriai mérete, szerkezete és mintázata sem volt azonos a másik hárommal,
– mondta Bell Márton igazságügyi szakértő, aki azt is kiszámolta, hogy a különböző gumik esetében a sofőr csak úgy kerülhette volna el a kisodródást és így az ütközést, ha maximum 105 km/órás sebességgel megy.
a megszólításnál elakadt
– olvasta a bíró a Hondában ülő túlélő nő vallomását.
Az Audi sofőrje a pénteki tárgyaláson találkozhatott volna először a Honda egyik utasával, de a nő nem jött el a tárgyalásra. A szécsényi fiatal egyébként többször is próbált bocsánatot kérni a túlélőktől, mindeddig hiába.
– folytatta a bíró.
A nő egyébként maradandó egészségkárosodást szenvedett, de hogy ez pontosan mennyire befolyásolja életét, az majd csak az igazságügyi orvosszakértői véleményből derül ki a februári tárgyaláson.