Együttműködött az Adidas és Beyoncé márkája, az Ivy Park: egy fürdőruha-kollekciót adtak ki. A termékek egyik első promója az alábbi képeken megtekinthető esemény volt, ahol három női és két férfimodell mutatott be egy-egy fürdőszettet. A divatipar hosszú ideig nem volt koedukált, szóval már önmagában az nagyon menő és modern, hogy együtt szerepelnek a nők és a férfiak.

Még egy nagyon aktuális trend megfigyelhető a modellválasztásban: a három női modell közül egy plus size, egy vékony és egynek a testalkata valahol a kettő között van. A nők felé küldött üzenet egyértelmű: akármilyen is a testalkatod, gyönyörű vagy!

Igen erős üzenete van azonban a fenti képeknek a férfiak számára is, és a nekik szánt mondandó pontosan az ellentéte annak, amit az Adidas és Beyoncé a nőknek kommunikálni próbál. A fenti promó azt sugallja, hogy miközben nőből bármilyen testalkat kívánatos most már, hogy elértünk a húszas évekbe, addig a férfiaknál továbbra is csak egyetlen külső elfogadható: aki férfi, az legyen irreálisan kigyúrva, úgy méghozzá, ami a férfiak jó része számára normális edzéssel és diétával, szerek használata nélkül nem megvalósítható.

Hogyan lehet, hogy egy olyan, fenntartások nélkül körberajongott sztár, mint Beyoncé és egy olyan nagy cég, mint az Adidas egy olyan kampányhoz adja a nevét, ami a nők számára hangsúlyozza az önelfogadást, a férfiak elé viszont továbbra is egy elérhetetlen, sok esetben egyértelműen káros hatásokkal járó ideált állít?

A jelenség első pillantásra mintha a nők számára kedvezne a férfiakkal szemben (és az „éljenek a csajok, a férfiak le vannak ejtve” típusú megközelítéssel csodásan illik Beyoncé életművébe), de van egy olyan olvasata, ami pedig nem kifejezetten hízelgő a nők számára: mintha a közvélekedés jelenleg ott tartana, hogy igen, az érzékeny pszichéjű nők miatt már mindenféle modellt kell szerepeltetni, nehogy szerencsétlen lányoknak valami bajuk legyen, de a férfiakat nem kell félteni, ők erősebbek, önállóbbak, nehezebben befolyásolhatók és a helyén tudják kezelni, hogy a divatipar (és a szuperhősfilmek) az irreálisan izmos férfiakat állítják be egyedül kívánatosnak.

Előfordulhat, hogy valakinek a fentiek láttán az a benyomása alakul ki, hogy bár ez a kampány a felszínen a nők felemeléséről akar szólni, addig a mélyben egyrészt erősíti és a szőnyeg alá söpri férfiak mentális problémáit, másrészt a pozitív, nőket megszólító üzenetének ad egy kis leereszkedős felhangot: tessék, csajok, nektek itt egy plus size modell, csak ne rinyáljatok már annyit.

460
521