1997 McLaren F1
Rowan Atkinson a sikeres Bean-filmből származó fizetésének egy részét egy McLaren F1 megvásárlására fordította. Abban az időben ez volt a világ leggyorsabb szériaautója, és még mindig az egyik valaha gyártott leggyorsabb szívószelepes jármű. A Gordon Murray által tervezett McLaren F1 akár 390 kilométer/órás csúcssebességre is képes. A 6,1 literes V-12-es motorral felszerelt McLaren F1 olyan forrónak bizonyult menet közbe, hogy a tervezőknek hővisszaverő arannyal kellett kibélelniük a motorteret.
A sebesség azonban kicsit sok volt a színésznek, ugyanis kétszer is összetörte a csodálatos autót. A második balesetet követő javítások állítólag közel egymillió fontjába kerültek a biztosítónak. A javítás után Rowan Atkinson úgy döntött túl ad az autó. Egy gazdag rajongó végül közel 7 millió fontot, azaz 3 és fél milliárd forintot fizetett ki a járműért, ami 3 milliárd forinttal több, mint az autó eredeti ára.
Jaguar MK7
A Jaguar az MK7-et a Bentley vagy a Rolls-Royce olcsóbb luxus alternatívájaként mutatta be. A szokásos luxustulajdonságokkal – nagy, kerek karosszéria, sok krómmal, fa- és bőrbelsővel – és 160 lóerős motorral rendelkezik. Bár az MK7 luxusautónak készült, olyanok, mint Stirling Moss és Mike Hawthorne használták az MK7-et túraautó-versenyeken.
Rowan Atkinson elsősorban versenyzőként használta az MK7-esét. Ezzel szerezte meg pályafutása első dobogós helyezését a 2022 áprilisában Goodwoodban rendezett Sopwith Kupán. A színész a verseny utáni interjúban elmondta, hogy szerinte a második helyre javíthatott volna, ha a verseny hosszabb.
Bár a verseny után a színész sokat dicsérté az autó megbízhatóságát, ennek ellenére az MK7-es kigyulladt, amikor Rowan Atkinson és felesége egy londoni randevúról tartott hazafelé.
2011 Rolls-Royce Phantom Drophead
Rowan Atkinson Phantom Dropheadje különleges: hatalmas motorházteteje alatt egy 9,0 literes V-16-os motor lapult. Atkinson kérvényezte a Rolls-Royce-nál, hogy a Johnny English Reborn című filmhez építsenek be egy kísérleti motort a Phantomba. A Rolls-Royce kifejlesztette a motort a 100EX nevű projekthez. Nem világos, hogy a gyártó melyik járművet kívánta párosítani a V-16-os motorral. A pletykák szerint azonban a Phantom négyajtós szedán változatához fejlesztették ki, nem pedig a Phantom Dropheadhez.
Ettől függetlenül a V-16-os motor soha nem került gyártásba. A Rolls-Royce nem volt hajlandó megosztani a specifikációkat - az egyetlen dolog, amit a gyártó megosztott, az a motor lökettérfogata és elrendezése volt. Kívánsága ellenére Rowan a filmben és a forgatáson kívül sem tudta a járművet a végsőkig feszegetni. Következésképpen a V-16 Drophead teljesítménye titokban maradt.
Land Rover Defender Heritage
A Heritage egy különleges Defender volt, amelyet a világhódító autó tiszteletére építettek. A Defender első rendszámtáblája előtt tisztelegve „HUE166” jelvényeket kapott. Rowan Atkinson egyike volt annak a 400 embernek, aki megvásárolhatta a Heritage-t.
Az autóban egy 120 literes turbódízel található, bár sebessége nem kimagasló – a végsebessége mindösszesen 145 kilométer/óra –, de lényegében bármilyen terepen bevethető.
1986 Aston Martin V-8 Zagato
Rowan Atkinson nagy összeget fizetett azért, hogy megszerezze az Aston Martin által gyártott 52 Zagato kupé egyikét. Ezután fizetett az Aston Martin Worksnek, hogy a Zagato-t versenyautóvá alakítsa át.
Az Aston Martin klasszikus autókkal foglalkozó szárnya tuningolta a motort, 482 lóerőre. Könnyűszerkezetes paneleket és ablakokat is beszereltek, így 330 kilót spóroltak a jármű súlyából.
Atkinson egy 2001-es versenyen összetörte a Zagatót. Az autót egy évtizedig használta, mielőtt eladásra bocsátotta volna. A vevő azonban nem az Atkinson számára átalakított, felturbózott V-8-as Zagato-t kapta meg: a járművet áthangolták, hogy visszaállítsák a szériafelszereltségre.
(Borítókép: Rowan Atkinson a Buckingham palota elött ünnepli leghíresebb karakterének, Mr. Beannek a 25. születésnapját. Fotó: GettyImages)