Marokra fogott farok, összevert arcú fiatal nő, fekete emlőkön lógó fehér bőrű kisbaba, három mellű szexbomba és homoszexuális csecsemő - van, aki ránéz a reklámra, és gondolkodás nélkül erkölcsi fertőt kiált. Pedig tudjuk jól, hogy ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye. Vagy ezt sem tudjuk?

Rétvári Bence KDNP-s képviselőnek az idei meleg fesztivál plakátjáról egyből a pedofília ugrik be, és követeli az erkölcsi fertő felszámolását főügyészséggel fenyegetőzve - teljes mértékben elutasítva a melegek családmodelljét. Ezzel szemben Olaszországban, Toscanában pont a hozzá hasonlóan gondolkozók ellen vették fel a harcot már tavaly, és homofóbia ellenes kampányt indítottak. "A szexuális beállítottság nem választás kérdése" - üzeni egy újszülött csecsemő a hirdetésen, karszalagján neve helyett "homoszexuális" felirattal. A Benetton cég pedig már lassan húsz éve próbálja elszántan döntögetni a tabukat, felirat nélkül, puritánul üvöltenek a fotók: ébresztő, emberek, nem lehettek ennyire hülyék, plakáton a való világ!

Nem pöcsölnek a franciák

Ínyenceknek máris itt egy 2005-ben készült meghökkentő AIDS- ellenes reklám a franciáktól. A fotó valószínűleg a botrányt kivédve jelent meg kizárólag csak az itthoni Metro újsághoz hasonlóan ingyenes 20 Minutes című lap párizsi kiadásában. A plakáton ugyanis egy szépen kidolgozott, napbarnított testű férfi látható egy szál göndör fürtös, hófehér pöcsben, alatta a felirat: "Gratulálunk azoknak, akik védekeztek a nyáron".




Toscani a lényegre tapint

A reklámtörtének legismertebb fenegyerekeként tartják számon Oliviero Toscanit , aki egy kanapén egymást mogyorózó homoszexuális párral reklámozta a Ra-Re márka férfiruháit. A szülői szervezetek egyből harcba szálltak, mert kényelmetlennek vélték a gyerekektől áradó kérdéseket, hogy miért ölelgeti egymást két bácsi, és miért fogja meg ott neki. Toscani viszont úgy vélte, semmi botrányos nincs abban, hogy egy szerelmes pár fogdossa egymást, és végre lehetőség nyílik arra, hogy a szülők levetkőzve a gátlásaikat és előítéleteiket, nyíltan beszéljenek a homoszexualitásról a gyermekeknek. Körbe röhögte a katolikus egyház tiltakozását is, mondván, köztudottan a papok közül kerül ki a melegek többsége.

Klikk!

Toleranciát üzen a Benetton

Toscani egyébként 17 éven át dolgozott a Benettonnak. A divatcég kampányai a nyolcvanas évektől kezdve újra és újra sokkolták a világot. Céljuk volt a botrány, hogy felfigyeljenek az emberek és beszéljenek a társadalmi eszmékről, emberi jogi problémákról, mint például a rasszizmus, a papi cölibátus, a szexuális szabadság, szegénység, éhezés és az AIDS. A cég úgy vélte, ha csak a társadalom felének tetszik, amit csinálnak, a másik fele viszont botrányosnak véli, már akkor elérték a céljukat, hiszen mindannyian erről beszélnek.



Mellbedobással a vásárlókért

Bónuszként pedig itt a Media Markt ciciorientált plakátja. Meglehet, nagy hatással volt annak idején Arnold Swarzenegger Total Recall című filmje arra a kreatív munkatársra, aki kitalálta ezt a reklámot. A fotón ugyanis a filmben szereplő űrbéli hölgyhöz hasonlóan három melle is kivillan a négykézláb pózoló modellnek. Nem mellesleg ennek a plakátnak is több üzenete van, mint hinnénk, akár a fenti plakát-válogatást is reklámozhatná: "Több van benne, mint gondolnánk" - hirdeti.