Sacha Baron Cohen új karakterével divatirányzatot hozott létre, amelyik ugyan nem haladja meg Lady Gaga űrkonzum stílusát, de a férfiak hagyományos viseletkultúráján viszkető sebeket ejt. A brit komikus legújabb filmje számára helyzetemlékezetből és audiovizuális emlékekből felépítette Brüno karakterét, és annak minél szélesebb körű megismertetését nem bízta a véletlenre.
A promotálásban valószínűleg nem Havas Henrik példája lebegett a szeme előtt, aki a dubajozás hívószóra gyűjtötte az érdeklődőket legújabb, Molnár Anikóról írt könyve megjelenése után. Ezt valószínűleg túl szűk körű reklámnak tartotta. Cohen inkább úgy gondolta, ha már megformál egy meleg osztrák divatriportert többek közt olyan élő példáktól ihletve, mint a meleg Alfons Haider az ORF oszták csatorna riportere, akkor egyúttal a divatvilágot is illene felforgatnia.
Első körben a Brünót alakító színész felállította divatparadigmáit. Eszerint a férfiak is nyugodtan felvehetnek magas sarkú cipőt. Rámutatott, hogy példák is bizonyítják, némely férfinak jól áll a tűsarkú: például Pinknek. Azt is hangsúlyozta, hogy kis fekete ruha a klasszikus női ruhatár alapdarabja, amellyel minden nőnek rendelkeznie kell, de a bázis-kiegészítő mostantól már nem a kis fekete táska, hanem a kis fekete gyerek. Ennek elterjedését Madonnának köszönheti a világ. És most tekintsük át Brüno tényleges divatmerényleteit. Az elsőt rögtön a saját kárára tette meg: mint azt elpanaszolta egy interjújában, testének teljes szőrtelenítése után három napig le sem tudott ülni.
Kötött rózsaszín műfallosz, mint szuszpenzor
Brüno kötött rózsaszín fallosz-szuszpenzora valószínűleg senkiben nem kelt olyan illúziót, hogy ez az érzékeny testrész ellen irányuló esteleges fizikai behatást kivédheti, de vizuális sokknak ettől függetlenül kiváló. Rózsaszín kezeslábasán található mellbimbók pedig ismét felvetik azt a kérdést, amelyre a National Geographic már egyszer megtalálta a választ, vagyis: miért vannak a férfiaknak mellbimbói? A kérdésről el lehet terelni a figyelmet azzal a képpel, amelyen Cohen a berlini Brandenburgi kapu közelében pózol. Ez valószínűleg sokaknak a berlini Love Parade emlékeit idézi, és azok nem is biztos, hogy túl extrémnek tartják a színész viseletét még akkor sem, ha a rózsaszín UGG csizmát is észreveszik.
Öltöny-halásznadrág vörös tangával
Náray Tamás divattervező két évvel ezelőtt aVelvetnek adott interjújában kifejtette, véleménye szerint a férfiaknak nyáron is illik betartaniuk néhány stílusszabályt. „Budapesten például nincs tenger, a város zömmel le van aszfaltozva. Furcsa dolognak tartom, hogy egy férfi atlétatrikóban, rövidnadrágban és saruban menjen dolgozni. Az nem gusztusos munkahelyi öltözék." Sacha Baron Cohen szerint az office stílus hagyományos szemlélete fölött eljárt az idő, inkább a szellős öltöny az, ami kényelmes, és szép viseletet. Praktikusabb az is, ha nyaranta kivágott orrú öltönycipőben lép bele az amszterdami élővízbe. Ha már Náray-t idéztük, kollégáját, Tom Fordot sem hagyhatjuk ki, aki tavaly télen ajándékozta meg olvasóit 10 stílusszabályával. A vonatkozó gondolat: „Utálom a rövid zakókat. Amikor egy férfi feneke kilátszik a zakó alatt, mindig az az érzésem, mintha egy légiutaskísérő hölgyet látnék hátulról - nem így képzelem a szexit." Sacha Baron Cohen szerint ez sem időtálló elmélet, úgy gondolja, egy öltönyzakó igenis érjen gyomorszájig, és egy valamirevaló öltönynadrágból ne Armani feliratos tapadós boxer lógjon ki, hanem egy vörös tanga.
Patacipő a bika elrettentésére
A patacipő jelenségéről a kilencvenes években kamaszodott generációnak színes emlékei vannak. Ha még a Supersonic technikum nevű technodiszkóban is jártak, akkor stroboszkópos éjjeli képek is társulnak az emlékekhez, amelyek a Warpigs Szandál című klipjének képeivel, esetleg Prince felvételeivel keverednek. Sacha Baron Cohen etéren is lesöpörte a sakktáblát, hogy új patacipőt állítson a vizuális romokra. Szerinte ugyanis egy patacipő az eredeti rendeltetésének kell, hogy megfeleljen: vagyis helyt kell állni benne a bikaviadalokon, és olyan összképet nyújtani, ami a férfiasságért felelős tesztoszteron hormon termelődését igazolja a bika számára.
Forradalom az uniformisok terén
1837 óta, amióta a Buckingam Palota az angol királyi rezidencia, az őrségváltás módja nem sokat változhatott, sem az őrök hagyományos uniformisa. Sacha Baron Cohen szerint épp elég idő telt el ahhoz, hogy újra kelljen gondolni a hagyományt, és felhasználóbarát megoldásokat találni. Például a nyilvánosság erejével lehet segíteni abban, hogy a nyári időszakra kényelmes formaruhák terjedjenek el. Mint azt stílusváltásakor a színész elgondolta, a kucsmához nem kell nyúlni, mert az úgy impozáns, ahogy van, viszont az öltönyforradalomban elért vívmányaihoz hasonlóan a formaruha is lehet rövidebb, szellősebb, a kidolgozott kétfejű karizom megmutatásához pedig kabátujjra végképp nincs szükség. A hosszúnadrágnak pláne nincs értelme, már az Irigy Hónaljmirigy sem alkalmazza.
Az osztrák népviselet újrarajzolása
A magyar BKV-val ellentétben az osztrákok nem szokták Makány Mártát felkérni, tervezzen széles körben viselhető, új ruhákat a számukra. Brüno megjelenése óta azonban tudjuk, a népviselet korszerűsítése mekkora, lefedetlen terület volt a divatdiktátorok körében. Sacha Baron Cohen ezt a piaci rést is betömte Úgy látta jónak, ha a hagyományos térdnadrág csillogó forrónadrággá alakul, ettől a variációtól a népviselet még nem veszti el autentikus jellegét, arról ugyanis gondoskodik a nadrágtartó. Ő maga ragaszkodott ahhoz, hogy öltözékének színvilága passzoljon a hagyományos vadászéttermek enteriőrjéhez, viszont táncosai esetében ettől eltekintett. Úgy vélte, a fekete bőrt az obszidiánkék jobban kiemeli, főleg, ha inget nem viselnek a nadrágtartó alatt.