Úgy tűnt, a strandfelszerelések gyártói az egyrészes fürdőruhával futottak a zsákutcába, idén azonban ennek vége. Egészen fiatalos darabokat terveztek. Elkezdődött a szezonvégi fürdőruha leárazás, ahol a candy girlök akciósan be tudják szerezni a lollipop felszerelésüket, rockerlányoknak is terveztek Love Never Dies feliratú fürdőruhát, és tele a piac olyan darabokkal is, amelyekben Medveczky Ilonával lehet barátkozni a hévízi gyógyfürdőben.

Az idei bikinitrendet a 70-es években készült, Egér a Marson című rajzfilm ihlette, amelyben a fák nyalókákat és fagylaltokat hajtottak. Ezt már a tavaszi Cosmo Bikini Show-t látva megállapítottuk, és azóta is gyakran emlékszünk vissza a show egyik modelljének, Nagy Rékának a gondolataira lényegében arról, hogy a cukorka a lány legjobb barátja. „Hogy mi a közös a cukorkában és a bikiniben? Egy lány jól néz ki a szexi bikiniben, főleg, ha jól is érzi magát. És egy lány jól érzi magát, ha édességet eszik. Ennyi.”

Még van pálmafás egyrészes

Ilyen volt a Cosmo Bikini Show tavasszal

Ha jól értettük a mondatokat, akkor egy lány bizonyára jól érzi magát, ha bikinit vásárol, ennek jegyében indultunk el az Árkádba felmérni, zajlik-e már a szezonvégi bikini leárazás. Zajlik: ezt már kiderült az outlet körképből is. De mielőtt az üzletekben kapható fürdőruhákra rátérnénk, megemlítjük, a candy stílusú bikinik mellett idén az egyrészes fürdőruhák a leginkább divatosak. Az egyrészesről hosszú évekig az a kép élt az emberekben, hogy azokat kizárólag rossz alakú nők viselik testi hibáik eltakarására, jó alakú nőnek pedig csak akkor érdemes felvennie a színben is fazonban is nosztalgikus darabokat, ha a fajfenntartáshoz nem fűződnek vérmes reményei.

Az idei egyrészesek azonban egészen fiatalos darabok, a legdivatosabbak pedig bonyolult szabásúak, ezért napozásra nem igazán alkalmasak, de tóparti fröccsözésre annál inkább. A Sariana tervezői még nem fedezték fel az új szabásmintákat, ott a hagyományos pálmafamintás egyrészesektől a párducmintásig a legkülönfélébb strandipari közhelyekig minden megtalálható, amelyben a hévízi gyógyfürdőben lazuló Medceczky Ilonát meg lehet környékezni egy baráti beszélgetésre. A szórakozásnak ára van: az akciós darabok is 8000 forintnál kezdődnek.

Ha lenne fürdőruhás Operabál

A Triumph a harmincas éveiben járó, családalapítást vagy bővítést tervező nőkre is gondolt, ugyanis egyik-másik egyrészese vonzó. A kedvencünk egy magasan záródó nyakú, halterneckes megoldású, hátul mélyen kivágott lila, barna és türkíz színben kapható egyrészes, amivel szemben csak egy kifogásunk volt, hogy ennyire elegánsan nem érdemes felöltözni például a délegyház tavakhoz. Ha azonban az Operabált egyszer fürdőruhás dress code-dal is megrendezik, arra az esetre érdemes azt a darabot beszerezni, az ára akciósan sem olcsó, 16 ezer forint körül van.

A Marks&Spencerhez nem szoktunk nagy reményeket fűzni, de ezen a nyáron ők sem kizárólag nagyasszonyokban terveztek. Az egyik, türkíz modelljük hasonló ahhoz, amit Naomi Campbell viselt a V59 Summer Swimsuit Issue nevű kiadványban. A magazin számára a modellről a divat és celebfotózás egyik nagy alakja, a perui Mario Testino készített fotókat. Mi nem tudtunk ilyen méltó körítést adni a fürdőruhának, épp csak bevittük a próbafülkébe, és vaku nélkül lefotóztuk, hogy az eladók ne fogjanak gyanút.

Idén a kamaszok számára is készültek egyrészes fürdőruhák, ezt a piaci rést is sikerült betömniük, és igen olcsón. A New Yorker egyik darabján a Love Never Dies felirat ismétlődik égő szívek és koponyák közt, ezt nemcsak a Wild motoros magazin címlapjára vágyó tizenéveseknek ajánljuk, hanem mindazoknak, akik az Agárdi Pop Strandot választották vakációra. A többi egyészes török mintás, vagy épp virágmotívumokkal színesített, és 3000 foritnál nem kerül többe. Egyszínű darabok elvétve sem találhatók a készleten. A bikinik is a rock'n'roll fiatalságot célozzák meg, megfigyeléseink szerint a vásárlók közül a legtöbben egy fehér, háromszögmelltartós, a melltartóján szögecsekkel kivert fehér bikinit vitték a próbafülke felé.

A candy stílus templomai

Sajnáljuk, hogy a H&M ebben az időszakban nem árusít fürdőruhát az Árkádban, pedig a márka az elsők között volt, akik felfedezték, hogy a bikiniket külön-külön is lehet árulni, nem csak kombóban, és többnyire ízléses darabokat szoktak leárazni. Most a Women' Secret pótolja a hiányt, amelyik jól fogadta a nyári kihívásokat, és árakban is versenyezhetnek. A C-D kosaras melltartókat bemutató, múlt heti körképünkben már megjegyeztük, a márka a korábbihoz képest kibővítette a készletét, és immár nemcsak fejlődésben lévő tizenévesek méreteiben gyártja a holmiját. Ez igaz a fürdőruhákra is. A háromszög bikinik még mindig uralják a piacot, néhány formázott melltartós bikinit is láttunk, és az egész pláza fürdőruha-kínálatához képest a legszínesebb bikinik itt találhatók. Vannak naplementét és tengert ábrázoló darabok, és nosztalgikus, a Magyar Népmesék egymásba hajló tulipánjaira emlékeztető minták is előfordulnak féláron, 2500 forint körül.

A candy stílus idei temploma a Calzedonia, ahol kisebb-nagyobb mértékben minden darabot leáraztak, a türkiz szegélyű, fekete-fehér zebramintás és csillogó lurex harisnyára emlékeztető felületű, óarany alapon virágmintás daraboktól kezdve a csillogó kövekkel díszített fekete díva-egyberészesig. Az élénk, egyszínű bikinik még nem akciósak, és speciel az a viharos Balatonzöld színű darab sem, amelyet Gisele Bündchen visel a Calzedonia kampányban.

Nemcsak maradékok

A hagyományosabb fazonú és színű bikiniket a C&A tárolja, a slágerdarabjuk egy fehér alapon bézs, virágmintás bikini, ebből kifogyhatatlannak látszik a készlet. Nem úgy a Hervisben, ahol a Speedo, a Puma és az O'neill fürdőruháknak a napilapokban is hirdetett akciója miatt egyre fogy az utánpótlás, de még el lehet mondani, hogy nemcsak az öt év óta ciki rikító sárga bikinik maradtak rajtuk, hanem még bőven megtalálhatók a piros és színes, nem maradéknak látszó darabok is. Tangás fürdőruhát az egész körképünk alatt nem találtuk, az a gyanúnk, az csak Siófokon kapható.