Lady Gaga extrémebbnél extrémebb ruháiról már többször is beszámoltunk, most azonban azt a személyt szeretnénk bemutatni, akinek többek között az énekesnő Hello Kitty-ihletésű ruháját köszönhetjük. Lady Gaga ruhái, fotósorozatai, klipjei és a Monster Ball elnevezésű turnéjának látványvilága mögött Nicola Formichetti stylist áll, akinek a T magazine számára adott interjújából az is kiderül, egyébként utál celebekkel dolgozni.
Formichetti szerint a találkozása és a közös munka kezdete Lady Gagával, melyről azóta blogjában rendszeresen beszámol, olyan volt, mint a szerelem első látásra. „A V magazine fotózásán találkoztam vele először. Szerelem volt azonnal. Mindig is távoltartottam magam a hírességektől és a zenészektől, de ő olyan más volt. Azonnal teljesen megértettük egymást” – mesélt a találkozásról a stylist, aki szerint az énekesnő sikereiben a mögötte álló profi csapat nagy szerepet játszik. Szerinte az az újdonság és egyediség, amit az énekesnő – aki állítása szerint az új Madonna - képvisel, hamarosan lecsapódik majd, és teljesen befolyásolja a tömegtermékeket is.
Túl sok a celeb a divatszakmában
Nicola Formichetti azért kifejtette, a celebek között is akad néhány kivétel, de szerinte alapjában véve túl sok híresség van a divat világában. „Rengeteg nagyszerű, eklektikus színésszel dolgoztam, de utálom az egész híresség dolgot Amerikában. Annyira unalmas, hamis mosolyok és nagy üzletek. Úgy tűnik, bármilyen szemetet el tudsz adni, ha egy híres név van rajta” – fejtegette lesújtó véleményét, melyre talán példa lehet Lindsay Lohan és az Ungaro esete.
A stylistra japán anyjának és olasz apjának köszönhetően két teljesen különböző kultúra hatott, és szerinte ez a munkájára és az életére is kihatással van. „Az apám olasz oldaláról a csiricsáré dolgok, a csillogás szeretetét vettem át, és talán egy kicsit romantikus vagyok. Az anyám japán kultúrája miatt óriási gyűjteményem van vicces játékokból, és miatta szeretem a japán konyhát” – mesélte a models.com oldalnak adott interjújában. Formichetti szerint ez a kétféle kultúra a saját stílusára is kihatással van, szereti keverni a keleti és a nyugati dolgokat, az elegánst az utcai viselettel.
A divat világa nem is olyan csillogó
Karrierje tíz éve kezdődött, amikor a Dazed & Confuzed magazinnál kapott egy kisebb rovatot, mostanra pedig ő a lap kreatív igazgatója, mesélte a New York Magazine-nak. „Mindig új dolgokat próbálok ki, sosem maradok egy helyen. Szeretek előre haladni, és éppen ezért oszlik annyi részre a karrierem: magazinokat vezetek, divatcégekkel konzultálok, előadókkal dolgozok, stb. Megteszek mindent, ami lehetséges, hogy inspirált maradjak, és új dolgokat tanuljak” – mondta a 32 éves Formichetti.
Jelenleg a Dazed and Confuzed és a Vogue Hommes Japan magazinnak dolgozik, reklámkampányokat készít az Uniqlo, a Dolce & Gabbana, és Alexander McQueen részére. A sokféle feladat ellenére szerinte az, amit csinál, inkább hobbi, semmint munka, és így csupa szórakozás az egész. Ugyanakkor szerinte azok, akik karrierről álmodoznak a divatszakmában, gondolják meg kétszer is, mivel koránt sem olyan csillogó ez a világ, mint amilyennek tűnik.