Szőrös rágcsálók helyett ezúttal meztelen nőkkel sokkol
Az éppen most zajló Londoni Divathét alatt a bizarr parókáiról, hajkölteményieről ismert 24 éves Charlie Le Mindu is bemutatta egy-két kreációját. A kellő feltűnés érdekében a fiatalember úgy döntött, hogy néhány modellt meztelenül küld majd a kifutóra, és csak egy pár cipőben, táskával a kézben, kalappal, parókával a fejükön kell majd végigvonulniuk az érdeklődők előtt. Az alábbi videót egyébként a hiányos öltözetű hölgyeken kívül már csak azért a nőért is érdemes megnézni, aki a közönségben a legnagyobb nyugalommal fényképezget, fején valamiért mikiegérfülekkel.
Persze nem ez az első eset, hogy az ifjú tervező egy furcsa koncepcióval kívánja felhívni a figyelmet magára. A 2009. februárjában megrendezett Londoni Divathéten egy olyan fejrevalót mutatott be egyik modellje, ami egerekből és patkányokból készült. „Kedvelem az egereket és patkányokat, de sokan vannak, akik nem rajonganak ezen állatokért” – nyilatkozta Le Mindu. Hozzátette, ahelyett, hogy kígyók eledelei lennének, lényegesen jobb, ha ilyen szép és csodálatos dolgot alkotnak a rágcsálókból. A francia származású fodrász és parókatervező egyébként tavaly hozta létre saját márkáját, és rövid idő alatt igen ismert, vagy inkább hírhedt lett – írja a Daily Mail. A fodrászatot Vidal Sassoon és Toni & Guy szalonokban sajátította el, majd úgy döntött, hogy parókákkal kezd el foglalkozni, és meg is nyitotta saját szalonját Kelet-Londonban.
Divat és klíma
Szintén vasárnap mutatta be kollekcióját egy másik olyan tervező, aki nem megy a szomszédba egy jó kis polgárpukkasztásért. Vivienne Westwood természetesen a Red Label kollekciójának bemutatóját is felhasználta arra, hogy kreációinak bemutatása mellett egy általa fontosnak tartott ügyre hívja fel a figyelmet. A vendégek székein egy-egy olyan újratölthető, hordozható vizespalackot helyeztek el, amit a punknagymama tervezett a SIGG számára. Westwood ezzel arra szerette volna figyelmeztetni a divat iránt érdeklődőket, hogy a trendi és menő holmik mellett ne feledkezzenek meg egy igen égető problémáról, vagyis a klímaváltozásról. Emellett a modellek nyakában látható nyakláncok is egy jó ügyet képviselnek: a Westwood által tervezett ékszer novembertől lesz kapható, és az eladásból befolyt összeg a Reprieve nevű szervezetet illeti meg.
Ami korábbi véleménynyilvánításokat illeti: a tervezőnő három évvel ezelőtt a brit Munkáspárt ellen tüntetett ruháival, 2008. februárjában a guantanamói fogolytáborban zajló botrányokra hívta fel a figyelmet, két évvel később pedig arra szólított fel mindenkit, hogy fél évig ne vásároljon semmit.
Menő káosz
A most bemutatott tavaszi/nyári kollekcióról egyébként mindenhol elismerően írnak, dicsérték a kissé eklektikus, hóbortos, fiatalos összeállításokat. Ha hihetünk a brit tervezőnek, akkor jövő nyáron is bátran vehetünk fel ceruzanadrágot- és szoknyát, minél több szín van rajtunk, annál jobb, sőt, az állatminta sem ciki, és kész. A mostani divatbemutatón természetesen a tervezőnő aktuális múzsája, Pamela Anderson is tiszteletét tette, és tudomásunk szerint ezúttal a melle is a helyén maradt. „Szerintem csodálatos dolgokat alkot. Imádom a rövid holmikat és a táskákat. Bármit is csinál, az lenyűgöző. Tudja, hogyan kell felöltöztetni egy nőt. Vagy Vivienne ruháit viselem, vagy inkább semmit” – áradozott az amúgy is szívesen meztelenkedő celeb, akinek gardróbjában állítólag egy külön szekció van Westwood ruhái számára.
Sienna Miller időutazása
Egy nappal korábban mutatta be új kollekcióját Sienna Miller és testvére, Savannah. Bár az ő bemutatójukon semmi sokkoló vagy üzenetértékű dolog nem történt azonkívül, hogy a színésznő régi/új barátja, Jude Law is jelen volt az eseményen, és az első sorból tekinthette meg a felvonultatott darabokat. A kollekciót állítólag az 1950-es évek Mexikója ihlette, és a Wall Street Journal újságírója szerint leginkább a ruhákon volt érezhető ezen hatás. (Klikk ide a bemutatón készült képekért!)
Úgy tűnik, hogy a Twenty8Twelve márkát létrehozó testvérpár univerzális, generációkon átívelő igényeket elégít ki, állításuk szerint ugyanis minden korosztály találhat magának valamit. „A minap amikor a boltban voltam, három generáció is képviseltette magát. Mind a nagymama, mind az édesanya, mind a lány tudott magának olyan holmit vásárolni, ami illett a személyiségükhöz” – nyilatkozta Savannah Miller. „Nagyon izgalmas, amikor egy ruha csodálatosan néz ki egy 70 éves hölgyön, egy 15 éves lányon pedig jól mutat az egyik rövidnadrágunk” – tette hozzá Sienna Miller.