A Velvet Túl kicsi a melltartó, ha négy mellet varázsol cikkének egyik kommentelője szerint a Triumph reklámplakátja marketingszempontból olyan, mint Dárfúrban egy McDonald's-reklám. A vékony, csinos modellek nemcsak Magyarországon feszítenek a karcsúsító fehérnemű reklámplakátokon, hanem a világon mindenütt – a cég weboldalán látható, mely országokban kapható a Shape Sensation kollekció. “Pont én is a Triumphot akartam felhozni példának. Olyan szinten felháborító, hogy 38 kilós csajjal reklámozzák az alakformáló bugyit, hogy szerintem felmerülhet a potenciális vásárlóban némi kétely a termék minőségét illetően. Könyörgöm! Alakformáló cuccokat nem az vesz, aki úgy néz ki, mint a Triumph modelljei... Köszönjük szépen, nem kérünk belőle” – kommentezte az említett cikkhez az egyik Velvet olvasó.
Ennél nagyobb modelleken nem működne a vágykeltés
A Velvet megkérdezte a Triumphot, miért kerültek a plakátokra a vékony modellek. “Ennek két oldala van, az egyik oldala az, hogy végre kilépjünk a Bridget Jones style-ból, azt üzenjük, hogy lehet trend alakformálót viselni. A másik oldalról azért mutatjuk be nemzetközi szinten ilyen lányokkal, mert ez egy divatkampány része. Pr-szinten minden kommunikációban figyelünk arra, hogy megszólítsuk azokat a lányokat is, akik nem tökéletes alakúak. Mint Triumph azt üzenjük, hogy merjék a lányok ezt hordani” – nyilatkozta a Velvetnek Galamb Eszter. “Ha ennél nagyobb lányokon mutatnánk be, akkor nem biztos, hogy a vágykeltés ugyanúgy működne” – tette hozzá Galamb Eszter a Triumph marketing managere a Velvet kérdésére, miért nem választottak pusztán eggyel nagyobb méretű modelleket a kampányhoz.
Vonzóbb a termék a csinos modellen
Fogyasztói oldalról nézve az alakformáló fehérneműk nem azoknak szükségesek, akiken egy gramm felesleg sincs, hanem azoknak, akiken van. A kollekció átlagos nőknek készült, azoknak, akik szültek, akiknek pajzsmirigy problémáik vannak, akik valamilyen oknál fogva plusz kilóiktól nehezen szabadulnak meg. A reklámplakáttal nem az a gond, hogy túl szép vagy túl csinos a modell, hanem az, hogy ellentétben áll az üzenettel, a célcsoporttal, legalábbis fogyasztói szemmel nézve. A Velvet egy reklámszakember véleményét kérte ki a plakátok kapcsán. “Amikor az ember meglát egy ilyen hirdetést, soha sem a konkrét terméket kívánja meg, hanem a vágyott célt vizionálja maga elé. Olyannak képzeli magát, amilyen a lány a képen, azt gondolja, hogy ettől a terméktől ő ilyenné, vagy legalábbis hasonlóvá válhat” – nyilatkozta a neve elhallgatását kérő reklámszakember a Velvetnek. “Érthető ez a fajta megközelítés, hiszen egy melltartót, vagy bugyingót sokkal inkább vonzóbbnak látunk egy csinos, vékony lányon (pláne, ha egyetlen kommunikálható funkcióját, a vékonyítást hangsúlyozzuk), mint egy átlagos, itt-ott kicsit párnácskás, narancsbőrös nőn” – tette hozzá a reklámszakember.
Soma Mamagésa: presszionálja a nőket az ilyen reklám
Soma - aki a természetességet, a természetes nőt képviseli hazánkban - szerint: “Túl vékony, túl fiatal lányok vannak a plakáton, azt gondolom, hogy ezzel a pedofília-kultuszt erősítik. Döbbenet, hogy főleg külföldön látom, milyenek a 15-16 éves lányok, amikor megállok egy-egy nagyáruháznál. Ez egyrészt a férfiaknak szól. Lehet, hogy ez azért van, mert a férfiak alól kihúztuk az erőnket, mi nők, és most a férfi a kiszolgáltatott, törékeny kislány mellett érzi magát erősnek? Miközben ez a nőknek is szól, a nőket presszionálja, hogy Úristen, soha nem leszek ilyen sovány, ilyen karcsú, ilyen fiatal se már. Pedig a hollywoodi statisztikák is mutatják, hogy lejárt a csontkollekciók ideje”.
A nemzetközi divattrendek ma már megengedik az olyan modelleket a divatamagazinokban, a címlapokon, a plakátokon, akiknek a teste eltér az eddig megszokottól. Sok esetben már az eggyel nagyobb méretű modell szerepeltetése is elég lenne ahhoz, hogy a marketingszempontból fontos vágykeltést elérje a fogyasztókban. Hogy ez a változás elég lesz-e arra, hogy a multinacionális cégek is változtassanak a modelleiken, kiderül a jövőben.