Megvolt minden idők első londoni férfidivathete, aztán az évi rendes milánói férfidivathét is, majd a párizsi férfidivathéttel hamarosan zárul is a 2013. tavasz-nyár férfidivatját bemutató rendezvények szezonja. Ebbe a hetitrendbe Londonból és Milánóból válogattunk. Az igazán elegáns, szemet gyönyörködtető és hordható darabok mind sötét vagy színes öltönyök voltak, ezért megint a legextrább, legnevetségesebb őrültségekre koncentráltunk. A jelek szerint az egészet maguk a tervezők is viccnek szánják.

A Child of the Jago

A nagy divatheteket, ahol ugye nők vannak a kifutókon, New Yorkban, Londonban, Milánóban és Párizsban tartják minden évben februárban és szeptemberben. A négy divatfőváros közül eddig csak az utóbbi kettőben szokott lenni külön férfidivathét is, de most csatlakozott London is, annak ellenére, hogy rengeteg brit tervező már rászokott arra, hogy férfikollekcióját Milánóban mutassa be (pl. Vivienne Westwood), vagy Párizsban (pl. John Galliano). Így aztán Londonban egyelőre kevesebb a nagy név, vannak azonban bizarr ötleteik az eddig gyakorlatilag ismeretlen tervezőknek is. Az A Child Of The Jago fantázianevű cég két tervezője, Simon Armitage és Josheph Corre például bizarr sorsú utcagyerekeket szeretett volna a kifutóra küldeni, legalábbis a ruhákból és az arcfestésből úgy tűnik. Kattintson a képre, valamennyi tervezőtől több fotónk van ezúttal is!

Martine Rose

Az szokványos, hogy nők számára férfiak terveznek ruhákat. Az is általános, hogy férfiruhákat elsősorban nőknek tervező designerek készítenek, úgymond mellékes tevékenységként. A csak férfiaknak dolgozó tervezők általában maguk is férfiak. Martine Rose azonban egy olyan brit hölgy, aki kizárólag férfiaknak dolgozik. Ő azt nyilatkozta a 2013. év nyarára szánt kollekciójáról, hogy az inspirációt egy 1622-ben elkészült Bernini-szoborból merítette, a Perszephoné elrablásából. Hogy a csaknem 400 éves remekműtől hogyan jutott el ezekhez a fehér terroristamaszkokig, azt valószínűleg csak ő érti, de ettől függetlenül igen szórakoztató végignézni a kollekció legkülönlegesebb darabjait, ami férfiaknál meglehetősen szokatlan sziluettekkel és szabásokkal operál, a színkombinációkról nem is beszélve.

Richard James

Richard James 1992. óta építgeti szép csendben londoni divatbirodalmát, 2001-ben ő volt az év férfitervezője, és a Bridget Jones naplójának első részéhez ő szállította Hugh Grant összes öltönyét. 2012-ben is látszik rajta, hogy nagyon ért a klasszikus brit eleganciához, de az első londoni divathétre összehozott bemutatóján azért próbált kicsit kirúgni a hámból, például ezzel az enyhén nőies szabású öltönnyel, amely az év színében készült el, és alul shortban végződik. A fenti egykedvű modell térdeit a galériában nézheti meg, csak egy kattintásba kerül!

Versace

De nézzük, mit tudnak az olaszok. A Versace ezúttal a profi box, illetve a pankráció világára utalgat, amikor a jövő nyár első számú férfikiegészítőjének a sportolók trófeájának számító, széles övet kiáltotta ki. Mindehhez hol kicsit gladiátoros, hol kicsit szkafanderes ruhákat adott ki a keze alól Donatella Versace, aki soha nem bánt csínján az élénk színekkel, de úgy látszik, 2013 nyarát még tarkábbnak képzeli el, mint ezt a mostanit. Amint azt a jobb hasábban már bizonyára észrevette, ezen a bemutatón segg is villant, egy diszkréten hálós alsón keresztül. De persze ez mind semmi, aki látta a Kockahas-blogot a héten, az tudja, hogy a Frankie Morellónál és a Dolce & Gabbanánál még több volt a vetkőzés.

Vivienne Westwood

A legendás brit tervezőnő tehát továbbra is Milánóban mutat be, hiába van már külön férfidivathét hazájában is. Ő férfias-szakállas téli kollekciója után nyárra valami szelídebbet álmodott meg. A koncepció szerint egy kellemes tavaszvégi pikniket kell elképzelnünk a kollekció köré, ezért vonult a fiúk többsége a kifutón növény-, illetve virágkoszorúval a fején. Vivienne Westwood védjegye a punk stílus, és ezekből a ruhákból aztán kiderül, hogy hogyan piknikeznének a punkok, ha még lennének punkok 2013-ban, és lenne egy vagon pénzük ruhára.

Moschino

Melyik a legjobb?

A Moschinóról az ezredforduló környékén rengeteget lehetett hallani, de azóta mintha kevesebbet szerepelne leghíresebb versenytársainál. Az 1983-ban alapított divatház azonban most bebiztosította magának az előkelő helyet a divathetes beszámolókban, ennek a cikknek a szerzője is azért ezt tartogatta a végére, mert ez a kedvence az összes hordhatatlan őrület közül. A közértes témának biztos van valami mélyebb mondanivalója is a XXI. század fogyasztói kultúrájáról, de talán jobb, ha a mélyebb mondanivalót nem egy férfidivathéten keressük, hanem csak gyönyörködünk a felszínen tobzódó bizarr ötletekben. A hamis mosóporlogóval és egyéb márkajelzés-paródiákkal díszített öltözékeket a Moschino stílusosan egy szupermarketben mutatta be. „Moschino - a világ legviccesebb márkája” - ez van ráírva az egyik modell öltönyére, ránézésre kb. ötvenszer. Mi valóban jót röhögtünk a képeken, nézze meg ön is a termést, aztán válaszoljon, hogy az angol humor helyett ezúttal önnek is az olasz divatviccek tetszenek-e jobban! Melyik kollekció a kedvence a hat közül?