Az idei nyári frizuratrend a nők esetében nagyon nőies, a férfiak esetében nagyon férfias – így lehetne összefoglalni azt az egyórás bemutatót, amelyet a Schwarzkopf Professional tartott a székházában újságíróknak, hogy bemutassa az idei nyár frizuratrendjét. A férfias, és a nőies szavak ismétlését nem tudtuk már követni, de az a bemutató után folytatott beszélgetésből kiderült, egyáltalán hogyan állítják össze nemzetközi szinten a hajtrendet.
Összeáll, mi van a nők fejében
Apró Andrea a cég képviselője elmondta, a Schwarzkopf trendelőrejelzéssel foglalkozó szakemberei egyrészt a kifutókon megjelenő trendeket figyelik, másrészt az internetes életmódoldalakon megjelenő témákat követik. „Ezekből összeáll, hogyan gondolkoznak éppen az emberek, mi van a férfiak és nők fejében Most az egészséges életmód, a béke megteremtése és hasonló globális témák mennek, így aztán a divatirányzatokat is ezeknek a szellemében alakítják ki.” Az, hogy a béke megteremtésének eszméje hogyan jelenik meg a frizuradivatban, sejthetően sosem tudjuk meg pontosan, de az egészséges életmód és organikus táplálkozás divatját sokkal inkább rá tudtuk vetíteni a cég New Romance nevű, természetes irányzatára.
A trendelőrejelzés nem egyszerű feladat, a divatszakemberek egy-két évvel előttünk járnak, vagyis legkésőbb tavalyelőtt tudniuk kellett arról, hogy 2008-ra biorobbanás várható. „A cégüknek van egy nemzetközi, színekkel foglalkozó köre. Az autóiparból, a divat világából, a gyógyszeriparból - ahol a pigmenteket állítják össze – verbuválódott egy szakértői csoport, és ők egyeztetnek és beszélik meg, hogy a színek divatja évekkel előre hogyan fog változni”- folytatta Apró Andrea utalva arra a számunkra meglepő tényre, hogy az autószínek és a hajszínek kitalálása nem egymástól elszigetelt munka.
Rózsás ajkak, őzikeszem: szemelvények a katalógusból
Az idei nyári divatot négy irányzatba sorolta a cég, és az ezekről készült kisfilmek mellett „élő modellek” is a pódiumra léptek. A már említett New Romance stílus számunkra sok újdonságot nem hordozott, úgy tűnt, az irányzat fő összetevői a természetes színű, lépcsőzetesen vágott, hosszú haj és egy szélgép, esetleg ventilátor, amellyel megtámogatjuk a volument.
Az irányzatról ilyen mondatokat olvashatunk a trendtájékoztatóban: „Ez az ultranőies stílus, amelyik felrúgja a klasszikus báj szabályait. (…) Rózsás ajkak, őzikeszemek, és barack arcszín társul a volumendús, lágyan aláhulló fürtökkel, jellemzően hosszú, gyönyörűen csillogó hajformákkal.” Ami a frizurákhoz kapcsolódó ruhadivatot illeti, ismét a tájékoztatóból idézünk szóösszetételeket, amelyek a szinesztézia eszközeivel hatnak. Ehhez a végzet asszonya hajstílushoz eszerint illenek a „kacérkodó, testhezálló”, és a „lángoló nyári ruhák.”
Ejtett hajhosszban gazdag lázadók
A végzet asszonya stílus mellett a fiataloknak szánt School’s Out a második irányzat, amelyet a tájékoztatóban így foglaltak össze: „az édes lázadás.” Ami a ruhákat illeti, a látszólag egymáshoz nem illő darabok kombinálása minősül ennek a fajta lázadásnak, a hajakat illetően pedig a „Strukturálatlan formájú, ejtett hajhosszban gazdag és szabálytalan kontúrú bubi és aszimmetrikus formákban valósul meg.”
Az irányzathoz némileg közel áll a keleties formáknak kiötlött East stílus, amelyik a „zord fegyelem, a kaotikusnak hatú textúrák és formák elegye.(…) A hajforma meghatározói a fejet körülölelő bubi rövidebb, belső hajhosszal, vagy a hosszabb, rendbontó formák laza hullámokkal, sűrű, egészséges hajtömeggel.” Nemrég egy kolléganőnk panaszkodott arról, hogy bármit is kérhet a fodrászától, akkor is Victoria Beckham-frizurát vág neki a szakember. Az Eastet a fodrászok rutinból is tudják, esetleg a színekkel variálnak egy keveset.
Már érett a változás a férfitrendben is
Ami a férfihajtrendet illeti, a cég szerint a metroszexuális vonal kezd eltűnni. Apró Andrea mindezt így foglalta össze a bemutató után. „Már érett a változás. Meg kell mondjam, kételkedve fogadták a fodrászok és vendégek is annak idején a hosszabb, nőiesebb irányzatot a férfiak körében. De a piac megelégelte ezt a fazont, látható volt, hogy a maszkulin hatásokra van igény. Most dominánsan jelennek meg a rövid, férfias formák, a hideg barna, és matt árnyalatok, már nem divat a férfiak körében a melír és a harsány hajszín.”
A katalógusban a - vidéki fodrászatokban örök klasszikus - hátraszárírott Alain Delon-fazont ugyanúgy felfedeztük, mint az új, indie férfibubit, ezek mellett a harmincas évek irodista férfijának oldalra lapogatott frizurája is megjelent, csak éppen fémkeretes szemüveg és könyökvédővel ellátott zakó nélkül. A Brigade stílusról így emlékeztek meg a trendkatalógusban: „határozott vonalú pajesz, stílusosan kialakított, fejtetőre összpontosított hajhossz, sima, letisztult oldalsó és tarkórészek teszik kifejezővé a megjelenést. A textúra vagy modern, gyűrött, tépett, vagy pedig frissen fésült, ápolt.”