Elkészült Lady Gaga Beyoncéval közös számának a Telephone-nak a maratoni hosszúságú videoklipje, ami inkább rövidfilm, mint klasszikus értelemben vett klip. Lady Gagát általában Madonnához szokták hasonlítani, de a kis híján tíz perces új klippel Gaga odalépett többek között Michael Jackson mellé, aki szintén gyakran rövidfilmeket készített számaihoz.
Viszont míg Jackson Thrillerében a horroré meg a szörnyeké a főszerep, Gagánál a nemi szerveké, az erotikus táncé és a női börtönöké, meg egy kicsit Beyoncéé is, akivel a szám elvileg duettben készült, de egyértelműen Gagán van a hangsúly. A szám érdekessége még, hogy Gaga eredetileg Britney Spearsnek írta a dalt, aki viszont kiadója kérésére nem rakta fel új lemezére, ezután került vissza Gagához.
A videó erősen indít, a női börtönbe – a klip szerint prison for bitches – kerülő Gagát a smasszerek, akik akár a női pankrátorliga nagykövetei is lehetnének, levetkőztetik. Gaga mellbimbóját megint szigszalag takarja, nemi szervét viszont csak néhány pixelnégyzet, az őrök meg is állapítják, hogy az énekesnőnek valóban nincs farka, így adva stílusos választ a Gagát érő állandó vádakra.
A klipben egyébként most már kevesebb bujtatott reklám van, mint például amennyi volt a Bad Romance című szám klipjében. A legfeltűnőbb a Gaga hajcsavarójaként funkcionáló 0,33-as Light Coca Cola, a plentyoffish.com társkereső oldal, valamint a számban többször előkerülő LG VM265 telefon. A videót Jonas Akerlund rendezte, aki a Paparazziban is együtt doglozott már Gagával. A készítők Tarantinora emlékeztető történetet és képi világot hoztak össze, ami még Lady Gagához is passzol.
"A Paparazziban az volt a csodálatos, hogy a számnak megvannak a tiszta popzenei erényei, miközben kritikát ad a celebkultusznak. A maga módján Jonas (Jonas Akerlund - a ford.) ezt tökéletesen leképezte a klipben. Ugyanezt akartam elérni ezzel a videóval is, egy egyértelmű popszámot, aminek a felszínen sekélyes a jelentése, valami mélyebbé átalakítani" – nyilatkozta a klipről Gaga az E! Newsnak.
"Valószínűleg van valami tarantinós a videóban. Nagyon szeretem, ahogy (Tarantino) különféle formákat használ, hogy valami újat teremtsen. Ő is beszállt a klip elkészültébe azzal, hogy kölcsönadta a Pussy Wagont" – folytatta az énekesnő, akinek az ismert rendező azután adta kölcsön a Kill Bill című filmben megismert járművet, miután Gaga előadta neki a klipötletét. Végül hozzátette, a szám arra próbál meg reflektálni, hogy a fiatalokat teljesen elárasztják az új technológiák és a különféle információk.
A szám szövege alapján a párkapcsolatokról szól, amelyeket a mobiltelefonok állandó jelenléte inkább csak megnehezít, akkor is felhívjuk a másikat, amikor nem kéne, nem lehet valakit lerázni, amíg tudja a telefonszámunkat. A klip története ennél egy kicsit tovább megy, Gaga és Beyoncé megbosszulják azokat a férfiakat, akik tönkretették az életüket.
Lady Gaga a monumentális klippel igyekszik bebiztosítani a helyét a popzenében, meghatározó alakká szeretne válni, amit nem is igazán titkol. Rendszeresen nagy port felverő nyilatkozatokat tesz, száz százalékon pörög azóta, hogy néhány évvel ezelőtt betört a popszíntérre.
Ilyen szempontból Madonnához szokás hasonlítani, aki szintén tabukat nem ismerő, a hírnévért mindent elvállaló magatartásával hívta fel magára többek között a figyelmet. Egyelőre persze nem tudni, hogy Gaga valaha eléri-e azt a státuszt, amit Madonna, de mindent megtesz érte, hogy több mint húsz évig ott tud maradni a fogyasztható popzene élvonalában.
Madonnánál fontos még az is, hogy Kylie Minogue mellett hatalmas melegikon, amit Gaga szép lassan elbitorol tőle. Gaga megosztó személyisége természetesen a meleg rajongótábort is megosztja. Remek szórakozás Steiner Kristóf olyan megnyilvánulásairól hallani, amikor azon lamentál, hogy tönkreteszi fiújával a kapcsolatukat, hogy ő gyűlöli Lady Gagát, barátja viszont rajong érte.
Az utóbbi időben Gaga annyira meghatározó pontja lett a celebvilágnak, hogy divat lett különféle nyilatkozatokban kijelenteni, hogy az ember kedveli-e Lady Gagát, vagy sem. Legutóbb Helen Mirrenről tudtuk meg, hogy neki bejön az egyelőre nehezen kategorizálható stílus, ahogy Rihannának is, Roisín Murphy és Tori Amos viszont nem bírják a magamutogató énekesnőt, aki a számai mellett a különféle intim testrészeinek az állandó mutogatásával is felhívja magára a figyelmet.
Mindenesetre a szakma hivatalosan kedveli az eddig két lemezt kiadó énekesnőt. Számos díjat kapott már zenéjéért. A Billboardtól begyűjtött egy nagy zsákkal, kapott három Brit Awardot, három díjat az MTV VMA-n, két Grammyt, az NME 2010-ben meg egyszerre választotta meg a legjobban és a legrosszabbul öltözött előadónak.