Miután Miley Cyrus megmutatta mindenét, Rihanna pedig új klipjében olcsó ribancként dörzsöli magát egy trónhoz a csupán bimbóját takaró valamiben, Ke$ha sem akart lemaradni, ezért kitett egy képet, amin négykézláb pucsít egy tangában. Úgy tűnik, mintha a celebek egymással versenyeznének, hogy ki a nagyobb ribanc, pedig ezek hárman nem pornószínésznők, hanem énekesnők, akik eddig is, enélkül is sikeresek voltak. A kérdés már csak az, hogy ez milyen hatással van a rajongóikra, akik zömmel tizenéves lányok.

Mikor már azt hittük, hogy Miley Cyrus teljesen kiégett húsz éves korára, képes volt meglepni minket, és megmutatta, hogy még annál is nagyobb ribanc, mint gondoltuk. Elment Terry Richardsonhoz, hogy egy újabb fotósorozatot készítsenek, ebben pedig megmutatta, hogy neki bizony van mellbimbója és borotvált puncija, amibe bele is tudja húzni a dresszét. Hogy ezzel a még mindig csak húszéves Miley Cyrus mit akart közölni, sajnos még nem jöttünk rá, mert valószínűleg  ezek nélkül is ismerné a nevét az egész világ, pont úgy, mint Rihannát, aki ugyancsak versenybe szállt. Ő ugyanis új videóklippel jött ki, amiről szinte üvölt, hogy megmutatja mindenkinek, ő bizony sokkal nagyobb ribanc, mint Miley Cyrus, és ha ez nem lenne elég, megjelent Ke$ha is, aki pedig tangás seggel pucsít a saját instagramján.

A népszerűség hajhászásnak lehet az a módja, hogy kiteszem a farkam

Nehéz lenne megmondani, hogy ezek az énekesnők miért érzik úgy, hogy már csak a testükkel tudják eladni a zenéjüket, mert úgy tűnt, hogy eddig is sikeresek voltak és anélkül is milliók rajongtak értük, hogy nyilvánosan mutogatták volna a mindenüket. A gond pedig nem is ott kezdődik, hogy rájuk milyen hatással van ez, hanem hogy milyen hatással van az eszetlen magamutogatásuk a rajongóikra, akik nagy valószínűséggel nem kis százalékban tinilányok.

Megkérdeztünk erről egy pszichológust, aki szerint nem attól lesz valaki népszerű vagy megbecsült, hogy megmutatja mindenét, ugyanis ettől egy ember csak közönséges és szánalmas botrányhős lesz. "A népszerűség hajhászásnak lehet az a módja, hogy kiteszem a farkam a Deák tér közepén, de ettől én nem jó, magabiztos, népszerű, vagy megbecsült leszek, hanem egyszerűen csak botrányhős" – mondta a Velvetnek Tóth-Horváth Gábor pszichológus, aki szerint a rajongókra is rossz hatással van, ha ilyen példaképeik vannak, mivel ha ők is úgy kezdenek viselkedni, mint mondjuk Miley Cyrus, annak súlyos következményei lehetnek.

Egy idő után úgyis rohadtul meg fogják bánni

"Először is kurvának nézik a kislányt, aminek nem örül és beborul tőle. Volt is a Velveten korábban erről egy cikk, hogy miért küldözgetnek a kislányok pucér fotókat magukról. Ez ugyanaz a mechanizmus. Nem ettől lesz valaki szexi, nem ettől lesz valaki felnőtt. A végső következtetés pedig sajnos általában az szokott lenni, hogy ha kiteszik mindenüket, akkor az azt jelenti, hogy szexet akarnak. Jó volna, ha ezek a tizenévesek észbekapnának, hogy nem ez az amitől ők jók, vagy népszerűek lesznek és mások beléjük fognak szeretni, mert nem. Az egyéniségüktől, a személyiségüktől, az ápoltságuktól, egyebüktől fognak beléjük szeretni. Az ilyen idolok, mint Miley Cyrus, csak hamis idolok. Ezek szánalmas botrányhősök, akik lobognak egy darabig, aztán elhamvadnak. Persze régen is voltak botrányos hírességek, ott volt például Mick Jagger, aki csinált botrányos dolgokat, de amellett marha jó zenész is volt. De Miley Cyrus nem úgy botrányos, ahogy a régiek voltak botárnyosak. Ő direktbe, élő egyenes adásban nyomja a botrányt az emberek arcába."

A pszichológus szerint a tinilányok elképzelni sem tudják, milyen kemény következményei lehetnek annak, ha mondjuk Cyrust utánozva, a dresszt a puncijukba húzva fotózzák le magukat. Pedig rengeteg olyan eset történt, mikor végül egy egész iskola előtt aláztak meg bizonyos képek miatt naiv tinédzsereket, akik később az öngyilkosságba menekültek. "Nyugodtan twitteljék ki a pucér fotóikat, nyugodtan mutogassák magukat mindenütt, egy idő után úgyis rohadtul meg fogják bánni, mert hozzájuk ragad az a hírnév, hogy ó ez csak egy ribanc. Pedig ezek a kislányok nem erre vágynak. Ők a népszerűségre vágynak, de azt nem így kell elérni, hanem bájjal és kedvességgel. Ha nincs tartalom, akkor hogy a francba várja el bármelyik is, hogy valódi érzelmet kapjon, ne csak valami egészen más dolgot a szájába?"

Audrey Hepburn szexszimbólum volt, pedig senki nem látta a mellét

Tóth-Horváth Gábor szerint más példák kellenének a tinédzsereknek. Inkább olyanok, mint  Sinead O'Connor, aki próbált hatni Miley Cyrusra is – esélytelenül, vagy mondjuk Adele, Taylor Swift, de még akár Lady Gaga is. "A fiatalokat el kéne terelni abba az irányba, hogy nem az a legvonzóbb, ha mindenüket látják. Az kevés, ha valaki kilógatja mindenét. Audrey Hepburn például milliók bálványa és egy szexszimbólum volt, pedig soha senki nem látta a mellét. Mert ő titokzatos és vonzó akart maradni, nem pedig pucér, és volt tehetsége, megjelenése, varázsa. Ha pedig mindez nincs meg valakinek, akkor annak van melle, segge, és gyantázott mindene."

Az ilyen szintű magamutogatásoknak hátterében a pszichológus szerint az áll, hogy az a bizonyos magamutogató valaki nem biztos önmagában, nem biztos abban, hogy amit csinál, az jó, ezért hozzá akar tenni valamit, de mást nem tud, csak a testét. Aztán erre megkapja a Facebookon, vagy akárhol máshol a lájkokat, majd pedig örül magának, hogy milyen népszerű. "Ezek az emberek a magánéletüket, a belső görcseiket felviszik a színpadra, a bizonytalanságukkal és az önbizalomhiányukkal együtt, majd pedig megmutatják, hogy ők annyira magabiztosak, hogy még a pinájukat is képesek megvillantani. De csak azért, mert nincs más eszközük. Ettől viszont nem népszerűek lesznek, hanem közönségesek." És valószínűleg a közönséges szót használná a francia elegancia egyik legkiemelkedőbb képviselője, Coco Chanel is, aki minden bizonnyal forog a sírjában amiatt, hogy Rihanna a nevével fémjelzett márkában rázza a seggét egy trónon, miközben látványosan magához nyúl.