Angelina Jolie és Brad Pitt négymillió dollárt kaszált a People magazintól újszülött lányuk első fotósorozatáért, aki már születése pillanatában legalább 27 domainnevet birtokolt, és első fényképén viselt kis pólójával azonnal divatdiktátorrá vált. Shiloh-Nouvel Jolie-Pitt kétségkívül az év abszolút celebbébije, az A-listás sztárok közt is nagyágyúnak számító szülei folytán az ő árfolyamával idén már senki nem fogja felvenni a versenyt.
Ez valószínűleg különösen rosszul esett Tom Cruise-nak, aki az elmúlt hónapokban kimagaslóan hülye gesztusokkal próbálta felhívni magára a médiafigyelmet, de Katie Holmessal közös Suri nevű újszülöttjük ennek ellenére sem érte el a megfelelő árat a piacon. A szülők ugyan felkínáltak a WireImage fotóügynökségnek egy exkluzív fotózási lehetőséget, de mikor a legmagasabb licit sem haladta meg a hárommillió dollárt, a sértődött Cruise-ék visszavonták az ajánlatot. Az idei bébi-boom amúgy is lenyomja a gyerekárakat: Gwen Stefani Kingstonja vagy Brooke Shields második bébije, Grier persze egyébként sem azonos kategória, mint a nagy hollywoodi nevek utódai.
Kicsi, olcsó és a miénk
A magyarok meg még kevésbé. Itthon egyáltalán nem szokás, hogy a bulvárlapok fizetnének az exkluzív fotókért vagy sztorikért, a hazai celebritások többnyire azzal is megelégszenek, ha forog a nevük a médiában. Mivel azonban itthon a hírességek általában valamelyik nagyobb tévécsatornához kötődnek, bulvármegjelenéseiket sem bízzák a véletlenre. "Anyacégük" sok esetben egyeztet a lapokkal, vagy szándékosan szivárogtat ki információt róluk, bár magánéleti eseményeik sajtómegjelenésébe azért az érintetteknek is van beleszólásuk. Ahogy abba is, melyik lappal állapodnak meg magánéletük tudósításáról.
Marsi és Palik újszülött Vilmosát például a Blikk várta kétnaponta lelkesedve, és az első fotók is náluk jelentek meg az apja által csak "görög isten" szépségűnek titulált legcelebebb bébiről. A Tv2 Claudiájának és Gesztesi Károlynak főleg a Színes Bulvár Lap szurkolt önfeledt és szívhezszóló szalagcímekkel.
Mivel itthon azonban nem jellemző, hogy a lapok fizetnének a sztorikért és fotókért, a hazai celebritásoknak ezért más módot kellett találniuk arra, hogyan váltsák kézzelfogható összegre bulvármegjelenéseiket. Az pedig, hogy kikkel, milyen mértékben szponzoráltatják magukat, és hogy milyen ellenszolgáltatásokat nyújtanak cserébe, kizárólag az arcméreten múlik.
Claudiáék mobiltelefonálnak a kastélyszállóban
A közismerten visszafogott stílusú Liptai-Gesztesi házaspár például jó hirdetési felületnek bizonyult, gyermekvárásukhoz kapcsolódóan lelkesen nyilatkoztak bárkinek arról, kinek milyen terméke hogyan segíti az életüket. A Storynak például lelkesen mesélték, milyen csodálatos, hogy videotelefont kaptak az egyik nagy mobilszolgáltatótól, amikor Gesztesinek egy filmforgatás miatt az utolsó pillanatban Görögországba kellett utaznia. A cikkben természetesen nem felejtik el megemlíteni a szolgáltató nevét, sőt egy mellékelt képen látható is, amint - a reklámarchoz képest egyébként igen gyűrött - Gesztesi felmutatja a készüléket. A telefon típusa maga a fotón nem igazán felismerhető, ami feltételezi, hogy a gyártó vélhetően nem volt benne az akcióban.
Azt is jó előre megtudtuk, hogy Claudia kislányát természetes alapanyagokból készült gyerekbútor várja majd: egy pár héttel ezelőtti Blikk-cikkben a boldog kismama már ecsetelte, hogy ezt a babaruhákkal együtt ajándékba kapta egy gyermekholmikat forgalmazó üzlettől. A cikkben a színésznő az üzlet nevét is megemlíti, sőt azt is gondosan elmagyarázza, melyik óbudai üzletközpontban található. A színészpár magánéletének fontosabb eseményei ráadásul mindig az egyik ismert vidéki kastélyszállóban zajlanak, legutóbb rajtaütésszerű esküvőjüket tartották itt, de volt már hír az is, amikor egyszerűen csak romantikus hétvégét töltöttek az elnöki lakosztályban.
Palikék megelégszenek egy őssejttel
Meglepő csend van ugyanakkor a Marsi és Palik-bébi körül: hiába lehetett előre tudni, hogy az elkötelezett raliversenyző Palik dzsipjével akár földúton is, de célba juttatja majd asszonyát, sehol egy diszkrét utalás a dzsip márkájára, vagy például arra, milyen GPS segíti majd az apukát a célirányos ámokfutásban. Azt sem tudjuk egyelőre, milyen márkájú terhesruhákat viselt Marsi Anikó - és hogy pontosan hol vásárolta őket -, vagy hogy milyen márkájú videokamerával készülnek az első felvételek az újszülött Vilmosról.
Mivel a pár esküvője tavaly az év médiaeseménye volt, nehéz elképzelni, hogy Claudáékhoz hasonlóan őket ne környékezték volna meg a gyermekvállalás kapcsán a szponzor-jelentkezők. Eddig azonban az egyetlen ajánlat, amelyről tudni lehet, az ifjú Vilmos köldökzsinórvéréből nyert őssejtj grátisz lefagyasztása, amit a Napi Ász információi szerint térítésmentesen kapott a pár, ugyanis "egy hazai cég vállalta, hogy térítésmentesen lebonyolítja egy szakorvosukkal". Marsiék talán azért is tettek kivételt ezzel az ajánlattal, mert - mint ugyanott elmondták - támogatják a kutatások ezirányú fejlődését. Ezek után viszont lehet, hogy nem fognak tolongani náluk a szponzorok, mivel - Claudiáéktól eltérően - ők elmulasztották megadni a klinika pontos nevét, címét és elérhetőségeit.
Maguk szponzoráltatják magánéletüket
Azt, hogy az újszülöttekről melyik újságban jelenik meg az első fotó, itthon is saját jogon dönthetik el a celebszülők - a két kereskedelmi tévé ebbe nem szól bele, ahogy semmilyen más magánéleti esemény kiárusításába sem. Mint a Velvetnek Lóránt Gergely, a Tv2 sajtófőnöke kifejtette: az ő sztárjaik teljesen saját döntésük alapján köthetnek megállapodásokat. "A sajtómegjelenéseikkel kapcsolatban kikérik a véleményünket és egyeztetjük, de a magánéletükkel kapcsolatos szponzorációs szerződéseikről teljes mértékben önállóan dönthetnek" - mondta el a Velvetnek.
Ugyanez a gyakorlat az RTL esetében: mint Fazekas László kommunikációs igazgatótól megtudtuk, a celebritások a csatornával közös megegyezéssel hozzák a döntéseket sajtómegjelenésükről, magánéletük híreinek közzétételében pedig a csatorna legfeljebb segítséget nyújt. "Egy gyerekszületés vagy az esküvő olyan dolgok, amelyekbe nagy otrombaság volna beleszólnunk és nem is tesszük" - nyilatkozta Fazekas.
Van, aki önzetlenül teszi
Kiszel Tünde Donatellácskáját már évek óta megvásárolhatják azok, akik erre vágynak. A róla készült, fotókkal illusztrált falinaptár ugyanis anyja szerint évről évre az utolsó darabig elfogy. "Főleg a rajongóim keresik" - nyilatkozta erről a büszke édesanya a Velvetnek. "Idén is mind elvitték, pedig nem is árulták túl sok helyen". A híresség azonban fenntartja, hogy ennek az üzletnek nem az anyagi gyarapodás a célja: "Ezzel én üzenetet szeretnék tolmácsolni: az anyaság szépségére hívom fel vele a figyelmet". A kérdésre, hogy hány darab naptáron hirdeti a igét, Kiszel bizonytalanul próbál visszaemlékezni a darabszámra, de még csak hozzávetőleges nagyságrendet sem sikerül felidéznie: "Hú, hát nem is tudom, de hát nem is ebből fogok házat venni" - kacarászik végül a telefonba "A lényeg, hogy lányok, asszonyok, vállaljatok gyereket!".