Hiánypótló kutatásban vizsgálták nemrég a magyarok tévénézési szokásait. A képernyő előtt eltöltött idő nemenkénti változásán túl felmérték többek között a legkedveltebb műsortípusokat, illetve a streaming-világ térnyerésének mértékét.
A különböző tartalommegosztó szolgáltatások megjelenése óta masszív átalakuláson mennek keresztül az emberek televíziózási szokásai. A legtöbben már nem csatornák, hanem műsorok szerint válogatnak a kínálatban és egyre többen teszik ezt online, sokszor az otthonukon kívül.
A 18-24 évesek többnyire az okostelefonjukon fogyasztanak tartalmat, ám a 25-39 évesek korosztályának is több mint a fele, 57 százaléka tesz így. A 40-59 évesek 47 százaléka nézi online a műsorokat
– mutatta ki a műholdas és online televíziószolgáltatást nyújtó Direct One kutatása. Előrejelzések szerint 2024-re a hagyományos piac több mint 1,3 százalékkal zsugorodik, miközben a streamingszolgáltatóké közel 13 százalékkal bővül.
A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég 2021-es adatai szerint az online tartalomszolgáltatás térnyerésével párhuzamosan a képernyő előtt eltöltött idő is növekedett, ám ez utóbbi talán a koronavírus-járványnak is betudható. A kimutatás szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltöttek a magyarok a tévé előtt, ez három perccel haladta meg a 2020-ban mért értéket, valamint ugyanennyivel nőtt a 18-49 évesek tévénézési ideje is. Az 50 év felettiek átlagosan hét perccel nézték tovább a televíziót, ezzel a korosztályukban hét óra tizenegy percre növelve az átlagértéket. Mint kiderült, a két nem képviselői között is különbség van, ha a televízió előtt eltöltött időt vizsgáljuk:
míg a férfiak átlagosan 4 óra 53 percet töltenek Tévénézéssel naponta, addig a nők esetében ez 5 és fél óra.
A legnépszerűbb tartalmak a filmek és a sorozatok, a dokumentumfilmek és sportadások, valamint a hírműsorok – utóbbiakat a képernyő előtt eltöltött időnk 11 százalékában néztünk, míg a reklámokra átlagosan 37 percünk ment el.
(Roadster)