Egyre gyakrabban emlegetett szó az influenszer. Ahogy külföldön, úgy Magyarországon is egyre többen tehetőek ebbe a kategóriába, Liptai Claudia 12 éves lányától kezdve Zimány Lindáig vagy Iszak Esztiig, aki szerint idehaza ennek a szónak inkább negatív csengése van. 

Akárhogy is legyen, a Be Social felmérése szerint a mai fiatalok 24%-a influenszer akar lenni, amihez már nem feltétlen elég egy webkamera és kreativitás, komolyabb technológiai felkészültség is kell hozzá. Az erről szóló sajtóközleményt a poszt legalján található legördülő keretesben olvashatja el teljes egészében.

Mire van szüksége, ha influenszer akar lenni?

Minden attól függ, ki mit akar bemutatni a világnak. Ha a kamera előtt mesélős tartalmaknál az élmezőnybe akarunk tartozni, több eszközre lehet szükség a minőségi kontent elkészítéséhez. Mikrofonok, lámpák, derítők, sőt, akár greenbox-technológia...

De ahhoz, hogy valaki sikeres és látványos videókkal nyűgözze le a közönséget, nem mindenképpen kell egy teljes stúdiót felépítenie. Sok influenszer úgy vált híressé, hogy kilépett a négy fal közül és inkább a szabadban kezdett el tartalmat gyártani, megmutatva a világnak, hogy miként fedezi azt fel, vagy éppen hogyan sportol.

Ebben az esetben csupán egy darab felszerelhető akciókamerával már könnyedén lehet meghökkentőbb felvételeket is készíteni, amik önmagukban is elég kreatívvá teszik az anyagot.

A Z generációnál senki nem tudja jobban

Az úgynevezett Z generáció, azaz a mai tinédzserek 40%-a vásárolt már a véleményvezérek hatására, és nemcsak azokról a termékekről és szolgáltatásokról van szó, melyeket az influenszerek reklámoznak. Az általuk használt technológiák, eszközök és felszerelések is fontos inspirációul szolgálnak a tiniknek.

Mindennek érdekes hosszú távú eredménye is lehet: a Z generáció tagjai már jobban fel tudják mérni, hogy milyen technológiára van szükségük a minőségi, látványos és kreatív tartalmak elkészítésére, és ha mindezeket beszerzik, egy sokkal magasabb szinten lépnek be a YouTuberek világába. 

Már egy jól kiválasztott kamerával is influencer lehet valaki

A Be Social tinédzserekről szóló felméréséből kiderült, hogy a fiatal generáció csaknem negyede, pontosabban 24%-a szeretne influencerré válni. De minden bizonnyal nemcsak a tinik éreznek így. A felnőttek számára is igencsak vonzó lehetőség lehet az, hogy videóikkal hírnévre tegyenek szert, vagy hogy megmutathassák a világnak kreativitásukat és élményeiket.

Ám ma ehhez már nem feltétlen elég egy webkamera és kreativitás, komolyabb technológiai felkészültség is kell hozzá. Kérdés, hogy pontosan milyen. Minden attól függ, ki mit akar bemutatni a világnak. Ha a kamera előtt mesélős tartalmaknál az élmezőnybe akarunk tartozni, több eszközre – és otthonunk komplett átrendezésére – lehet szükség a minőségi kontent elkészítéséhez. Mikrofonok, lámpák, derítők, sőt, akár greenbox technológia…

De ahhoz, hogy valaki sikeres és látványos videókkal nyűgözze le a közönséget, nem mindenképpen kell egy teljes stúdiót felépítenie. Sok influencer úgy vált híressé, hogy elhagyta a négy falat és inkább a szabadban kezdett el tartalmat gyártani, megmutatva a világnak, hogy éppen miként fedezi azt fel, vagy éppen hogyan sportol. Ebben az esetben csupán egy darab felszerelhető akciókamerával már könnyedén lehet meghökkentőbb felvételeket is készíteni, amik önmagukban is elég kreatívvá teszik az anyagot.

Márpedig az aktuális influencer trendek alapján csak az készüljön erre a pályára, akinek nemcsak a történetmeséléshez, hanem a képi megjelenítéshez is van kellő tudása. Erre a Z generáció tagjai pedig törekszenek is, hiszen ahogy egy aktuális kutatásból kiderült, minden negyedik maga is az influencer pálya gondolatával kacérkodik. Az influencerek nemcsak minőségben mutatnak példát, hanem a technológiában is.

A tinédzserek 40%-a vásárolt már a véleményvezérek hatására, de érdemes belegondolni, hogy itt csak azokról a termékekről és szolgáltatásokról van szó, melyeket az influencerek konkrétan reklámoznak. Minden bizonnyal az általuk használt technológiák, eszközök és felszerelések is fontos inspirációul szolgálnak a tiniknek, főleg, ha azok olyan látványos és jól felismerhető felvételeket készítenek, mint az akciókamerák. Mindennek érdekes hosszú távú eredménye is lehet: a Z generáció tagjai már jobban fel tudják mérni, hogy milyen technológiára van szükségük a minőségi, látványos és kreatív tartalmak elkészítésére, és ha mindezeket beszerzik, egy sokkal magasabb szinten lépnek be a YouTuberek világába. Vagyis van hova felzárkóznia az idősebb korosztálynak.

Az akciókamera náluk ugyanolyan értékes eszköz, mint az okostelefon Ez leginkább azok számára lehetőség, akik szeretnek folyamatosan mozgásban lenni. A közösségimédia-követők meggyőzéséhez akcióra, méghozzá sok-sok akcióra van szükség. Ezek megjelenítéséhez az akciókamerák szerepe felértékelődik, a fiataloknak a komplexebb kamerák drágák és méretük miatt körülményesen kezelhetők, a mobiltelefonokat pedig nem erre a célra találták ki. Ám nem mindegy, milyen akciókamerát választunk.

A megannyi típus ugyanis különböző lehetőségeket kínál. Jó hír, hogy már a legegyszerűbb modellek is tökéletesek lehetnek bármilyen sporthoz vagy kültéri tevékenységhez – például kirándulásokhoz, bulizáshoz. Mivel a kamerák alapvető előnye apró méretük, kis súlyuk és ebből eredő mobilitásuk, egy biciklitúra, hegymászás vagy pusztán egy városi lődörgés során is használhatók. Ám emelhetjük a tétet! A vízálló tokkal járó modellek búvárkodás közben nyújthatnak kiváló lehetőséget arra, hogy kivételes felvételeket készítsünk velük, a panoráma és 360 fokos opciókat kínáló kamerák pedig akkor használhatók igazán, ha egy magaslati nézőpontból készítünk felvételeket.A közösségi média hajtja az eladásokat.

“Ha az influencereink bármilyen utazásra indulnak, alapvető, hogy visznek magukkal akciókamerákat, mert ezekkel tudnak felvételeket készíteni a kalandjaikról. Ráadásul mozgás közben sem kell meg-megállniuk és a kamerabeállításokon igazítaniuk, hiszen egyetlen gombnyomással mindent kiváló minőségben tudnak rögzíteni. Így kötetlenebb lesz az élmény is, ami egy, az online közösségi térben „nagyot futó” videó egyik titka.” – mondja Joanelli Tamás, a közösségi médiafelületek menedzselésére szakosodott kreatív csapat, a Be Social kft. ügyvezetője.

Az akciókamerák felfutása a kereskedelemben is érzékelhető. Egy korábban értékesítési szempontból szezonális árucikkről beszélhetünk. Ezt már Papp Balázs, a legnagyobb műszaki áruházlánc, a MediaMarkt területért felelős kategóriamenedzsere mondja. „2016-ban 40-50, tavaly is még közel 10-20 százalékos forgalomnövekedést regisztrálunk ennél a műszaki terméknél. Megfigyeltük, hogy a karácsonyi időszakot követően a májustól júliusig tartó időszakban ugrik meg leginkább az értékesítés, ami egyértelműen összecseng az egyik legnépszerűbb video megosztón megfigyelhető tartalommegosztási csúcsidőszakkal – és az iskolai szünidő kezdetével.”

A MediaMarkt Magyarország 32 áruházában, több mint 1300 dolgozó segítségével együttesen 272 millió euró értékesítési árbevételt ért el. A MediaMarkt Magyarország a MediaMarktSaturn Kiskereskedelmi Csoport tagja. A MediaMarktSaturn Európa vezető, elektronikai cikkeket és ehhez fűződő szolgáltatásokat nyújtó kereskedelmi cége. A fogyasztók számára egyszerre partnerként, mindennapi társként és navigátorként segít eligazodni az egyre bővülő digitális világban. A MediaMarktSaturn kereskedelmi felületei és márkái rugalmasan alkalmazkodnak a különböző fogyasztói csoportok és országok igényeihez. Amellett, hogy a Media Markt és a Saturn márkák tulajdonosa, amelyek összesen több mint 1000 áruházat kapcsolnak össze online értékesítési felületekkel, a MediaMartkSaturn Kiskereskedelmi Csoport olyan tisztán online kereskedelmi szereplőket is irányít, mint a redcoon, iBood vagy a digitális szórakoztató felület, a JUKE. Ezen felül a cégcsoport portfóliója saját márkákat is tartalmaz, például a PEAQ, KOENIC, ISY és az ok. 2016/17 évben a MediaMarktSaturn 15 ország, közel 65 000 munkavállalójának segítségével együttesen 22 milliárd euró körüli értékesítési árbevételt ért el.