Egyre több sztár büszkélkedhet több tízmilliós követőbázissal az Instagramon, ezért miután a képfeltöltős közösségi oldalt meghódították, új terepre merészkedtek. Utánajártunk, miért készít egyre több celeb YouTube-csatornát.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, legutóbb Zac Efron állt be azoknak hírességeknek a sorába, akik saját YouTube-csatornát hoztak létre. De miért éri meg egyre több A-listás celebnek, hogy vlogolni kezdjen? A jelenségről Farkas Dániel, a Star Network Youtube divíziójának vezetője mesélt el néhány érdekességet.

Egyre fontosabbá válik, hogy mindig, mindenhol online jelen legyünk, ezért az egyre több ember által gyakran használt közösségi médiafelületek szerepe is nő. A sztárok pedig már régóta rájöttek, hogy ők sem maradhatnak le ezekről a platformokról.

Ezek a felületek egy új és hatékony módját biztosítják a márkaépítésnek, nem utolsósorban pedig bevételi platformként is működhetnek, tudtuk meg Farkas Dánieltől. Az újdonságot az jelenti, hogy a Facebook és Instagram után már a YouTube-ot is masszívan próbálják bevenni a sztárok, pedig ez a felület alapvetően videóklipek, illetve ma már az alulról jövő, hétköznapi emberekből lett youtuberek világa.

Farkas Dániel szerint azért van, hogy a sztárokat már nemcsak a filmjeikben, klipjeikben és a tévében, hanem saját YouTube-csatornájukon is láthatjuk, mert így már az sem akkora katasztrófa számukra, ha az egyik filmjük vagy albumuk megbukik, hisz enélkül is tudnak gondoskodni arról, hogy eljussanak a rajongóihoz.

Egyre kevésbé vannak rákényszerülve a hagyományos médiumokra (tévé- és rádiósszereplésekre), mivel ma már létrehozhatják a saját csatornájukat, amivel minden eddiginél közvetlenebbül és hatékonyabban szólhatnak a rajongóikhoz, akiknek a bázisát folyamatosan építeni és erősíteni tudják.

Vagyis a sztárok ma már saját kezükbe tudják venni a menedzselésüket, nincsenek feltétlenül rászorulva a róluk szóló hírekre, mivel ők maguk állítják elő őket videók vagy képek formájában.

Will Smith például még azt is feltöltötte a szép nézettségi számokkal rendelkező YouTube-csatornájára, amikor kiugrott egy helikopterből. Ennek a produkciónak nem volt különösebb jelentősége, csak az imidzse erősítése. Persze a későbbiekben plusz bevételi forrás is lehet egy ilyen, ugyanis együttműködhet más cégekkel, illetve a videóival más márkákat is reklámozhat, mondta a szakértő.

Minden korcsoportnak megvan a legjobban kedvelt közösségi oldala:

  • a 0-10 évesek körében a YouTube a gyerekeknek szóló videói miatt szinte verhetetlen;
  • a 10-14 éves korcsoportban pedig a néhány másodperces videók megosztására alkalmas TikTok a befutó;
  • az idősebb generáció egészen 25 éves korig az Instagramról informálódik elsősorban;
  • a 25 évnél idősebbek a Facebookot kedvelik a legjobban.

Az sem mellékes, hogy a sztárok iránti rajongás legkönnyebben fiatalkorban alakul ki, és idősebb korunkra a rajongás helyett általában már egy sokkal lazább köteléket, szimpátiát érzünk csak az általunk kedvelt hírességek irányában. De a lényeg, hogy:

Minél többet mutat meg magából és von be az életébe egy híresség, annál inkább elköteleződnek iránta a követők, állítja Farkas Dániel. Mivel a képeknél egy videó sokkal alkalmasabb, ennek a függőségnek kialakítására, a Youtube valószínűleg egyre népszerűbb megosztási felületté válik majd a sztárok körében.

Ezzel párhuzamosan olyan sztárok is jelen lesznek majd a csatornán, akiket az idősebbek is jól ismernek, a tévéből ismert szereplők is megjelenhetnek ezen a felületen, aminek köszönhetően az idősebb korosztály is megtalálja a YouTube-on az őket érdeklő tartalmakat.