Az úgynevezett városi terepjárók (SUV, Crossover) a terepjárók előnyeit és a személyautók kényelmi funkcióit ötvözik. Manapság minden második eladott új autó ebből a kategóriából kerül ki a forgalomba. De vajon melyek a leginkább megfizethető választások? Íme a legolcsóbb 3+1 új SUV a piacon!
Dacia Duster – 7 299 000 Ft-tól
Itthon több mint 40 ezer, világszerte 2,5 millió Duster eladásával büszkélkedhet a Dacia, amióta piacra dobták az autót, amely valójában a Dacia Vitarája: olyan autó, amelyet azok az emberek is tömegével elfogadtak, akiknek addig körön kívül volt a márka, de megtetszett nekik az autó és meggyőzte őket az ár/érték aránya. A harmadik Duster hat és fél év után tavaly év végén váltotta le a második generációt. A megújult dizájn ellenére az ár/érték arányt igyekezték megtartani, bár természetesen a legolcsóbb verzióhoz sok kompromisszumot kell kötni.
MG ZS – 7 299 000 Ft-tól
Megállíthatatlannak tűnik a kínaiak által felvásárolt MG térnyerése Európában, és valamennyi modell közül az MG ZS a legnépszerűbb. A kínai gyártókkal kapcsolatban még mindig akad némi bizalmatlanság, azonban így is nagyszerű eladási számokat produkáltak amióta beléptek a magyar piacra. Az egyszerű, 1,5-ös szívóbenzines motor mellett, a vásárlók körében a 7 év vagy 150 ezer kilométeres garancia is kecsegtető – nem beszélve a vételárról –, valamint az sem mellékes, hogy kínaiak a legmagasabb, Luxury felszereltségű modell árát is elérhetően árazták.
Kia Stonic – 7 099 000 Ft-tól
A Kia legkisebb crossovere 2017 óta van a kínálatban, ugyan átesett kisebb-nagyobb ráncfelvarrásokon, de vonásai még a márka előző dizájnvilágát tükrözik. A gyártó nagyon hisz a márkában, hiszen az EURO 7-es átállás ellenére a Stonicban elektromos rásegítést, hibridhajtást hiába keresünk.
+1 Toyota Aygo X – 6 250 000 Ft-tól
A kisebb városi autók kezdenek egyre jobban a SUV-ok árnyékába kerülni. A Toyota alkalmazkodva a trendekhez újragondolta a nagy népszerűségnek örvendő Aygót: az egészet megemelték és magasra húzták. Nagy hűtőmaszkkal, magasra emelt vonalakkal, kapott nagyobb kerekeket és az új lámpákkal együtt igazi, jó kiállású crossover benyomását kelti. Ráadásul nem csak felfele nőtt az autó, 23,5 centivel hosszabb és 12,5-tel szélesebb, mint a nemrég kifutó Aygo.
(Borítókép: Városi terepjáró. Illusztráció: Â Razvan Ciuca/Getty)