Liam Neeson egy hotelszobában esik neki Peter Sarsgaard-nak, Robert Pattinson egy meztelen fürdőzés alkalmával tapad rá férfipartnere szájára. Míg Ewan McGregor számára izgalmas egy meleg csókjelenet, Leonardo DiCaprio úgy nyilatkozott, majdnem elhányta magát, amikor le kellett smárolnia David Thewlis-t. És azt gondolta volna, hogy Colin Farell és Antonio Banderas sem riadt vissza, ha a homoszexualitás intim ábrázolásáról volt szó?

A homoszexualitás mint téma visszavonhatatlanul bevonult a filmtörténelembe, és bár a legtöbb melegekkel foglalkozó produkcióban nincsen semmi szex, a rendezők és a színészek is egyre bátrabbak. Korábban a filmvásznon egyre többször elcsattanó leszbikus csókokkal foglalkoztunk (és arra a következtetésre jutottunk, hogy meglehetősen hálás dolog, ha a kamerák előtt két nő esik egymásnak), most nézzük a másik oldalt.

Túl a barátságon: Heath Ledger és Jake Gyllenhaal

A 2005-ben készült Oscar-díjas amerikai filmnek a központi témája is a homoszexuális szerelem: két cowboy évekig tartó kapcsolatáról szól. Jack Twist (Gyllenhaal) és Ennis Del Mar (Ledger) birkákat őriznek két hónapon át a Brokeback hegyen, amikor egy italozás alkalmával egy ágyban kötnek ki. Bár másnap mindketten állítják, hogy nem melegek, kalandjuk folytatódik, mígnem nyár végén elválnak útjaik, és élik tovább saját életüket. Évekkel később Jack meglátogatja Ennist, és találkozásuk alkalmával olyan heves érzelmek törnek fel bennük, amik korábban soha. Ennek eredménye az alábbi csókjelenet:

Durr, durr és csók: Robert Downey Jr. és Val Kilmer

Egy igazi lúzert játszik ebben a filmben Robert Downey Jr.: betör egy játékboltba, ahol megszólal egy riasztó, ő pedig egy színészmeghallgatáson bújik el a kiérkező zsaruk elől. Innen pedig egyenes az útja Hollywoodba, ahol egy nyomozót kell eljátszania. Szerepére egy valódi magándetektív (Val Kilmer) készíti fel, akivel túlzás lenne azt mondani, hogy felhőtlen a kapcsolatuk. A melegsmár mégis elcsattan a 103 perc alatt. Épp egy hullát akarnak elrejteni egy autó csomagtartójában, amikor felbukkannak a rendőrök, így a csók ugyan csak elterelő hadművelet, mégiscsak egy csók.

Halálcsapda: Michael Caine és Christopher Reeve

Szimplán 10 millió dolláros csókként emlegetik a filmesek Michael Caine és Christopher Reeve csókjelenetét a Halálcsapda című filmben. Sidney Lumet fekete komédiájában Sidney Bruhl, az egykor sikeres krimiíró és egyik volt tanítványa smárol szenvedélyesen az egyik jelenetben, amit a nézők nemtetszése ellenére sem vágtak ki a produkcióból. A producerek szerint emiatt közel 10 milliót buktak a film készítői.

Velvet Goldmine: Jonathan Rhys Meyers és Ewan McGregor

A történet Londonban játszódik a hetvenes évek elején egy (David Bowie-hoz hasonló) glamrock-sztár, Brian Slade különleges életét mutatja be. A film másik főszereplője az Iggy Popra hajazó rocker, akit Evan Mcgregor alakít. Ők ketten összejönnek, és az egyik közös showműsoruk végén adják elő különszámukat a közönség előtt. (A produkcióból már korábban is közöltünk részletet McGregor villantásai kapcsán, érdemes belenézni abba a cikkbe is.) A színész egyébként  az Out magazinnak adott interjújában elmondta, szívesen csókolózik filmekben pasikkal. „Heteróként nagyon érdekes nézőpont. Egy forgatáson bármi, ami meg tud lepni, fel tud spannolni, csak jó lehet" – nyilatkozta.

Anyádat is!: Diego Luna és Gael Garcia Bernal

Alfonso Cuarón 2001-es filmje két elválaszthatatlan barátról szól, akik, mint az lenni szokás, az egyetem előtti utolsó nyarat minél jobban és minél tartalmasabban szeretnék kihasználni. Egy esküvőn megismerkednek a náluk 10 évvel idősebb, már férjezett Luisával, aki velük tart Mexikó legszebb tengerpartjának megkeresésére. Egyik éjszaka az alkoholtól megbódulva egymásnak esnek, a hármas szex pillanatai alatt pedig a két fiú hevesen csókolózni kezd, miközben a lány kézzel segít mindkettőjükön.

Kinsey:  Liam Neeson és Peter Sarsgaard

Alfred Kinsey amerikai magatartáskutató életét dolgozza fel a film, aki az amerikai férfiak és nők szexuális viselkedését vizsgálta mintegy húsz éven át. Egyik legjelentősebb felismerése a homoszexualitásra vonatkozik, aminek kapcsán egyszer Chicagóba utazott kutatócsoportjának egyik tagjával. A két férfi közös hotelszobában alszik, egyik este pedig, egy beszélgetés során kiderül, hogy mindketten vonzódnak a saját nemükhöz is. A sok duma végül tettlegességig fajul.

Kis hamvak: Robert Pattinson és Javier Beltran

Az Alkonyat sztárja ebben a filmben Salvador Dalí híres katalán szürrealista festőt alakítja, a történet pedig nem kerüli ki Federico García Lorcához (szintén híres spanyol festő, költő) fűződő feltételezett homoszexuális kapcsolatának témáját sem. A meleg fürdőzős jelenet után persze felröppentek a hírek, hogy az ügyeletes szépfiú valóban meleg, és ennek a pletykának nem tett jót Pattinson véleménye sem a puncikról. Újra és újra megerősíti heteroszexualitását.

Teljes napfogyatkozás: Leonardo DiCaprio és David Thewlis

Agnieszka Holland filmdrámája a tizenkilencedik század leghíresebb költőinek, Arthur Rimbaud és Paul Verlaine homoszexuális kapcsolatát mutatja be 110 percben. Verlaine családos ember, aki folyamatosan megalázza és veri feleségét. Az ő családi életükbe csöppen bele Rimbaud, aki nemcsak mesterként, hanem szeretőként is pillanatok alatt megnyeri magának a Verlainet. DiCaprio a forgatás előtt még csókjának technikájával hivalkodott az újságíróknak, ám később a Premiere magazinnak adott interjújában bevallotta, hogy amikor a meleg jelenetre került a sor, hányingere lett. „Mintha lassított felvételen láttam volna, ahogy a szája közeledik felém, 'Jézusom, most tényleg ez fog történni?' - kérdeztem magamtól."

Otthon a világ végén: Colin Farell és Dallas Roberts

A film a Pulitzer-díjas, nyíltan homoszexuális Michael Cunningham regénye alapján készült, története pedig a barátságról, homoszexualitásról és a családról szól: a Colin Farrell által megformált Bobby kamaszként szeret bele haverjába, Jonathanba, akit Dallas Roberts alakít. Az egyetem után azonban elsodorja őket az élet egymástól. Évekkel később újra találkoznak: Jonathan akkorra már házasságban él, ennek ellenére Bobby odaköltözik hozzájuk, és ezzel elkeződik hármójuk közös, botrányos és perverz élete.

A vágy törvénye: Antonio Banderas

Antonio Banderas nagyon korán, még a nyolcvanas években vállalta be a homoszexuális szerepet Pedro Almadóvar filmjében. Egy reménytelenül szerelmes férfit alakít, aki a beteljesülésért még ölni is képes. A vágy törvénye 1987-ben hatalmas botrányt kavart, nemcsak a nézők, hanem a filmesek körében is, hiszen abban az időszakban alig volt olyan színész, aki bevállalta volna a meleg csókjelenetet. „Az emberek jobban fel voltak háborodva amiatt, mert megcsókoltam egy férfit, mint hogy megöltem valakit a filmvásznon” – nyilatkozta később Banderas.