Az ír fapados légitársaság stewardessei idén is nekivetkőztek, hogy bikinisnaptárral segítsenek a rászorulókon. A cég nyers modoráról ismert vezérigazgatója azt állítja, alkalmazottai önként vállalják el ezt a feladatot, sőt, tolonganak a megtiszteltetésért, idén például nyolcszázan jelentkeztek. Az eladásból befolyt összeg fogyatékos gyerekeket támogat.

Mivel közel másfél hónap van hátra ebből az évből, ismét egy újabb naptárral bővült azoknak a kiadványoknak a sora, amikben fiatal, ám amatőr modellek mutatnak minél több csupasz testfelületet valamilyen nemes cél érdekében. Az RSPCA, a brit rókavadászok, a floridai tűzoltók, a francia munkások és a német, osztrák és svájci mezőgazdászok kiadványa után itt az alulöltözött légikísérőkért rajongó férfiaknak szóló naptár, amit az ír fapados légitársaság, a Ryanair dobott piacra. A naptárak eladásából befolyt összeget természetesen ők is egy jó ügyet szolgáló szervezetnek ajánlják fel, hiszen az öncélú magamutogatás és haszonvadászat önmagában talán nem olyan vonzó mindenki számára.

A Daily Mail információi szerint idén összesen tizenegyezer naptár készült el, és a 10 fontos kiadványokat a Ryanair járatain, valamint a hivatalos honlapon lehet megvásárolni. A cég szóvivője, Stephen McNamara szerint ez az eddigi legdögösebb naptár, és reméli, hogy sikerül összegyűjteniük 100 ezer fontot, amely összeg a fogyatékos gyermekek és családjaikat segítő KIDS alapítványhoz kerül majd. A szervezet vezetője, Kevin Williams természetesen hálás a légitársaságnak és azon munkatársainak, akik hajlandóak voltak levetkőzni a jó ügy érdekében. Hozzátette, csodálatos dolog, hogy egy ilyen szórakoztató dolgot sikerült összekötni egy ilyen hasznos üggyel.

A cég vezérigazgatója, Michael O'Leary egyébként már 100 darabot meg is vett az új naptárból, és elküldte Mary Honeyball EP-képviselőnek, aki tavaly azzal vádolta meg őket, hogy az alkalmazottakat rákényszerítik arra, hogy szerepeljenek a naptárban. „A Ryanair munkatársai természetesen önként jelentkeznek erre a feladatra. Idén a négyezer légikísérőnk közül összesen nyolcszázan szerettek volna bekerülni a naptárba” – állítja O'Leary. A társaság először 2008-ban rukkolt elő saját naptárával, és azóta az eladásokból közel 300 ezer font folyt be. A 2010-es naptár képei egyébként még szeptemberben készültek Spanyolországban.

Mint azt a képviselőasszonynak tett gesztus is bizonyítja, Michael O'Leary nem a kifinomult stílusáról, hanem inkább nyers modoráról híres. Egy düsseldorfi konferencián például azzal borzolta a valamivel visszafogottabb szakmabeliek kedélyeit, hogy előállt az ingyen orális szex ötletével, ami persze nem lenne azért annyira ingyen, csak a jegyükért igen sokat perkáló utasok részesülnének benne. Az Independent egyébként össze is gyűjtötte az egyik leggazdagabb ír legrázósabb és legprovokatívabb kijelentéseit: O'Leary szerint az utazási irodák munkatársai "seggfejek", akiket ki kellene rúgni, a British Arways légitársaságnál csak "balfaszok" dolgoznak, az Európai Bizottság egy gonosz birodalom, ahol idióták a képviselők, a jegyárat valamilyen okból visszakérő utasoknak pedig egyszerűen annyit üzent: "húzzanak a picsába". Az már csak hab a tortán, hogy februárban a cég bejelentette: vécéhasználati díj bevezetését tervezi járatain.