A Tesco egyik ruhamárkájaként ismert F&F tavaszi és nyári kollekciójának bemutatóján többen is rávilágítottak arra, hogy a divat nem feltétlenül pénz kérdése. Szabó Patrícia szerint nem kell eladni a fél házat, ha valaki fel akar készülni a következő szezonra, és az a divatirányzat már rég ciki, ami a WestEnd aluljárójában is megjelenik. Makány Márta szerint igenis létjogosultsága van a kissé ipari méretűnek tűnő ruhakészítésnek, hiszen a halandó emberekről sem szabad megfeledkezni, ők is szeretnék követni a divatot, már amennyire a pénztárcájuk megengedi. Ja, és a divatvilágban semmi nem történik véletlenül.

"Nem kell tönkremenni a divatba. Ha valaki divatosan szeretne öltözködni az adott szezonban, akkor nem kell eladni a fél házát. Elég, ha vesz egy-két olyan darabot, amit kombinálni tud a régi holmijaival" – véli a Cosmopolitan volt szerkesztője, Szabó Patrícia, akivel a Tesco egyik saját ruházati márkája, az F&F 2010-es tavaszi/nyári kollekciójának bemutatója után azon elmélkedtünk, hogy mennyire megterhelő felkészülni az elkövetkezendő szezonra.

A cikiség fokmérője

Ő egyébként az egyik barátnője nagykereskedésében próbálja beszerezni azokat a ruhákat, amik várhatóan divatosak lesznek. "Általában ott hagyok egy nagyobb, de nem annyira vészes pénzösszeget, és bevásárolok olyan cuccokból, amik nem olyan drágák, de annak a szezonnak megfelelnek" – nyilatkozta a Velvetnek Szabó Patrícia, aki a divathetek felhozatalának gondos tanulmányozásával próbálja megfejteni, hogy mire számíthatunk. Hozzátette, annál, hogy a trendek közül mi jön be Magyarországra, sokkal könnyebb megmondani azt, hogy egy divatirányzat, egy ruhadarab mikor lesz ciki. "Valami akkor megy ki a divatból, amikor a WestEnd aluljáró szintjén nagy számban jelenik meg" – lettünk gazdagabbak egy bölcs intelemmel.

Jó hangulatban öltözködni kevés pénzből

Az eseményre szintén hivatalos Makány Mártával azt próbáltuk megfejteni, hogy vajon mi az, ami hiányzik az általunk csak ipari ruhatermelésnek nevezett ágazatból. A tervezőnő szerint a divatban fontos szem előtt tartani az ár és az érték arányát, és nincs semmi rossz abban, ha – ahogy a Velvet egyik tudósítója fogalmazott – valamin érződik a műanyag. "Ez a kollekció arról szól, hogy azok a halandó emberek is divatosan és jó hangulatban tudjanak öltözködni, akiknek nincs sok pénze erre a célra. Itt kiemelték a trendekből azokat az elemeket, amik könnyen beazonosíthatóak, amik boldoggá teszik az embereket. Ha elkezdik különleges anyagokból készíteni a kollekciót, akkor lehetetlenné teszik, hogy bárki meg tudja vásárolni" - próbálta felvázolni Makány Márta a Velvet kétkedő munkatársának, hogy nem feltétlenül kell elhatárolódni valamitől, mert valami olcsó.

A fürdőruhákhoz kell bátorság

Hozzátette, több olyan darab is van a kollekcióban, amihez szerinte azért szükség van némi bátorságra. "Egy-két fürdőruha viseléséhez bátorság kell, nem hiszem, hogy tömegverekedés alakulna ki miattuk" – nyilatkozta a tervezőnő, aki szerint volt több dicséretes elem is a kollekcióban. "A férfizakók nagyon modernek voltak, akárcsak a vékony nyakkendők. Ezek mind részei az aktuális trendeknek" – mondta a Velvetnek Makány Márta, aki egyúttal a stylistok munkáját is méltatta. "Ki tudták emelni azokat a dolgokat, amiktől hitelesnek tűnhet a kollekció egy halandó ember számára. Megmutatták, hogyan lehet jobban öltözködni. Bizonyára a katalógusokban és a hirdetésekben is ilyen összeállítások lesznek majd" – nyilatkozta a tervezőnő, aki kihallva a kétkedést a Velvet tudósítóinak hangjából, kifejtette, szerinte mindez elég ahhoz, hogy bármelyik Tesco áruház ruházati osztályán mi is össze tudjuk válogatni azokat a ruhadarabokat, amiktől kellően jól öltözöttnek tűnünk majd.

Külföldi produkció, magyar celebek

"A fekete-fehér csíkos férfikardigán tipikusan az a dolog, amiből keveset adnak el, de pozícionálja a kollekciót. Persze semmi nem történik véletlenül, nincs olyan, hogy nem baj, ha valamit nem adunk el. Egy komoly elemző munka eredménye ez " – nyilatkozta Makány Márta, aki azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy ez a bemutató bizony külföldi produkció volt. Ezt az állítást többek közt az is bizonyította, hogy a bemutatónak helyt adó Vasúttörténeti Park egyik kijárta előtt egy busz várt a külföldi modellekre, hogy a szálláshelyükre vigye őket.

A tavaszi showhoz képest egyébként a más divatbemutatókon a kifutókra is jellemző magyar celebfaktort a műsorvezetés szintjén is kiiktatták. A vendégek között persze jócskán akadtak magyar hírességek. A random celebgenerátor ezúttal a következő neveket dobta ki: a Makány Mártát udvariasan üdvözlő Zimány Linda, Czifra Noémi, akivel olyan régen találkoztunk, hogy alig ismertük fel, Szerednyei Béla, akire nem számítottunk egy ilyen eseményen, Erdőhegyi Brigitta, akire viszont igen, valamint Harsányi Levente és Gallusz Niki.

Recycling

És hogy mire számíthatnak azok, akik a nyárra költséghatékony módon szeretnének felkészülni, és nem feltétlenül bánják, hogy a halas pult közelében kell felpróbálniuk olyan ruhadarabokat, amik divatosak, de bármikor szembejöhetnek velük? Nos, hogy sok minden át lett emelve a korábbi szezonokból, mint például a flitterek, a geometrikus minták, a vastagtalpú cipők, a saruk és a matróz stílus. A valódi – és az álrockerek örömére ceruzanadrágok, a nyak köré tekert sálak, a szegecsekkel kivert holmik, a koptatott, szándékosan kiszakított farmerekről nem is beszélve. Talán csak a leggingsek lettek rövidebbek.

Bár Gallusz Niki is hivatalos volt az eseményre, nem biztos, hogy februárban az elsők között fog rohanni a legközelebbi áruházba, ugyanis ő nem szokott felkészülni az adott szezonra. "Ha a régi nagy kedvenceim esetleg elkoptak, akkor megpróbálom ugyanazt a fazont felkutatni, ami néha sikerül, néha nem. Hiába vagyok nagyon magas, nőies testalkatom van, tehát nagyon fontos, hogy az adott ruhadarab kényelmes anyagból készüljön, derékban szűkített legyen" – ismertük meg a művésznő hitvallását a trendkövetésről.