horoszkóp

A magyar nőnek csillogó ruha kell

2009.12.02. 12:56
A magyar nők nem szeretik sem a letisztult, sem a túl extrém ruhákat, a kivágott, a csillogó darabokat viszont igen, főleg, ha drágák. A Sugarbird designerével beszélgettünk, aki szerint öltözködésünkben is egyre jobban megbecsüljük a hagyományainkat.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy egy Szász Endre ihlette ruhakollekció kedvéért Görög Zita hat év után újra a kifutóra lépett. A Sugarbird divatbemutatója kapcsán a designert és egyben a cég üzletvezetőjét, Jagasics V. Csonka Hedviget arról kérdezte a Velvet, hogy milyen ruha is kell a magyar nőknek. "A hazai divatnak teljesen más sajátosságai vannak, mint a külföldinek. A magyarok a nőiesebb, kivágottabb ruhákat részesítik előnyben, a konzervatívabb, letisztultabb darabokat kevésbé szeretik. A magyar nőnek az tetszik, ha csillog, szereti az aranyat, az ezüstöt, szereti, ha a ruha feltűnő. Különösen akkor, ha nem is olcsó. Részben ezért nem lehet itthon a külföldi trendeket követni, azokat ugyanis nem lehetne eladni."

Az extrémet nem, az intrikus macskát viszont szeretjük

A divattervező szerint a magyarok többségének az egyedi ruhamegoldásokra nincs igénye. "Van egy bizonyos réteg aki nyitott az egyedi darabokra, de nem ez a jellemző. A magyar hajlamos kinevetni a nagyon extrém megoldásokat, olyan fazonokat keres, amik nem túl kirívóak. Ez egyébként főleg vidékre igaz, Budapesten még feltűnik egy-egy izgalmasabb ötlet." Ebből pedig az következik, hogy Magyarországon azt lehet eladni, ami a nép nagy részének tetszik, ami a designer szerint legalább tízből nyolc embert jelent.

A mesekollekció
A mesekollekció

Jagasics V. Csonka Hedvig szerint az igények persze itthon is változnak. Divatot ugyan nem diktálunk, Guccit koppintani meg felesleges lenne, de legalább egyre inkább megbecsüljük a magyar hagyományokat . "Volt olyan időszak, amikor nem volt divat magyarnak lenni, magyar ruhákat venni. Ez mostanában kezd megváltozni, már felvállaljuk a hagyományainkat." Nem véletlen, hogy a Sugarbird Csukás István mesehőseit megjelenítő kollekciója nagy siker volt. "A Frakkos ruhákat és kiegészítőket különösen szerették a vevőink, a legtöbbet a Lukréciás felsőkből adtuk el. Úgy tűnik, leginkább vele tudnak azonosulni a magyar nők."

Dukai Reginát és Zimány Lindát főleg a fiatalok kedvelik

A tervezőt egyébként annak ellenére meglepte a mesekollekció sikere, hogy két évvel ezelőtti megalakulásakor a Sugarbird épp azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a hazai gyártású ruhákkal, ismert hazai arcokkal és rajzfilmekkel divatba hozza a magyart. Ez az első, Rubint Réka nevéhez köthető kollekcióval még csak mérsékelten, a jelenleg is futó Covergirls kollekcióval viszont jól sikerült. A Dukai Regina, Zimány Linda, Bódi Sylvi és Horváth Éva alkotta csapat a tervező szerint négy különböző stílust képvisel, amiben mindenki megtalálhatja a hozzá közel állót. Dukai és Zimány cuccaira például főleg a fiatalabb korosztály bukik.

A Covergirls, középen a designerrel.
A Covergirls, középen a designerrel.

Bár a választás azért esett a négy modellre, mert a designer szerint Magyarországon ők a legjobbak, a közös munka nem mindig egyszerű. "Nehéz celebekkel dolgozni. Általában a személyes ízlés és a ruhák eladhatósága körül vannak vitáink. Hiába tudom egy ruháról, hogy jól el lehetne adni, ha nekik nem tetszik, a gyártás is bajos. Azért egyre jobban megy a közös munka, már ők is érzik, hogy nem mindig csak az a jó, ami a személyes ízlésüket tükrözi. Azonosulni kell a trendekkel."