A brit kortárs szobrászművész, Marc Quinn akkor vált hazáján, Nagy-Britannián kívül is egy csapásra ismertté, amikor néhány évvel ezelőtt először bronzból megformálta a kicsavart Kate Mosst - amit itthon is bemutattak -, majd nem sokkal később ötven kilós aranyszobrot emelt a modell tiszteletére. Tette ezt természetesen igen jó érzékkel, akkor, amikor Moss a szinte mindennapos drog- és egyéb balhéi miatt nagyon aktuális volt.
A művész most egy új akciójával söpör végig a világsajtón: az "Allanah, Buck, Catman, Chelsea, Michael, Pamela & Thomas" című kiállításának szobrai olyan hírességeket ábrázolnak, akik extrém testmódosítási eljárásokkal, orvosi beavatkozások, plasztikai műtétek, hormonkezelések, tetoválások és piercingek útján váltak olyanná, amilyennek szerintük mindig is lenniük kellett volna. A kiállítást a White Cube-ban rendezték, ami jelenleg London egyik legnívósabb kortárs művészeti kiállítóterme.
A kiállításhoz tartozó katalógus leírása szerint Quinnt mindig is az emberi test foglalkoztatta, és az, hogy mit gondolnak az emberek mások testéről. Mostani kiállításának anyaga olyan szobrokból áll, melyek eredeti modelljei a testük és lelkük közti ellentmondást a végsőkig vitt plasztikai beavatkozások, piercingek, tetoválások, és egyéb testmódosítási eljárások segítségével igyekeztek kiegyenlíteni.
Mivel a Kate Moss-szobrok olyan jól jöttek a nemzetközi ismertséghez, Quinn ezúttal sem változtatott a már bevált recepten: most is van pár húzónév, mint például a mellbőségét plasztikai úton elérő Pamela Anderson bronzba öntve, vagy a feketéből fehérré váltott Michael Jackson, aki fekete és fehér márványból is elkészült.
De ott van mellettük a magát macskává tetováltató férfi, Catman, azaz Dennis Avner, az óriásmellű pornós Chelsea Charms, a terhes férfi, Thomas Beatie, a magát nővé operáltató, de péniszét megtartó Allanah Starr pornós, és párja, Buck Angel, akinek férfi létére vaginája van. Őket Quinn úgy ábrázolta, mint egy modern kori Ádámot és Évát: meztelenül, kéz a kézben tekintve előre, írja a White Cube kurátora, Joachim Pissarro a kiállítás katalógusában. A terhes Thomas Beatie-ről készített szobrot pedig egy férfi Szűz Máriához hasonlítja, aki, ha nem is szeplőtelen fogantatással, de mindenképp csodaszámba menően szülhetett gyereket férfi létére.