horoszkóp

Lakatos Márk: már a tévében oldjuk meg intim problémáinkat

2012.05.05. 13:17
A stylist visszatért a TV2-höz, ám ezúttal nem leendő sztároknak segít majd, hanem olyan nőkön, akik elveszítették önmagukat. Több átalakító műsorral a háta mögött állítja, manapság már nem furcsa, ha valaki egy intim problémával odaáll több millió ember elé. Lakatos Márkot egyébként nem zavarja, ha a Star magazinban Nicki Minaj-zsal együtt szerepel a legrosszabbul öltözött celebek listáján, megszokta, hogy szettjeivel felkorbácsolja a hangulatot.

Korábban a Viasat3-nál voltak átalakítós műsoraid, most viszont átigazoltál a TV2-höz , és pár hete el is indult egy hasonló formátummal az Én is szép vagyok.

Amikor megnyílt az átalakító szalonom, volt egy együttműködésem a csatornával, az Összeesküvők háziasszonyát, Peller Mariannt kellett átfazonírozni. Azt mondták, hogy érdekelné őket egy műsor, és végül sikerült megegyezni. A felkérés azért esett különösen jól, mert mégis náluk kezdtem a televíziós karrierem a Megasztár első szériáinak stylistjaként.

Lakatos Márk átalakító műsorai

Szeretem a testem – 2009. okt. 20 – dec. 22. , 10 rész (Viasat3)

Szeretem a testem 2. – 2010. máj. 11 – jún. 8., 5 rész (Viasat3)

10 év 10 nap alatt – 2010. szept. 17 – nov. 5., 8 rész (Viasat3)

Jól nézek ki! – 2011. ápr. 3 – jún. 19., 12 rész (Viasat3)

Én is szép vagyok – 2012. március 21 -  (TV2)

Mennyiben más az Én is szép vagyok, mint a Jól nézek ki!, a Szeretem a testem vagy a 10 év 10 nap alatt?

Már a Viasaton is kicsit más volt minden szezonban a műsor struktúrája. Most egy angolszász jellegű, nagyon informatív műsort szerettünk volna létrehozni. Fontos volt, hogy ne csak az egyes szereplőknek a változása legyen fókuszban, hanem a néző olyan hasznos tanácsokat, információkat kapjon, amelyeket a saját életében is tud hasznosítani.

Hogyan válogattátok a műsorban szereplő hölgyeket?

Nagyon sokan jelentkeztek, vagyis még mindig nagyon nagy problémája a hölgyeknek, hogy saját magukkal nem találják az összhangot. Sokan úgy érezték, hogy ez az utolsó mentsváruk, mert anyagilag, pszichikailag vagy bármilyen okból egyedül nem képesek az átalakulásra. Nagyon meg kellett szűrni, hogy ki legyen az a 12 hölgy, akinek a változásán keresztül a lehető legtöbb nézőnek tudunk mesélni, fogódzkodót adni, hiszen ez a műsor nemcsak arról a tizenkét emberről szól.

Azt feltételezem, hogy aki jelentkezik egy ilyen műsorba, nem annyira visszahúzódó és biztosan van benne némi exhibicionizmus.

A tévé egy olyan általános médium lett az életünkben, amiről elfogadtuk, hogy problémákat tud megoldani, és sokan még saját introvertáltságukat is leküzdik a cél érdekében. Ötven évvel ezelőtt meglehetősen skizoid helyzet lett volna, ha valaki egy intim problémával odaáll több millió ember elé. Mostanra pedig már kitermelődött egy valóságshows generáció, és olyan emberek jelentkeznek a realitykbe, akik tudatosan a kamera előtt léteznek és cselekednek, a műsorkészítők pedig a kisebb ellenállás felé menve nyilván őket válogatják be.

Az Én is szép vagyok című műsorban szépészeti, plasztikai beavatkozásokkal is segítitek az átalakulást? Miért került be ez is a repertoárba?

2012-ben furcsa lenne azt mondani, hogy minden káros, ami a plasztikai sebészet hatáskörébe tartozik, miközben klasszikus kozmetikai kezelések mennek ki a divatból. Egyre inkább kompromittálódik például a kozmetikai tetoválás, és szerintem ennél sokkal kevesebb kárt okoz egy hat hónap alatt eltűnő botoxkezelés vagy ráncfeltöltés. Itt is az arányokon múlik minden. Ha legbelül elégedetlen az ember, bármit csinál magával, mindig is az marad. És ne felejtsük el, hogy a smink és a hajfestés is egyfajta korrekció.

Több hónap eltelt már a szalonod megnyitása és a Stílusterápia című könyved megjelenése óta. Mik a tapasztalatok?

Nemcsak virtuálisan, hanem a való életben is nagy igény van erre a szolgáltatásra. Eddig a televíziós vagy internetes átalakítások során tudtam tapasztalatot gyűjteni. Most viszont sokkal jobban körvonalazódik az, hogy  mi igaz abból, amit hittem, hiszen sokan fordulnak meg nálunk hétvégenként és nagyon széles a merítés, a legfiatalabb vendégünk 16 éves volt, a legidősebb pedig 65.

Mennyiben tudsz újat mutatni a Stílusterápiához képest?

Nagyon sok témakört csak érintőlegesen tudtam tárgyalni, illetve nagyon sok olyan terület van, amiről még nem beszéltem. Azt hiszem, hogy az öltözködés és a stílus egy kimeríthetetlen téma, hiszen szezonok jönnek és mennek, újabb stílusok bukkannak fel, újabb szépségideálok tűnnek elő, újabb dolgokról próbálnak meggyőzni minket. Így nem könnyű a saját stílusunkat kitalálni és megőrizni nehéz feladat.

Az Pro7-Sat1-Tv2 műsorötlet-kutató versenyének európai nyertese, a Have A Nice Trip! című magyar produkció lett, és a werkfilmben te is szerepeltél.  Végzett idegenvezetőként máshogy szemléled emiatt a külföldi városokat, helyszíneket, ahova ellátogatsz?

Nagyon rapszodikusan szeretem felfedezni az adott helyszínt, és az élet más területein is szeretem a nagyon ellentétes ívű és tónusú dolgokat egymás mellet  kipróbálni. Élvezem, ha mondjuk az operából egy underground klubba csöppenek, a halpiacról egy három Michelin-csillagos étterembe. A munkámban is nagyon szórakoztat, amikor régi, nagyon sok történettel rendelkező használtruhákat keverhet az ember luxuscikkekkel vagy például a Gombold újra! tervezőinek munkáit világmárkákkal, ahogy azt tettük New Yorkban Tombor Zoltánnal.

A nemrég lezajlott Gombold újra! pályázatnak kreatív tanácsadója voltál. A helyszínen látszott, hogy nagyon nagy az érdeklődés, de azért idén voltak elégedetlenkedők.

Természetesen egy tervezői pályázaton mindig vannak eltérések. Van, aki dizájnban nagyon ügyes, de kivitelezésben gyenge, van, hogy egy terv nagyon impozáns, de megvalósításban kevésbé és fordítva. A délutáni bemutatón, ahol 11 ismert magyar tervező volt szintén látszott az eltérő gondolkodásmód, stílus, sőt, minőség, de mind a magyar divatot képviselik. Butaságnak tartottam azt, hogy bizonyos bloggerek az alapján értékelték a pályaműveket, hogy érdekes volt-e ez a megoldás vagy nem. Az volt a fontos, hogy ennyien jelentkeztek. Egy olyan közegben, ahol a tervezők megpróbálnak elszakadni a magyar piactól, mindenki arra törekszik, hogy minél nemzetközibb legyen, fontos egy olyan mozgalom, amelynek az a célja, hogy a saját érékeinkkel, saját hagyományainkkal úgy tudjunk dolgozni, hogy az a jövőbe mutató legyen.

Úgy tűnik, hogy szinte egy percnyi szabadidőd sincs. Hogyan szoktál kikapcsolódni?

Klasszikus értelemben vett szabadidőről az én esetemben nem beszélhetünk. Ha akkumulálódik a fáradtság, akkor egy egész napot végigalszom. Általában egyébként azzal töltöm, ami érdekel. Imádok főzni, utazni és olyan dolgokat csinálni, amelyek nagyjából kapcsolódnak ahhoz, amivel foglalkozom.

Lakatos Márk esete a Star magazinnal a Nicki Minaj-zsal

Nemrég szerepeltél az amerikai Star magazin legfurcsábban öltözött hírességekről készült összeállításában. Hogyan és honnan értesültél erről?

Robi barátom küldte, valamint a Los Angeles-i PR-osom azzal a felkiáltással, hogy elég egy-egy hetet töltenem Los Angelesben és New Yorkban, és máris Nicki Minaj mellett szerepelek a Star magazinban. Az ismerőseim közül természetesen sokan gratuláltak ehhez az eredményhez, azt pedig, hogy az öltözködésemmel felkorbácsolom a hangulatot, már Budapesten is megszoktam, ez benne van a pakliban. Tőkét kell kovácsolni abból, hogy felfigyeltek rám, és egy olyan szupersztár mellett említenek, aki a Super Bowlon 120 millió embernek énekelt Madonnával. Ami az újságban található megjegyzéseket illeti, kint megszokott, hogy a bulvárvilágban megosztó emberek fejtik ki a véleményüket másokról.

lakatos mark star

A képen a Gombold újra! egyik pályázójának, Domokos Mihálynak az öltönyét viseled.

Amikor New Yorkban voltunk, ebben mentem el a Christie's aukciósház egyik árverésére, majd Mihalik Enikővel a Sohóba egy galéria megnyitójára, és nagyon sokan megállítottak, hogy honnan is van ez a szuper darab. Nagyon sok embernek tetszett. Másnap a Central Parkban fotóztunk egy anyagot Tombor Zolival, amelyben - ahogy korábban is említettem - magyar tervezők munkái szerepelnek majd olyan nagy márkák kreációival, mint például a Louis Vuitton vagy a Gucci.