Egyre több sztár büszkélkedhet több tízmilliós követőbázissal az Instagramon, ezért miután a képfeltöltős közösségi oldalt meghódították, új terepre merészkedtek. Utánajártunk, miért készít egyre több celeb YouTube-csatornát.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, legutóbb Zac Efron állt be azoknak hírességeknek a sorába, akik saját YouTube-csatornát hoztak létre. De miért éri meg egyre több A-listás celebnek, hogy vlogolni kezdjen? A jelenségről Farkas Dániel, a Star Network Youtube divíziójának vezetője mesélt el néhány érdekességet. Magyarországon sem elérhetetlen, hogy online videózással versenyképes fizetése legyen valakinek. De ezt nem adják olyan könnyen.
Így lehet pénzt keresni a YouTube-ozással!
Egyre fontosabbá válik, hogy mindig, mindenhol online jelen legyünk, ezért az egyre több ember által gyakran használt közösségi médiafelületek szerepe is nő. A sztárok pedig már régóta rájöttek, hogy ők sem maradhatnak le ezekről a platformokról.
Ezek a felületek egy új és hatékony módját biztosítják a márkaépítésnek, nem utolsósorban pedig bevételi platformként is működhetnek, tudtuk meg Farkas Dánieltől. Az újdonságot az jelenti, hogy a Facebook és Instagram után már a YouTube-ot is masszívan próbálják bevenni a sztárok, pedig ez a felület alapvetően videóklipek, illetve ma már az alulról jövő, hétköznapi emberekből lett youtuberek világa.
Farkas Dániel szerint azért van, hogy a sztárokat már nemcsak a filmjeikben, klipjeikben és a tévében, hanem saját YouTube-csatornájukon is láthatjuk, mert így már az sem akkora katasztrófa számukra, ha az egyik filmjük vagy albumuk megbukik, hisz enélkül is tudnak gondoskodni arról, hogy eljussanak a rajongóihoz.
Egyre kevésbé vannak rákényszerülve a hagyományos médiumokra (tévé- és rádiósszereplésekre), mivel ma már létrehozhatják a saját csatornájukat, amivel minden eddiginél közvetlenebbül és hatékonyabban szólhatnak a rajongóikhoz, akiknek a bázisát folyamatosan építeni és erősíteni tudják.
Vagyis a sztárok ma már saját kezükbe tudják venni a menedzselésüket, nincsenek feltétlenül rászorulva a róluk szóló hírekre, mivel ők maguk állítják elő őket videók vagy képek formájában.
Will Smith például még azt is feltöltötte a szép nézettségi számokkal rendelkező YouTube-csatornájára, amikor kiugrott egy helikopterből. Ennek a produkciónak nem volt különösebb jelentősége, csak az imidzse erősítése. Persze a későbbiekben plusz bevételi forrás is lehet egy ilyen, ugyanis együttműködhet más cégekkel, illetve a videóival más márkákat is reklámozhat, mondta a szakértő.
Minden korcsoportnak megvan a legjobban kedvelt közösségi oldala:
- a 0-10 évesek körében a YouTube a gyerekeknek szóló videói miatt szinte verhetetlen;
- a 10-14 éves korcsoportban pedig a néhány másodperces videók megosztására alkalmas TikTok a befutó;
- az idősebb generáció egészen 25 éves korig az Instagramról informálódik elsősorban;
- a 25 évnél idősebbek a Facebookot kedvelik a legjobban.
Az sem mellékes, hogy a sztárok iránti rajongás legkönnyebben fiatalkorban alakul ki, és idősebb korunkra a rajongás helyett általában már egy sokkal lazább köteléket, szimpátiát érzünk csak az általunk kedvelt hírességek irányában. De a lényeg, hogy:
Minél többet mutat meg magából és von be az életébe egy híresség, annál inkább elköteleződnek iránta a követők, állítja Farkas Dániel. Mivel a képeknél egy videó sokkal alkalmasabb, ennek a függőségnek kialakítására, a Youtube valószínűleg egyre népszerűbb megosztási felületté válik majd a sztárok körében.
Ezzel párhuzamosan olyan sztárok is jelen lesznek majd a csatornán, akiket az idősebbek is jól ismernek, a tévéből ismert szereplők is megjelenhetnek ezen a felületen, aminek köszönhetően az idősebb korosztály is megtalálja a YouTube-on az őket érdeklő tartalmakat.