DSC2231

Ezek Katus Attila tippjei az egészséges életmódhoz és táplálkozáshoz

2021.12.27. 08:54

Miután a magyarok 58,3 százaléka túlsúlyos, Magyarország számít az Európai Unio negyedik leginkább elhízott nemzetének. Katus Attila szerint ez azzal is magyarázható, hogy az étkezésben minden lehetséges hibát elkövetünk.

A korábbi Európa-bajnok aerobikos, személyi edző szerint többnyire a kevésbé egészséges állati eredetű táplálékot fogyasztjuk és előnyben részesítjük a zsíros ételeket. Sokat is eszünk, ugyanakkor keveset mozgunk, és magas a minket ért stresszhatás is.

Picikét pesszimista vagyok, látva azt, hogy milyen irányba megy a technológia, egyre kevesebb a fizikai munka. [...] Nem mondom, hogy Magyarországon nincs változás és fejlődés az elmúlt tíz évben. A fiatalok egy része nagyon egészségesen él már most, de vannak, akik még mindig úgy érzik, hogy nem fontos ez a dolog

– magyarázta a személyi edző.

Katus tippeket is adott arra, hogyan lehetne javítani a helyzeten:

Az elhízás az egy fokozottabb mértékű zsírfelhalmozódás az emberi testben. Az ízületek, a szalagok jobban vannak terhelve, ahogy az érrendszer, a keringési rendszer is. Amikor elkezdünk mozogni, akkor két dolog nagyon fontos, hogy ízületkímélő módon tegyük. A szögdelést, az ugrálást általában nem javasoljuk. A másik pedig, hogy magas intenzitású, nagyon intenzív edzéseket sem szabad végezni. Mivel a keringési rendszer is picit gyengébb állapotban van, terheltebb, ezért nem szabad. Alacsony intenzitású edzésekkel szoktuk kezdeni, ez lehet séta, úszás, biciklizés. Nem ugrókötelezünk, nem futunk kapásból. Ezek nagyon jó gyakorlatok, de csak idővel szabad, ahogy szépen elkezd erősödni a test. Fontos a fokozatosság, és az, hogy legyen benne kardió jellegű edzésmunka

– magyarázta az RTL Klub Reggeli című műsorában a sztáredző, aki szerint napi húsz-harminc perc mozgás lenne a minimum. Hozzátette, hogy az étkezést ehhez kell hozzápárosítani, szerinte azonban nem feltétlenül igaz, hogy 70 százalékban kell az étkezésre, és 30 százalékban az edzésre figyelni. Számít a kalória is: mínusz ötszázas kalóriaegyensúllyal heti szinten 1-2 kilót le lehet adni.

Katus szerint gyakran érdemes étkezni, de csak kis mennyiséget, továbbá a zsírból és a szénhidrátból visszább kell venni. A koplalást semmi esetre sem javasolja, valamint az alvás is fontos.