GettyImages-1187784808

Fogyás csokievéssel? Egy új kutatás szerint nem lehetetlen

2022.01.07. 19:06

Talán nincs is olyan ember a világon, aki nem szereti a csokit, vagy ha mégis, akkor arra minden bizonnyal értetlenül pislognak a társai, hiszen a több ezer éve töretlen népszerűségnek örvendő édességből már egy-két falat is képes derülátóvá és boldoggá tenni bennünket. Bár nem egészséges túl sok csokit enni, egy kutatás szerint akkor is fogyhatunk, ha nem hagyunk fel Gombóc Artúr kedvencének fogyasztásával.

Nem teljesen mindegy azonban, mikor eszünk az „istenek eledelének" is becézett édességből, állítják a szakértők. A texasi Daily News című hírlap szemlézte azt a kutatást, mely rámutatott arra, hogy jótékony hatással lehet a szervezetünkre, ha tejcsokoládét is fogyasztanunk reggelire. Ez a hír minden bizonnyal sokakat megnyugtathat, főleg, hogy az év ezen részében sokan éreznek késztetést arra, hogy kemény munkával és szigorú diétával leadják a karácsonykor felszedett pluszkilókat.

via GIPHY

Spanyol kutatók és az egyik bostoni kórház szakértői jutottak arra a következtetésre, hogy csokievéssel is lehetséges a súlyvesztés. A tanulmányuk szerint akkor is zsírégető hatása lehet a csokinak, ha nem reggel, hanem este fogyasztjuk. A kutatócsoport összesen 19 főt, 45 és 65 év közötti, menopauzán átesett spanyol nőt vizsgált. A kutatás alanyai két héten át ébredés után egy órával és lefekvés előtt egy órával 110 gramm tejcsokit ettek, ami napi kalóriabevitelük körülbelül egyharmadát tette ki, de napközben már nem ettek az édességből. A kutatók a reggeli és az esti csokiagadot leszámítva nem szóltak bele a nők étrendjébe. Mindegyikük súlyát megmérték egyébként, mielőtt belevágtak volna a kísérletbe.

Érdekes eredményre jutottak.

  • A kutatásban résztvevő csokifogyasztó nők egyike sem hízott meg, sőt: többen jónéhány kilót leadtak.
  • Csökkent az éhségérzetük, és kevésbé kívántak más édességeket, mint korábban.
  • Azok, akik reggel, ébredés után ettek 110 gramm tejcsokit, naponta körülbelül 300 kalóriával fogyasztottak kevesebbet. 
  • Az esti csokoládéfogyasztás közel 7 százalékkal növelte a fizikai aktivitásukat. Ugyanakkor nehezebben tudtak elaludni.
  • A reggeli csokifogyasztás segített a zsírégetésben, és csökkentette a vér glükóz-szintjét. Ezeknek a nőknek karcsúbb lett a csípője és szervezetük kevesebb stresszhormont termelt.

Mivel a vizsgálat menopauzán átesett nőkre korlátozódott, ezért a csokifogyasztás többi csoportra gyakorolt hatását még tanulmányozni fogják. A kutatásban kiemelik azt is, hogy nagyon fontos az időzítés; az étkezésünk rendje – vagyis az, hogy mikor eszünk – is hatással van az egészségünkre.

Cikkünk vezető képe illusztráció!