„Hogy mit gondolok arról a szlogenről, hogy absztrakt légiesség? Ugyanolyan, mint a virágminta a falon. Nem biztos, hogy van értelme, de jól hangzik, le lehet írni egy meghívóba, és ezzel be is töltötte a feladatát. Ez idei tavasz és nyár a színorgia szezonja lesz, ez a lényeg”- foglalta össze néhány mondatban Lakatos Márk, az Aréna Pláza első divatshow-jának stylistja a több mint egyórás bemutatót.
Sörsátor a lóversenypályán
A Kerepesi úton található egykori ügető bejárata műemlék, a pláza építése miatt nem rombolhatták le. Azóta egy lelátó néz a gigantikus áruházra, amelyről a bevásárlóközpont vezetősége úgy gondolta, divatbemutató számára megfelelő helyszín. A valamikori lóversenyek helyén egy hideg sörsátort állítottak fel, mégis mintha egy másik országban rendezték volna a bemutatót, ahhoz a szintén sátras, tavalyi Árkád Divathetet beharangozó show-hoz képest, ahol a sok érdektelen ruha, a hangzavar és az italpult körülötti lökdösődés együtt idézték a nyolcvanas évek majálisainak hangulatát.
A celebmérgezés a divatipar állandó szereplőjévé vált Andy Vajna jelenlététől függetlenül nem volt jelentős, a bemutatóra nem a szokásos partidögök, hanem más alkalmakkor ritkán látható médiaszemélyek jöttek el, mint például Kentaur díszlettervező vagy Regöczy Krisztina műkorcsolyázó. Úgy sejtjük, a bulvársajtó igényeire is gondoltak a show rendezői, amikor úgy döntöttek, hogy a női tánckarból a jelentősebb bulvárértéket képviselő Karsai Zita legyen az, aki szexis-dinamikus produkciója közben magára önt egy vödör vizet. A szándékaikat figyelembe véve és a motívumot belefogalmaztuk a riport címébe.
Hömpölyög a modellek teste, mint az óceán
Azt, a szökőévenként előforduló együttállást élveztük a kifutó előtti első sorban, hogy a divatbemutatóhoz jó zenét választottak, a háttérgrafika remek, a táncprodukciók elementárisak, a sok helyütt egyhangú ruhák kombinálása izgalmasra sikerült és még a modellek is képesek voltak érzéseket közvetíteni, amikor mellettünk egy ötvenes úr, látva, hogy jegyzetelünk, elmondta a véleményét.
Eszerint az általunk szépnek tartott modelleket nem elég gondosan válogatták ki a bemutatóra, mert nem testesítik meg a klasszikus nőideált – amit az úr mellett ülő felesége képvisel, mint elmondta – némelyek teste „hömpölyög, mint az óceán.”
A másik oldalról egy fiatal sales-es fiú pedig azt a meglátását osztotta meg velünk, hogy a show jó, csak a „közönség van tele lepattant arcokkal.” Ebből sejthető, hogy a fiú nem vett részt Héjja János múlt heti divatbemutatóján, ahol egy fotós kiabált be durván a közönségre állított lámpák miatt.
J.Lo cipőparódiák és a tavalyi trend
Kis Hegedűs Réka modell is mellettünk ült, aki mindössze a cipők aktualitását kritizálta. „Úgy emlékszem, az a fekete cipő rajtam is volt már egy tavalyi divatbemutatón. Amúgy kényelmes” - mutatott az elviselhetőnél kicsit magasabb sarkú J.Lo-cipőre a modell. Az ormótlan cipőparódiákat inkább transzvesztiszta show-kon látnánk szívesebben, ahol a kollekció állandó megújítása nem létfontosságú.
A divatbemutatót a koreográfus Lukács Gabi a stylist Lakatos Márkkal közösen rendezte, és nem lehetett könnyű dolguk, mert a bemutatott divatmárkák üzletei közül néhányba láthatóan még nem érkeztek meg az idei tavaszi ruhák. „Maga a termékbemutató nem volt a világ teteje” – hogy Réz Andrást idézzük, aki egész családját elhozta a bemutatóra. A Kristóf szalon és a Marks & Spencer kínálatából látjuk, férfidivatban nem lesz nagy áttörés, tavasszal a világosszürke és fehér öltönyök lesznek a divatosak, a tavalyi évből visszatért a rózsaszín ing. A Heavy Tools, a Springfield és a Gas tervezői szerint pedig a színes pólók, csíkos ingpólók és a virágmintás bermudák és praktikus őstermelőruhák is újra divatosak lesznek.
Azon görcsöltek, hogy közönségesek legyenek
A műsorvezetőt, Kovalcsik Ildikó Lilut is megkérdeztük arról, a számára mit jelent az absztrakt légiesség szlogen, aki röviden válaszolt: "ezen a bemutatón a színeket, a virágmintás, könnyű muszlinruhákat jelenti nekem.” Virágmintás női ruhákat szinte mindegyik márkabolt beszerzett. A C&A a fekete-fehér kombinációkban és geometrikus mintákban gondolkodott, az Art’z Modell a nagy virágmintákban, a Pimkie az aprómintás muszlinblúzokban és ruhákban, a Benetton a hullámos papagájok ihlette miniruhákban, a Peek& Cloppenburg csipkével díszített selyemruhákban. A tavalyról elmentett csőnadrágokat idén harsány pink szemfestékkel kombinálhatjuk. Mint azt már egy korábbi cikkben részleteztük, a nyár egyik kedvenc kiegészítője a kalap lesz, legalábbis a márkaképviselők szándékai szerint. Ami pedig a fehérneműket illeti, jó hír, hogy a rettenetes ocelotmintákat ezentúl alsóruházatként, például kombinén viselik a nők.
A táncos produkciókkal színesített show elemzését Réz Andrásra bíztuk. „A helyenként bicegős termékbemutatót ellensúlyozta a parádés divatszínház. A férfiak iszonyúan profik voltak, a női tánckar mozgását azonban érheti kritika. Kevéssé kidolgozott, olykor közönséges volt, de ahol igazán azok szerettek volna lenni, ott nem jött össze, érezhetően görcsöltek, hogyan lehetne közönségesnek lenni” - vélte a filmesztéta, miközben körülöttünk a vendégek kis része éppen azon kísérletezett, hogyan lehetne nem közönségesnek lenni.