A női vállalkozók mellett kevés szó esik arról, hogy sok férfi előadóművész termékeit is megtalálhatjuk a polcokon. Manapság az arc és a test ápolása nemcsak feminin rutinként van számontartva. A nők többsége állítja, hogy igenis vonzó, ha egy férfi odafigyel arcbőre egészségére. Ezen az elven elindulva próbálta ki magát Machine Gun Kelly, Harry Styles, Brad Pitt, Idris Elba, John Legend, Jared Leto és Pharell Williams is a szépségiparban.

Harry Styles – Pleasing

A 29 éves énekes 2021-ben indította el Pleasing nevű márkáját, amelyben abszolút felfedezhető Styles egyedi és színes stílusa. A cég számos terméket dobott piacra, köztük körömlakkok, ékszerek, szem- és arcszérumok, az évek alatt pedig további bőrápoló, smink és még uniszex ruhák kínálatával is bővültek. Tavaly Marco Ribeiro divattervezővel együttműködve a Pleasing kiadott egy limitált kiadású sminkpalettát is.

Noha a márka bevételét nem hozták nyilvánosságra, a Cosmopolitan arról számolt be, hogy a Styles nettó vagyona 20 millió dollárral (mai árfolyamon átszámítva 6 milliárd 800 millió forint) nőtt az indulás óta. Az oldalon válogathatunk a 9 ezer forintos kéz- és körömápolók, a 7 ezer forintos körömlakkok és a 40 ezer forintos pulóverek között is.

Pharrell Williams – Humanrace

A nemrégiben kinevezett Louis Vuitton kreatívigazgatója 2020-ban dobta piacra márkája, a Humanrace bőrápoló termékeit. A Dr. Elena Jones New York-i bőrgyógyásszal közösen kifejlesztett márka izgalmas szépségápolási termékeket kínál, köztük a Williams saját, három lépésből álló arcápolóját egy 110 dolláros (37 ezer forint) szettben: a rizspor-tisztítót, a lótusz enzimes bőrradírt és a párásító krémet.

Az 50 éves énekes márkájának palettáját más termékek is színesítik, mint a különböző naptejek, kerámiák és sport öltözéket, amelyeket az Adidassal közösen terveztek.

Jared Leto – Twentynine Palms

Az Oscar-díjas színész 2022-ben indította el luxus cégét, Twentynine Palms néven, amelyet állítása szerint a Joshua Tree nemzeti Park iránti szeretete ihletett. Vegán és állatkísérlet-mentes bőrápoló, hajápoló és testápoló termékcsaládja főkánt a Mojave-sivatagból származó botanikai összetevőket tartalmaz.

Leto kollekciója kínál még kéz és testrémeket, samponokat, balzsamokat, amelyek olyan jellegzetes illatokkal rendelkeznek, mint az eukaliptusz, rozmaring és zsálya. Ha bőrápolásról van szó a márka legdrágább darabja egy három terméket tartalmazó csomag 60 ezer forintért.

Idris Elba – S'Able Labs

2022-ben jelent meg a Golden Globe-díjas színész és felesége, Sabrina Dhowre Elba közös bőrápoló márkája a S'Able Labs (az Elba visszafelé írva).

Véleményem szerint a bőrápolás egy olyan dolog, amit egy erőteljes páros megoszt egymással

–vallotta Elba a Allure magazinnak akkoriban.

A pár kifejlesztette azt a tisztítót, tonikot és hidratálót tartalmazó bőrápoló termékcsaládot, amelyet egyöntetűen használhatnak nők és férfiak is. A termékek fő összetevőjét a baobabfát és a qasil leveleket egyenesen Afrikából szerzik be. A hivatalos honlap szerint a nyereségük 5 százalékát a Farm Africa nevű jótékonysági szervezetnek adományozzák, ami évente olyan 18 ezer dollárt (6 millió forintot) jelent.

 John Legend – Loved01

Tekintve az énekes fiatalos külsőjét nem meglepő, hogy a szépségiparban is sikeresen helyt áll. Az uniszex bőrápoló és testápoló termékek melaninban gazdag, enyhén savas ph-jú bőrtípusokhoz készült, hogy megtartsa azok nedvességet és fenntartsa az egészséges bőrréteget. A termékcsalád olyan bőrgyógyász által jóváhagyott termékeket tartalmaz, mint az arclemosó, hidratáló, bőrradír, olajos permet és borotvakrém. A márka megfizethetősége, a másik oka annak növekvő népszerűségének, mivel az összes termék ára 15 dollár alatt van.

Nem árazhattuk úgy a termékeket, hogy a sötét bőrű emberek ne tudják őket megengedni maguknak, tekintettel a jövedelemkülönbségekre

–nyilatkozta az Legend.

 Machine Gun Kelly – UN/DN Laqr

2021-ben dobta piacra vegán és állatkísérlet-mentes termékcsaládját Colson Baker, művésznevén Machine Gun Kelly, aki elárulta, hogy számára a nők voltak a legnagyobb inspirációi ebben az iparágban.

„A nők odafigyelnek a részletekre. Megkérdeztem a lányomat, hogy miért viselt sminket, hiszen nem is mertünk sehova azon a napon, mire azt mondta, hogy egyszerűen így szeretne kinézni.

Ennek az a tanulsága, hogy a férfiak sokszor semmit nem akarnak tenni a külsőjükért, ellenben a nőkkel

–mondta a 33 éves rapper, akinek termékcsaládja főként manikűrrel kapcsolatos termékekből áll. Egy körömlakk ára körülbelül 18 dollár vagyis 6 ezer forint.

 Brad Pitt – Le Domaine

Korábban már a Velvet is beszámolt a színész gendersemleges, vagyis nemfüggetlen kozmetikai termékeiről. A márka a Le Domaine (a birtok – a szerk.) nevet viseli és igen magas áron került a piacra. A termékcsalád eddig négy kozmetikumból áll: egy arctisztító, két krém és egy szérum, áruk pedig 70 és 350 euró (29-148 ezer forint) között mozog.

Az utóbbi időben sok kritika érte Pitt márkáját tekintve borsos árukat és azt, hogy korábban a színész sosem beszélt bőrápolási szokásairól.

 (SCMP)

(Borítókép: Harry Styles/Brad Pitt. Fotó: Shutterstock)